Gå til innhold

Nikon SB-600 på vei ut?

Anbefalte innlegg

Jeg opplever SB-600 som et kjempegodt alternativ for de behovene det fyller, det ville være rart om Nikon ikke har et bra alternativ på lur om de trekker tilbake denne.

..........

Kanskje er det nettopp et alternativ med master-muligheter som kommer

Ved lansering av SB-900 nevnte Nikon at de jobbet med SB-700. Mastermulighet tviler jeg på kommer på denne da det er en av hoveddifferansene mellom SB-600 og SB-800, og vil mest sannsynlig også være en av funksjonalitetsdifferansen mellom SB-700 og SB-900. Men dette vil vi først få vite når SB-700 blir lansert (mest sannsynlig dette året).

For de som ønsker SB-600, så har Interfoto denne inne (11 stk) til 2488,-, har steget en del 100-lapper den siste uka, men i forhold til fotovideo sin pris på 3393 er den billig :)

Jeg for min del er mer spent på om det kommer en SU-900 snart, langt mer spennende enn SB-700 :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer derfor og oppheve kjøpet og heller grave litt ekstra i lommeboken å gå for SB-900.

SB-900 koster trosalt bare 800,- kroner mer enn SB-800 (sb800 på interfoto, mot sb900 på japanphoto)

Om du ikke har analog kamerahus og kan leve med størrelsen på SB-900 er dette uten tvil en god idé. Merk at differansen på SB-800 og SB-900 er minimal (rundt 1 stop i lysstyrke og litt flere justeringsmuligheter på lyset, som flertallet ikke bruker).

Har SB-900 også, men må si at jeg er mer fornøyd med SB-800. Muligens bare meg? NB! SB-900 er en fantastisk god blits, så ikke misforstå.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...