GrH Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hei En ting jeg lurer på Hvorfor popper det opp "internett" (ala en tilkobling) Under Nettverkstilkoblinger i xp når man slår på UPnP på routeren ? Er det noen mulighet til å slå av dette ? Mvh Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det er jo routeren din den finner via upnp, hva er problemet med det? Lenke til kommentar
GrH Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Vet det Men har det noen hensikt ? er bare irriterende å få enda en connection i mine tilkoblinger. Er det noen mulighet å få fjernet den ? mvh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Fjerne uPnP protokollen på nettverkskortet ditt. Samme plassen som du legger til og fjerne protokoller på egenskapene til netverkskortet... Lenke til kommentar
GrH Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Men da mister jeg vell all UPnP muligheter for den pcn? eller vill feks UPnP I utorrent (eller lignende programmer) fungere fortsatt ? (Der man kan sette innstillinger selv) mvh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det den gjør er at du får se uPnP enheter i nettet ditt. uPnP funksjonaliteten i routeren vil selfølgelig ikke forsvinne. uPnP er verken styr av OS eller PC, men programmer som komuniserer via tcp. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Skjønner jo at Routeren ikke mister det. Må bare spørre. Hva er da vitsen med at microsoft har det i xp ? (Forsovidt vista og men der er det ikke så plagsomt ) Har det noen funksjonalitet i client pcn ? (Hvorfor/Til hva?) Jeg vet hva UPnP er, (sånn ca) men skjønner ikke hva microsoft skal "oppdage" routeren for. Det har jo gateway (og DNS), og hva for no tjenester er det mircosoft trenger UPnP til ? mvh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ved at du ser en uPnP enhet koblet til ditt nettverk, så kan du legge inn portregler der uten at du logger deg på routeren fysisk. MAO trenger man ikke dele ut brukernavn eller passord til routeren for å lage regler. Program som støtter uPnP ala uTorrent og MSN messenger, lager selv de reglene de trenger for å fungere. Hvis der er et program som ikke støtter uPnP, men samtidig krever visse porter åpne, kan brukeren manuelt legge inn regler ved å høyreklikke på den enheten som vises som en uPnP enhet og legge regler inn der uten annet passord enn lokalt passord på maskinen... Håper dette forklarte litt om uPnP for deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå