Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fravær på vtinemålet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik er det. Jeg strøk i matte første året, og selv om jeg jobbet relativt bra både 2. og 3. året hjemsøkte den strykkarakteren i matte meg. Nå kan du trøste deg med at fravær har veldig lite å si, faktisk ingenting, for videre studier. Universitet og høyskoler ser utelukkende på konkurransepoeng. Den eneste faren med et høyt fravær, er at du kan risikere å stryke i fag, i tillegg til at du går glipp av undervisning. :)

Nå er selvfølgelig saken en annen hvis du skal rett ut i arbeid etter videregående, eller du går yrkesfaglig og skal ut i lære (jeg har hørt at lærebedriftene ser mye på fravær) - da kan fraværet i mange tilfeller være viktigere enn karakterer.

Lenke til kommentar

Hvis fraværet går ned fra første til tredje tror jeg de fleste arbeidsgivere har forståelse for det. Og for videre utdanning teller det nesten aldri uansett.

Edit: Jeg hadde 23 timer fravær første året. Det er i tillegg til de hele dagene. Frihetssjokk eller noe :|

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

hadde 13 dager og 15 timer eller noe på vitnemålet jeg fikk før jul :S

først sto det 0 dager og 61 timer xD haha... men så fikk de fiksa på det. vet ikke om det er rett fravær, jeg kan ikke tro det :S men samme det. har kommet inn på skole til høsten uansett, og skal studere videre etter det året og^^

men ja fraværet fra 1 og 2 blir summert sammen med fraværet fra 3 på det siste vitnemålet du får.

Lenke til kommentar

Det er faktisk feil at fraværet blir summert opp. Det er riktig at alt fraværet står, men ikke summert, hvert år blir ført for seg. Omtrent slik(tenkte tall):

vg1: 14 dager 5 timer vg2: 5 dager 4 timer vg3: 6 dager 85 timer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...