91 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 der gikk ivertfal grensa for hva jeg evner å forstå merker jeg. men prøve meg litt til da, altså, du sier at man aldri kan få det eksakt samme universet, men da lurer jeg litt på hva det er som gjør at universet er sånn som det er, det kan jo ikke være tillfeldigheter. for alt som skjer, skyldes reaksjoner (akkurat som dominobrikker faller en, etter en..etter en.) det er vell kanskje der den entropy loven som jeg ikke forstår døyten av kommer inn. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Om jeg ikke husker feil, og det er godt mulig, så brøt vel naturlovene ned når massen ble så og så stor, ala rett før big bang? Så da blir alt randomisert da før hvert nye smell? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Leste en teori om at det fantes nye big bangs "bak" sorte hull, altså at nye parallelle universer fortsatte bak hvert sort hull. Den eneste "forklaringen" man har ang. the big bang i dag er at det som skjedde rett etter big bang er det eneste som er relevant for oss og vi kan aldri ta noe mer til betrakning. Men hvis masse/energi alltid har eksistert så kan man jo anta at det er en eller annen variant der ute med uendelig antall universer før oss, enten i form av parallelle universer eller et univers som kommer og går enten gjennom svart(e) hull eller at til slutt hele universet vil bli suget tilbake for så å utvide seg på nytt. Spørsmålet mitt er hvordan er de fysiske lovene slik som det er, ordenen på atomene osv? For meg koker det ned til en absolutt total tilfeldighet :S Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Å tenke på slike ting er farlig. En endelig hjerne er ikke ment å forstå det uendelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå