notalive Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Hei. Jeg lurer på om det er mulig å hente inn signaler for eksempel fra en joystick som dette: http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/p...91&cl=no,no I visual basic, og deretter bruke signalene. Jeg kan ikke tenke meg at det ikke skulle gå, så lurer på om noen kan si litt mer om det? Og så har jeg et annet spørsmål: Er det enkelt å lage et lite program med 2 tekstbokser som viser X og Y-koordinatene til musepekeren? Jeg har litt erfaring med VB, men er litt usikker på hvilken kommando jeg skal bruke. Er det noen som kan gi meg et lite hint til hvordan jeg kan starte det? På forhånd takk. Edit: Fant noe interessant jeg må se litt mer på: TextBox1.Text = MousePosition.Y TextBox2.Text = MousePosition.X Skal se litt mer på det i morgen. notalive Endret 22. mars 2009 av notalive Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Se her, mener noen av de linkene skal fungere. Det finnes iallefall API kall for dette. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Eventuelt kan DirectInput fra Managed DirectX brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå