dennis88 Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg er ute etter en bærbar data, og har sett litt på powerbook 12" og nå så jeg nettopp fujitsu siemens d6820. Den koster ca 11500kr, og det er nesten 6000kr mindre enn powerbook'en. D6820 har blant annet 2,4ghz og ati9000 grafikkort. :smile: D6820: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl Syntes at dette var veldig mye for pengene å lurer på hva dere synes om den? (d6820) Har hørt mange advarsler om at det er veldig mye problemer med bærbare pc'er, og lurer på om dette stemmer? Er isåfall fujitsu siemens et bra merke med tanke på stabilitet og soliditet? Jeg er forresten klar over at den veier 3,5kg, og at den er mye større enn powerbook'en. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Er det ingen som vet? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg ville ikke latt meg blende av ytelsen her, slik uten videre. Husk på at skrivebordsprosessorer støyer og utvikler langt mer varme enn andre maskiner. Se for eksempel på en Zepto Z-note 2002 i stedet. De har noen slike i billig-kroken på http://www.zepto.no, til rundt 10.000. Dette er gode maskiner som ikke støyer så infernalsk som maskiner basert på desktop-prosessor. Så lenge du også vurderer en Powerbook 12", går jeg ut fra at du ikke i hovedsak skal bruke maskinen til spilling? Da er det i alle fall ingen grunn til å gå på skrivebordsgaleien. Disse går nok også helt ut eller veldig ned i pris etterhvert som Centrino inntar butikkhyllene. Du kan også ta en titt på Z-note 4100 som et veldig godt alternativ til Powerbook. Da vil du ha en super maskin til spilling, med god batterilevetid og så godt som fraværende støy (langt bedre å jobbe på, mao.). Det er nå min mening. Lars Erik, som forøvrig sikler litt på disse Travelmate 800-ene. (Hvor har de best priser på disse? Psdata?) Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Er znote 4100 et bra kjøp? Vil den vare lenge før den blir "utdatert"? Er den bra til spill? Er den solid? Er den stabil? (Har hørt mange som sier at bærbare pc'er klikker og kun er problem maskiner) Takk på forhånd! Lenke til kommentar
larseko Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Er znote 4100 et bra kjøp? Vil den vare lenge før den blir "utdatert"? Er den bra til spill? Er den solid? Er den stabil? (Har hørt mange som sier at bærbare pc'er klikker og kun er problem maskiner) Takk på forhånd! Er 4100 et bra kjøp? Ja, det ser ut som en av de rimeligste maskinene med de nye Pentium-M-prosessorene. Spill? Ja, super. Se på testen på barbara. Den får gode ytelsesresultater. Den har vel det raskeste grafikkortet man får til bærbare for tiden. Solid? Tror det. Skal visstnok være aluminiumsforsterkning bak skjermen og greier. Se tester. Stabil? Som andre bærbare, tenker jeg? Det er ikke meg bekjent stort mer trøbbel med bærbare enn stasjonære. Rent bortsett fra at de sikkert går gjennom en del mer juling etc. Det er ingen som har erfaringer med denne maskinen ennå, med unntak av testere og Zepto-folk. Som det står i andre tråder, så er ikke første leveranse kommet til Zepto ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå