trana88 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hei! Hvor lang tid bruker dere på å konstantere at dere har en 24/7 clock på CPU med Prime95? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg synes 30min er max. Noe mer "gidder" jeg ikke, og er mer opptatt av hva temperatur er enn hvor lenge jeg skal kjøre Prime/OCCT for å påstå at den er 24/7 stabil. Så..: Selv om jeg f.eks. kan kjøre 1time Prime.. og jeg synes (kjerne)temps er for høye, klokker jeg heller ned. Du vil få svar her om at minimum er 1 døgn.. og at du heller skal kjøre Linpack i noen timer. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Pleier å kjøre ca 30min (eller en time) jeg også. Fungerer det greit da, uten for høye temps, bruker jeg PCen som normalt. Streiker den på et eller annet tidspunkt da, hvilket er meget sjeldent, er det et eller annet galt. Som oftest er det minnet som streiker her i gården. Til det er Memtest86 et fint verktøy å feilsøke med. Å stresse prosessoren 100% i f.eks over en dag er en meget unormal situasjon, som aldri i livet hadde kommet til å skje når du bruker PCen som normalt. Lenke til kommentar
reger Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 PLeier ofte å kjøre stress tester cirka 30min, men hvis jeg skal bort for eksempel å ser at temperaturen e sånn høvelig lar jeg den bare stå bruker Orthos/prime. som oftest tenker jeg jo høyere jeg klokker no lengre bør jeg teste men 30 min prime stabilt så er det ikke noen spessielle farer for å få evt. problemer :!: Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Kommer litt an på bruken av pc'n, men til normalt bruk og litt spilling vil jeg anta at 30-60min er mer enn nok. Jeg tester selv kun en halvtimes tid, og har kjørt stabilt med samme klokken i godt over et år nå. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Kommer litt an på bruken av pc'n, men til normalt bruk og litt spilling vil jeg anta at 30-60min er mer enn nok. Jeg tester selv kun en halvtimes tid, og har kjørt stabilt med samme klokken i godt over et år nå. vann trenger mye mye mye mye lengre tid på en test. en 12 timer er anbefalt, skal du være borte lenge, kjør den da. Jeg har selv opplevd fail @ 13 timer, men tenkte dette var greit nok, men kresja 2 ganger mens jeg faktisk gjorde noe viktig, når jeg bare gamet, neeeida Så jaja, spørs om du virkelig gjør noe viktig på den, eller ikke om det er faktisk sånn at den failer @ 7 timer eller noe, senk fsb / Ht ref / qpi ref en mhz, og den er som regel helt stabil, og test gjerne oc etter en tid hvis cpu'n er helt ny, burn in har en veldig posetiv effekt mange ganger jeg fikk ut 300 mhz ekstra etter 3 måneders bruk ved høy temp. 10 min er iallefall alt for lite. Btw grunn til at med vann så tar det lengre tid: Vannet må varmes opp til maks temp før du kan kalle det 100% relevant. og mitt bruker rundt en 2 timer før det har nådd sin maks temp. Endret 1. april 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) En slik test vil uansett bare gi et bilde av stabiliteten av pc'n du har klokket. Den beste referansen får du selvfølgelig ved å bruke den som normalt og evt justere hvis det krasjer etter to timer med spilling. Jeg tester iallefall så lenge for å få en pekepinn på om det er helt håpløst ustabilt eller ikke, for deretter å kjøre en testperiode med normal bruk over et par dager, holder det da så holder det som regel i ettertid også. Slik kom jeg iallefall frem til min nåværende klokk som jeg har kjørt uten problemer i lengre tid. Endret 1. april 2009 av Brian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå