Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Grå hår tidlig

Gjest Gråhår

Anbefalte innlegg

Gjest Gråhår

Hei, eg er en gutt på 17 år som allerede har begynnt å se litt grå hår. Har en liten flekk med hvitt litt bakom øyret som eg har hatt en stund. I dag morres såg eg i speilet å såg at eg hadde fått en liten stripe på panneluggen også.

Har vurdert å farge håret. Er ikke serlig kjekt å dra på fest med grå hår når du er 17.

Noen som vet hva som foregår her?

Tusen takk for svar

PS: Dette er IKKE en spøk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Gråhår skrev:
Hei, eg er en gutt på 17 år som allerede har begynnt å se litt grå hår. Har en liten flekk med hvitt litt bakom øyret som eg har hatt en stund. I dag morres såg eg i speilet å såg at eg hadde fått en liten stripe på panneluggen også.

Har vurdert å farge håret. Er ikke serlig kjekt å dra på fest med grå hår når du er 17.

Noen som vet hva som foregår her?

Tusen takk for svar

PS: Dette er IKKE en spøk

Jeg ville Anbefalt at du spørrer på www.klaraklok.no ;)

Lenke til kommentar
Gjest bellaforte

Tipper du har et for ensidig kosthold og har Mineralmangel/vitaminmangel. Står flere plasser at kobber har betydning for hårets farge.Les om Kobber

Kan hende det ligger andre årsaker bak, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Grå hår

Hei, takker for svar. Det kan hende eg har fått for lite kobber kansje, men spiser jo en del av denne maten som inneholder kobber. Spiser mye salat, ris og poteter (det sto at det inneholdt jern). Men spiser jo litt av den andre maten som det står i lista på fitnessprat.no.

Eg trodde også først at eg hadde fått meg et slag når eg oppdaget den første flekken (frisør som sa det kunne være grunnen). Men når eg har mer enn en flekk og husker absolutt ikke at eg har fått et slag så tviler eg igrunn på det.

Lenke til kommentar

Det siste jeg har hørt ang. grått hår er at det kommer av økt hydrogenperoksid som kroppen selv lager for oksydering (motstand). Andre mener igjen at grått hår har mer styrke enn hår med naturlige fargepigmenter og at kroppen gjør dette med hensikt.

Så har du jo selvfølgelig arvelig disponering. Hvordan ser slekten din ut ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har selv en liten grå flekk bak øret mitt. Har ikke peiling på korti den kom og hvordan jeg fikk den, har hatt den lenge da, mistenker det er fra den gangen jeg farga håret lyst, eller at jeg har fått maling i håret, men det er jo lenge siden og jeg har klipt meg mange ganger etter det og har det forsatt så det vokser nok desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...