Gå til innhold

Linux vs Windows XP (på minipc)

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en minipc til bruk på skolen, reiser osv.

Til vanlig bruker jeg en bærbar med Windows Vista som jeg er veldig fornøyd med.

Jeg har sett litt rundt på forskjellige mini pcer og det virker som om alle har enten linux eller windows xp.

Selv har jeg aldri prøvd Linux og synes det virker dumt å "gå et steg tilbake" ved å velge Windows XP.

Noen synspunkter? linux vs windows xp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken distribusjon ligger inne når du får den fra butikken? Linux mangler etter min mening bare gode utviklingsverktøy, i alle fall i forhold til Microsofts Visual Studio, men det blir nok ikke noe problem. Kjør Linux, du kommer nok ikke til å angre.

Lenke til kommentar

Ikke velg Linux med mindre du er villig og interessert i å lære noe nytt. Først da vil Linux ha potensiale til å være et bedre valg enn Windows. Distribusjonene som kommer med disse pc'ene er langt fra idèelle, så hvis du går for Linux anbefaler jeg deg å bytte den ut med noe brukbart.

Lenke til kommentar

Det spørs litt hvor mye data kunnskaper du har?

- Er du villig til å lære nye ting å sette deg inn i Linux er Linux kjempe gøy. Du kan velge mange distroer men ville velge en slags mini distro.

- Hvis du vil ha XP, ville jeg anbefalet deg å laste ned: MicroXp som tar ca. 100mb å er en vanlig XP som er strippet ned til det minimale.

Link: *Fjernet ulovloig link*

Endret av KVTL
Fjernet ulovlig link
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...