Lufen Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 jeg (tilogmed jeg lurer på ting) lurer på hvordan banken vet hvilke penger den skal regne renten ut i fra når du tar ut penger fra banken hvis du setter inn 10k i morgen og 10k uken etter, og 2uker senere tar ut 10k hvordan vet da banken hvem av de 10kene den skal regne ut renten fra? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 jeg nei derfor lurer jeg da Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg tror ikke at det er så veldig mange her som vet det Men jeg vet det i hvertfall ikke. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Renten blir "oppdatert" en (1) gang i året er det vell og da blir det et gjennomsnitt av det du har hatt på konto gjennom året. (kansje) Lenke til kommentar
audunr Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Slik jeg forstår det for en vanlig konto: Utregning av avkastningen er nøyaktig ned til hver rentedag. For hver rentedag vet banken hvor stort beløp du har hatt på konto akkurat denne dagen, og hva renta (per år, i prosent) var denne dagen. Dermed kan banken regne ut hva du får i rente for nøyaktig én rentedag: Beløp på konto denne dagen x aktuell rente for denne dagen i prosent / antall rentedager i året / 100 Så gjør man dette for hver rentedag gjennom hele året, summerer, og setter pengene inn på konto 31.12. MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå