Gå til innhold

[U 8.10] Rask tilgang til Windows Deling, og et spørsmål om Flash.

Anbefalte innlegg

Jeg har googlet som bare f, jeg har vell ikke de riktige nøkkelordene.

Jeg vet at det finnes en ekstrem rask måte og få tilgang til Delte Mapper til Windows i Linux.

1 Spørsmål:

Var bare og åpne kjør (Alt+F2) og skrive "SMP IP'Adresse:Mappenavn" men jeg husker ikke tegnene.

2. Spørsmål:

Adobe Flash v.10 er et forbanna møkk, Dagbla blir megatregt etter installasjonen, og alt går bare rævva.

Finnes det en erstattning (jeg vet det finnes, men trenger tips) som ikke gjør maskinen min treg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 Spørsmål:

Var bare og åpne kjør (Alt+F2) og skrive "SMP IP'Adresse:Mappenavn" men jeg husker ikke tegnene.

Er det smb:// du tenker på?

2. Spørsmål:

Adobe Flash v.10 er et forbanna møkk, Dagbla blir megatregt etter installasjonen, og alt går bare rævva.

Finnes det en erstattning (jeg vet det finnes, men trenger tips) som ikke gjør maskinen min treg?

Hmm, har vel egentlig aldri funnet en kjappere flash plugin enn adobe sin egen, så svaret blir vel nei.

Lenke til kommentar
Jeg har googlet som bare f, jeg har vell ikke de riktige nøkkelordene.

Jeg vet at det finnes en ekstrem rask måte og få tilgang til Delte Mapper til Windows i Linux.

1 Spørsmål:

Alt-F2 -> smb://ip/katalog/

2. Spørsmål:

Tror nok ikke du finner noen erstatning for flash som er mindre krevende. En ting du KAN gjøre er å bruke noe sånt som adblock plus eller flashblock for Firefox, for å slippe unna mesteparten av flash der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...