toriamos Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Ny cpu i dag: Amd Athlon XP2500+ Barton 1833Mhz -så lang alt vel, men etter montering og påfølgende boot - forslo bios til mitt Asus A7N8X hovekort at jeg hadde en "unknown cpu 1100 Mhz. I device manager står også cpu`en titulert som "unknown. Hvorfor så? Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Glemte å si at jeg er noob - hva er fsb? Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg har ikke ditt hovedkort , men på mitt Via KT3 333 kort setters front side bufferen alltid til 100 MHz når jeg bytter CPU eller oppdaterer BIOS . Gå først inn og sett opp denne til 166 for Barton. Hvis det ikke gjennkjennes da må du oppdatere BIOS , og så sette opp FSB igjen . Lykke til ( PS jeg måtte førts oppdatere BIOS , så sette opp FSB når jeg kjøpte Barton ) Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Takk, skal prøve dette. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 si åssen hovedkort du har så kanskje man kan hjelpe bedre også, noen hovedkort trenger man bare klikke seg fram til den xp cpu'en (i bios) du har dytta inni socket'en og så fikser HK resten Lenke til kommentar
Treat Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 han har skrevet ASUS A7N8X. Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Jupp, skrev Asus A7N8X gitt, har prøvd fsb 166, men bios kjenner ikke igjen cpu`en lell. Må vel oppgradere bios da tenker jeg. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 rogers: "på mitt Via KT3 333 kort setters front side bufferen " FSB står for front-side-bus, det er en busshastighet, har ikke noe med buffer å gjøre.... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 si åssen hovedkort du har så kanskje man kan hjelpe bedre også, Han har skrevet det! les før du poster! Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 rogers: "på mitt Via KT3 333 kort setters front side bufferen " FSB står for front-side-bus, det er en busshastighet, har ikke noe med buffer å gjøre.... :smile: Ja da , har du hørt om staveleif ?? Jeg vet det heter Front Side Buss , men noen ganger går det for fort i svingene .... toriamos , hvilken prosessorhastighet fikk du når du salle opp FSB til 166? Hvis den havnet på 1860 eller der omkring har du fått ytelsen til XP 2500+ . Gjør det da noe om den ikke blir gjenkjent?? Oppgradering av BIOS er ikke noe man skal gjøre hvis ikke det er helt nødvendig , man risikerer at PC`en ikke starter opp. Før du gjør det MÅ du sjekke bruksannvisningen til hovedkortet ditt og finne Clear CMOS pin`en på HK. Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Rogersj: Nope spiller ingen trille om bios gjenkjenner prosessoren som en Barthon, så lenge den har riktig hastighet. Hvilken prosessorhastighet jeg fikk når jeg satte opp fsb til 166? Godt spørsmål - faktisk så vet jeg ikke helt i farten hvordan jeg skal sjekke det (noob) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 jeg har akkurat samme hardware som deg, oppdater bios, sett opp til 166 så virker det. Ps jeg måtte laste ned den riktige flashen (om du går inn på asus så er det den andre linken ovenifra) for så å hente den opp med asus update, flashingen online virket altså ikke!! lykke til Lenke til kommentar
Sandman2k Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 du MÅ oppdatere bios! jeg setter 1000000kr på det.... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx så trykker du på "Query by Motherboard" og så velger du Socket 462 og deretter A7N8X (deluxe eller hva du har), da skal du få opp alle CPUene hovedkortet støtter, og hva bios du trenger. Har du bios 1002 skal den støtte helt opp til Athlon XP 3000+ (333 MHZ FSB). Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 si åssen hovedkort du har så kanskje man kan hjelpe bedre også, Han har skrevet det! les før du poster! min feil, jeg leste for fort og glemte å dobbeltsjekke, skal ikke skje igjen :oops: Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Rogersj: Nope spiller ingen trille om bios gjenkjenner prosessoren som en Barthon, så lenge den har riktig hastighet. Hvilken prosessorhastighet jeg fikk når jeg satte opp fsb til 166? Godt spørsmål - faktisk så vet jeg ikke helt i farten hvordan jeg skal sjekke det (noob) Når du har satt FSB til 166 , så høyreklikker du på Min datamaskin og velger Egenskaper. Der skal det stå . Du kan eventuelt starte 3D Mark 2001 (hvis du har , og se på "system" informasjonen . Under oppstart skal det også stå "CPU AMD 1860 MHz . Lenke til kommentar
stranden Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 jeg har feil der jeg å... står at jeg har en duron... lol Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx så trykker du på "Query by Motherboard" og så velger du Socket 462 og deretter A7N8X (deluxe eller hva du har), da skal du få opp alle CPUene hovedkortet støtter, og hva bios du trenger. Har du bios 1002 skal den støtte helt opp til Athlon XP 3000+ (333 MHZ FSB). er ikke barton socket A? Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Rogersj: 3Dmark 2001 tror jeg har en Barton, og under system (høyreklikk min datamaskin) er den oppført som "unknown cpu type, 1.84 GHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå