yahord Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Dette er noe jeg dævver av. Hver gang jeg åpner, eller går tilbake til en mappe med mange filer eller mapper i, så tar det en evighet før alle filene vises. Dette er typisk i multimediamapper med mange filer, selv om de er organisert i undermapper. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Hver gang jeg skal sortere eller bare gå ut og inn av en undermappe, så må jeg vente til alt er lastet tilbake. Det blir ikke noe bedre av at Vista nekter å huske hvordan jeg hadde sortert filene mine. Kan ikke huske dette problemet i XP....Og nei, jeg kommer ikke til å bytte Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Dette er noe jeg dævver av. Hver gang jeg åpner, eller går tilbake til en mappe med mange filer eller mapper i, så tar det en evighet før alle filene vises. Dette er typisk i multimediamapper med mange filer, selv om de er organisert i undermapper. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Hver gang jeg skal sortere eller bare gå ut og inn av en undermappe, så må jeg vente til alt er lastet tilbake. Det blir ikke noe bedre av at Vista nekter å huske hvordan jeg hadde sortert filene mine. Kan ikke huske dette problemet i XP....Og nei, jeg kommer ikke til å bytte Jeg vet ikke helt hva årsaken er, men du har lastet ned servicepack? Åssen maskin har du da? Hvilken karakter gir Vista for hardvaren? Gjelder dette instern eller ekstern harddisk? Hvilken type vista er det snakk om? Lenke til kommentar
yahord Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Dette er noe jeg dævver av. Hver gang jeg åpner, eller går tilbake til en mappe med mange filer eller mapper i, så tar det en evighet før alle filene vises. Dette er typisk i multimediamapper med mange filer, selv om de er organisert i undermapper. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Hver gang jeg skal sortere eller bare gå ut og inn av en undermappe, så må jeg vente til alt er lastet tilbake. Det blir ikke noe bedre av at Vista nekter å huske hvordan jeg hadde sortert filene mine. Kan ikke huske dette problemet i XP....Og nei, jeg kommer ikke til å bytte Jeg vet ikke helt hva årsaken er, men du har lastet ned servicepack? Åssen maskin har du da? Hvilken karakter gir Vista for hardvaren? Gjelder dette instern eller ekstern harddisk? Hvilken type vista er det snakk om? Hei du. Skulle kanskje ha tatt med litt mer info. Det er Vista Ultimate 32bit med service pack 1 installert. Problemet ligger i alle harddisker, men det er som sagt bare i mapper med mye innhold. Maskinvare: Intel duo E8400. 2GB DDR2 ram. Radeon 4850 pro. Hovedkort: Asus P5N-E SLI. Alle harddiskene mine er SATA-II. Karakteren er 5 Takk for all hjelp NB: Utdyper uttrykket "evighet" litt: Ca. 10-15 sek... Noen ganger mer, noen ganger mindre. Endret 24. mars 2009 av yahord Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det første som slo meg, var at du kun har 2 gig ram. Du har ikke muligheten til å oppgradere til 3 gig? Du vil faktisk merke forskjell da. Men om det er årsaken, det vet jeg ikke. Men jeg vil råde deg til å få minst 3 gig ram. Har du sjekket om det ligger ute nye oppdateringer til bios'en? Lenke til kommentar
yahord Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Jo, det kan vel egentlig godt hende at det er pga. ram'en. Mener at jeg oppdaterte Bios'en for en stund tilbake. Trodde hovedsaklig at dette var et problem med en eller annen innstilling i Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå