Skrujernet Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Vurdere å kjøpe et par varer derfra pga. de var billigst. Har de god service osv? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Nei, Amentio har elendig service. Jeg har blant annet vært nødt til å klage dem inn for forbrukerombudet tre ganger for gjentatte brudd på markedsføringsloven (samt at de har gitt faen i pålegg fra forbrukerombudet). Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Amentio og Advance er vel mer eller mindre veldig like? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Bruker Amentio hvis jeg bare skal ha en eller to varer. De gangene jag har bestillt mye forskjellig har det tatt ca en uke fra jeg mottok den første pakken til jeg mottok den siste. Du får så godt som alle produktene i hver sin pakke. De er billige, men hvis du skal bestille mye anbefaler jeg deg å benytte netshop eller komplett, da får du ihvertfall alt i en sending. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg har bestilt fra amentio to ganger, og ikke hatt nevneverdige problemer. En gang var de veldig trege på levering, da ringte jeg dem, de sa unnskyld og fikk ordnet det veldig raskt. Jeg er dog klar over at det er veldig mange som har hatt problemer med dem, så det kan hende jeg har hatt flaks. bestiller mer fra multicom og komplett, for å si det sånn. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Fordelen med Amentio er pris. Ellers er det lang leveringstid om man bestiller forskjellige produkter siden dem benytter seg av underleveradører. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg tenkte på å bestille 1 laptop FSC fra dem pga prisen og at dem "visstnok" skal ha den på lager. Så ser jeg at det er FSC som selv tar seg av garanti og support. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Bortsett fra at det kan ta tid å få levert varer fra Amentio så har jeg ikke hatt andre problemer med de. Alt av reklamasjon og retur har gått greit, men det kan være ekstremt irriterende å må vente en uke eller to på at varer skal ankomme siden de har minimalt med varer på lokalt lager. Alt bestilles opp direkte fra leverandører og blir sendt direkte til deg. Unntaket er når det er flere småvarer i bestillingen hvor de får varene sendt til seg for å pakke dem før de blir sendt til deg. Dvs at leveringstid går opp, spesielt om leverandør er treg. Men best på pris. Hadde ikke noen problemer med HP laptop fra den kanten i alle fall. Endret 23. mars 2009 av ShadowMaster Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Nei, Amentio har elendig service. +1 Og elendig leveringstid, venter enda på et disk kabinett som var på lager når det ble bestillt 27.02. Er det feil på siden deira får du til svar at det burde du skjønt var feil pris/specs (selv om dei er "billigst"). Lenke til kommentar
Newman Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Useriøs møkkabedrift! Bare les brukererfaringene på webshopgguiden, side opp og side ned med folk som ikke får, eller må vente i månedsvis på varer de har bestilt som i følge Amentio.no er på lager. Lenke til kommentar
T-St0ne Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg la inn min sjette bestilling hos dem igår. Har overhodet ingen betenkelighter med å handle hos amentio. Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Så lenge varene du skal ha er på lager, så går det nok bra. Har handlet derifra flere ganger selv. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) har bestilt endel ting derfra og eneste som tok over 5-6arbeidsdager var noe ram til server som jeg fikk beskjed på forhånd ville ta noen uker siden ikke en standardvare. men har et DOA hovedkort som jeg sendte til de som de mottok onsdag uten at jeg har hørt noe enda, men ikke gått lange tide enda. Endret 23. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Utsynet Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Bestilte en masse deler til ny Pc for selvbygg hos Amentio. Totalt kom det vel tre pakker fra Amentio. Alt var inne på "lager" og det hele ble sendt svært så kjapt. En pakke kom med posten, men en var DHL og den siste tror jeg kom med schenker. Ingen verdens ting å klage på og alt levert til Nord-Norge i løpet av 5-6 dager. Posten var den tregeste faktoren. God pris var det også. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 eneste jeg misliker med de er at jeg har motatt et par pakker på døren uten noe beskjed på forhånd om dette, er ikke en selvfølge at alltid noen hjemme likssom. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Har handlet mange ganger hos Amentio, både store og små bestillinger. Eneste jeg har å utsette er som noen har nevnt at hvis du har en stor bestilling så vil du motta ørten forskjellige sendinger, ofte med forskjellige transport firma. Kan være litt stress. Men har aldri tatt noe ekstra lang tid å bestille hos dem kontra å bestille hos noen andre. Har hatt 2 retur saker hos dem, som begge har ordnet seg med en gang. Den ene gangen slapp jeg til og med å sende det defekte hovedkortet i retur til dem, og mottok nytt hovedkort fra dem få dager etterpå. Men jeg har kanskje bare hatt flaks... Har vertfall ingen betenkeligheter med å bestille fra dem igjen. Mvh, Vinci Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 forøvrig DOA hovedkortet de mottok onsdag som jeg i går ikke hadde hørt noe fra de om, mailet de i dag og det var konkludert DOA fredag og nytt bestilt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Har hatt gode erfaringer med Amentio. Fikk byttet en Mp3 spiller som døde etter ca 1 års bruk, var ikke noe problem. Har brukt dem som regel til små bestillinger og det har ikke alltid gått så veldig raskt (er vel en Web merc sjappe) , men grei nok ved små bestillinger. Når det gjelder retur så tok det en stund og de var trege til å svare på spørsmålene mine (ca 3-5 virkedager i 2007/08) men det var sikkert fordi det var mye pågang rundt det tidspunktet jeg måtte returnere produktet på. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Amentio høres ut som en grei butikk det da.. En kompis skal bygge pc selv og lurer på om han bør kjøpe derfra. blir jo nesten 1k billigere fra amentio Lenke til kommentar
fettleif Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Har også mange av de samme erfaringene som andre brukere her; lang leveringstid, men en pris det ikke er noe å si på. Bestilte just ekstern harddisk og strømforsyning, det stod at begge var på lager, men neste dag var ikke strømforsyningen på lager allikevel, måtte derfor vente ca 5 dager ekstra. Er litt surt, men prisen er så god at det går greit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå