Gå til innhold

Hovefestivalen 2OO9 / 22 - 25. juni / Tromøya, Arendal

Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Tror de har visse tidspunkt hvor de stenger portene.

I fjor kom eksempelvis brodern min og kjæresten hans noe sent på kvelden og måtte overnatte i det svære teltet utenfor selve området. Ikke spesielt digg, kan jeg tro.

:/

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går å komme seg inn på campingen uansett når du kommer? Så hvis vi kommer kl 1 om natten kommer vi oss inn og sette opp telt?

vil da si den 20

Vi tenkte det samme. Komme sent på lørdagen.

Er det noen steder som er bedre enn andre å ligge? En liten haug er vel det beste, så slipper man å ligge i en gjørmedam om det skulle begynne å pøse ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Som sagt er det et stort "ventetelt" utenfor selve området. Det står masse stoler og sofaer der inne, i tilfelle dere ikke finner et bedre sted å sove. ;)

Lenke til kommentar

Festivalcamp vs miljøcamp

Er det stor forskjell på disse? Har hørt noe om at folk på miljøcampen for frynsegodser som onkelig toalett og dusjer og lignende? Og er det stor pris forskjell på disse to campene? Er ikke helt sikker på hvilken vi skal velge det er 3. av oss som skal bo i samme telt.

Lenke til kommentar
Festivalcamp vs miljøcamp

Er det stor forskjell på disse? Har hørt noe om at folk på miljøcampen for frynsegodser som onkelig toalett og dusjer og lignende? Og er det stor pris forskjell på disse to campene? Er ikke helt sikker på hvilken vi skal velge det er 3. av oss som skal bo i samme telt.

Jeg skal bo på Miljøcampen. Har aldri vært der selv, men vi som bor på miljøcampen må skrive under en miljøkontrakt. Tror prisen er den samme på begge campene og man kan bevege seg fritt rundt uavhengig av hvilken camp man velger å bo på. Den eneste forskjellen er at vi på miljøcampen er forpliktet til å rydde etter oss når vi forlater campen, iallefall det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kan ikke huske at jeg skrev under en eneste kontrakt i fjor selv om jeg lå på miljøcampen.

Hvorvidt man er forpliktet til å rydde etter seg eller ikke går nå mer på det moralske enn på det faktiske. Var maaaange på miljcampen i fjor som etterlot seg både telt, stoler og lassevis med søppel og lignende. Derimot var det arrangert sånn på slutten av festivalen at du kunne få mat mot en søppelsekk full av søppel du fant, og det fungerte jo greit. :)

Min personlige erfaring har rett og slett vært at miljøcampen hadde mer trær, litt grønnere gress og lå nærmere til noen primitive dusjer som var satt ut. Dessuten var det en lang.. eh.. "sminkestall" med speil og elektrisk lys der. Og så var det mye kortere vei til hovedscenen, så klart.

:)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går å komme seg inn på campingen uansett når du kommer? Så hvis vi kommer kl 1 om natten kommer vi oss inn og sette opp telt?

vil da si den 20

I fjor kom vi kl1958, stod i kø i 3min og da stengte de rett foran trynene på oss. Vi fikk ikke komme inn på campen.

Etter eg kranglet heftig i lengre tid fikk vi tilgang på den midlertidige campen som lå rett ved veien, der vi skulle få være til dagen etterpå.

Men sånn i 3-tiden på natten var det ingen vakter på post, så da dro jeg med meg 2 teltene våre inn på festivalcampen.

Da vi skulle betale for teltplassene og kjøpe oss camp-pass kl08 sharp dagen etterpå, så sa de at de var utsolgt, og at det ikke var plass til oss.

Da spurte eg om de ville være med inn og se på teltet mitt, på festivalcampen.

Lenke til kommentar

vil da si den 20

I fjor kom vi kl1958, stod i kø i 3min og da stengte de rett foran trynene på oss. Vi fikk ikke komme inn på campen.

Etter eg kranglet heftig i lengre tid fikk vi tilgang på den midlertidige campen som lå rett ved veien, der vi skulle få være til dagen etterpå.

Men sånn i 3-tiden på natten var det ingen vakter på post, så da dro jeg med meg 2 teltene våre inn på festivalcampen.

Da vi skulle betale for teltplassene og kjøpe oss camp-pass kl08 sharp dagen etterpå, så sa de at de var utsolgt, og at det ikke var plass til oss.

Da spurte eg om de ville være med inn og se på teltet mitt, på festivalcampen.

Hvem dag var det? Dagen det starta, dagen før eller 2 dager før?

Lenke til kommentar

Jeg bestiller billetter til bussen nå. Det står at jeg må betale for ekstra bagasjeplass. Jeg aner jo ikke hvor mange kilo jeg kommer til å ha med meg. Om jeg har med litt for mye, får jeg beskjed om å sette igjen bagasje da? Eller kan jeg da bare betale litt til på bussen?

Lenke til kommentar

Jeg og to venninner skal ta toget fra Trondheim nedover den 21. juni, men hun ene jeg skal dra med påstår at på en av togstrekningene må vi ta buss istedet for tog pga ombygging/restaurering på jernbanen. Stemmer dette?

Endret av Mariaink
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det står nok på NSB sine hjemmesider. Bare plott inn hvor du skal til og fra, så står det der. :)

Lenke til kommentar

Hvor tidlig ute bør man være for å få god campingplass? Jeg har den pakken som fulgte med ferdig oppsatt telt, men har et par venner som skal ned på fredag, mens jeg skal ikke ned før på søndag. Tror dere det er mulighet for å få plass ved siden av dem?

Lenke til kommentar
Hvem dag var det? Dagen det starta, dagen før eller 2 dager før?

Det var på Lørdagen. Hvilke dag de åpnet husker jeg ikke, men var sikkert fredagen det også.

Problemet dems var vel ikke at det faktisk var tomt for plass, men at de var veldig uorganisert, lite tilpasningsdyktig, og at det ikke var mulig å få noen med autoritet til å bestemme over disse tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...