Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking av Lap Top?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg lurte på om noen kan si meg hvordan jeg får mine prossesorer til å yte mer? Har en Acer Aspire 8930g med 2 prossesorer på 2.4 GHZ, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache. Er det noen mulighet til å få denne maskinen til å å kjøre raskere?

Kan man overklokke maskiner som er ferdig bygde eller burde man la være?

Finnes det overhode noen mulighter på å få prossesorene til å kjøre raskere?

hilsen

Gus22

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at det er en Laptop du skal overklokke og ikke toppen av fanget ditt.

Jeg anbefaler ikke å overklokke laptoper, nettopp på grunn av at de er i grenseland med hvor mye varme de maksimalt klarer, om jeg ikke tar feil så er det ikke lett å overklokke Acer sine laptoper heller. :)

Btw: Det er to kjerner, ikke to prosessorer. *pirkepirke* :wee:

Lenke til kommentar

Takk for opplysningen Blomsterbob. He he funny name by the way..

Vil det ha noe å si om jeg oppgradere acern 8930G til 64 bit vista system? Kan ytelsen bli bedre? Regner med at en ikke kan oppgradere prosessorene/kjernene til å gå raskere...

Skulle spille brothers in arms hells kitchen men fikk beskjeden at minimumskravene ikke ble oppfylt..Cpu`en en var ikke rask nok men ellers bestod laptopen kravene...

Maskinen tar de fleste spill og kjører far cry,call of duty,conan etc greit uten store problemer...

Endret av Gus22
Lenke til kommentar

64-bits operativ system har vist seg å ikke være noe særlig mye raskere.

Det er bare 200Mhz du mangler, så jeg tviler på at du vil merke noe, om du gjør det så er det bare å skru ned grafikken litt. ;)

Du kan vel installere og spille spillet selv om du ikke har rask nok CPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...