Gå til innhold

Bios kjenner ikke igjen Amd Athlon XP2500+ Barton

toriamos

Anbefalte innlegg

Ny cpu i dag: Amd Athlon XP2500+ Barton 1833Mhz -så lang alt vel, men etter montering og påfølgende boot - forslo bios til mitt Asus A7N8X hovekort at jeg hadde en "unknown cpu 1100 Mhz. I device manager står også cpu`en titulert som "unknown. Hvorfor så?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke ditt hovedkort , men på mitt Via KT3 333 kort setters front side bufferen alltid til 100 MHz når jeg bytter CPU eller oppdaterer BIOS . Gå først inn og sett opp denne til 166 for Barton. Hvis det ikke gjennkjennes da må du oppdatere BIOS , og så sette opp FSB igjen . Lykke til ( PS jeg måtte førts oppdatere BIOS , så sette opp FSB når jeg kjøpte Barton )

Lenke til kommentar
rogers:  "på mitt Via KT3 333 kort setters front side bufferen "

FSB står for front-side-bus, det er en busshastighet, har ikke noe med buffer å gjøre....

:smile:

Ja da , har du hørt om staveleif ?? Jeg vet det heter Front Side Buss , men noen ganger går det for fort i svingene ....

toriamos , hvilken prosessorhastighet fikk du når du salle opp FSB til 166? Hvis den havnet på 1860 eller der omkring har du fått ytelsen til XP 2500+ . Gjør det da noe om den ikke blir gjenkjent?? Oppgradering av BIOS er ikke noe man skal gjøre hvis ikke det er helt nødvendig , man risikerer at PC`en ikke starter opp. Før du gjør det MÅ du sjekke bruksannvisningen til hovedkortet ditt og finne Clear CMOS pin`en på HK.

Lenke til kommentar

Rogersj: Nope spiller ingen trille om bios gjenkjenner prosessoren som en Barthon, så lenge den har riktig hastighet. Hvilken prosessorhastighet jeg fikk når jeg satte opp fsb til 166? Godt spørsmål - faktisk så vet jeg ikke helt i farten hvordan jeg skal sjekke det (noob)

Lenke til kommentar

jeg har akkurat samme hardware som deg, oppdater bios, sett opp til 166 så virker det.

Ps jeg måtte laste ned den riktige flashen (om du går inn på asus så er det den andre linken ovenifra) for så å hente den opp med asus update, flashingen online virket altså ikke!! lykke til

Lenke til kommentar
Rogersj: Nope spiller ingen trille om bios gjenkjenner prosessoren som en Barthon, så lenge den har riktig hastighet. Hvilken prosessorhastighet jeg fikk når jeg satte opp fsb til 166? Godt spørsmål - faktisk så vet jeg ikke helt i farten hvordan jeg skal sjekke det (noob)

Når du har satt FSB til 166 , så høyreklikker du på Min datamaskin og velger Egenskaper. Der skal det stå . Du kan eventuelt starte 3D Mark 2001 (hvis du har , og se på "system" informasjonen .

Under oppstart skal det også stå "CPU AMD 1860 MHz .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...