CorporalClegg Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Hei! Har en kompis som skal kople en ubuntu pc direkte på TV'n, som mediacenter. Pc'n kommer til å stå bak veggen der TV'n står. Trenger derfor et tastatur (bluetooth) med touchpad (for å slippe mus). Finnes det i tillegg noen multimedia programmer til ubuntu som kan styres med fjernkontroll, og i så fall; hvilken fjernkontroll er det beste valget? Han har også behov for en remote desktop løsning for å styre ubuntupc'n fra en XP laptop. Takk! Endret 23. mars 2009 av ravii Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Elisa,XBMC, MythTV og flere lignende systemer finnes for mediasenter-opplegg. VNC finnes for Remote Desktop, er inkludert i Ubuntu som standard. Angaaende hardware (fjernkontroll og tastatur) har jeg ikke nok erfaring innen omraadet. Endret 22. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Takk! Kan noen sette opp en "step by step" guide for hvordan man gjør dette? Hvilken av Elisa,XBMC, MythTV er best? (Vilhovedsaklig bli brukt til bilder og film. ) Lenke til kommentar
berland Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Takk! Kan noen sette opp en "step by step" guide for hvordan man gjør dette? Hvilken av Elisa,XBMC, MythTV er best? (Vilhovedsaklig bli brukt til bilder og film. ) MythTV er mest for å se på og ta opp TV (fra analoge signaler og TV-kort). Hvis du ikke har det, så satser du ikke på MythTV. Jeg gikk for XBMC når jeg hadde valget for noen måneder siden og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Syns Elisa var ganske fint for film og bilder. Men dere bör sjekke dem ut og se hvem passer best. Er vel ikke mye guiding som trengs, om du driter i om noe kjörer i bakgrunnen trenger du bare aa installere programmet og la det starte automatisk ved oppstart (I "Sesjoner" om du bruker Ubuntu) Endret 22. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Takk! Finnes det i tillegg noen multimedia programmer til ubuntu som kan styres med fjernkontroll, og i så fall; hvilken fjernkontroll er det beste valget? Han har også behov for en remote desktop løsning for å styre ubuntupc'n fra en XP laptop. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Faktisk er Microsoft sin remote løsning, den som er aller best støttet. Bare å innstallere LIRC så fungerer alt ut av boksen med xbmc ihvertfall. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Har du en Wii, fungerer en wiimote ypperlig til å kontrollere XBMC Elisa o.l. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Sliter litt med Remote-Desktop: Kommer inn på mine delte filer som ligger på XP-maskinen fra Ubuntu-maskinen, men når man prøver å komme inn på mappen fra XP-maskinen må man skrive inn bukernavn og passord. Dette problemet oppstod etter en re-innstal av Ubuntu. Er det rimeligere alternativ til Logitech diNovo mini? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 ravii: Det hörtes ikke ut som Remote Desktop, det hörtes ut som delte filer Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Haha, ja jeg missforstod han.. (Eller er for dårlig på Linux til å forstå ^^ ) Pratet med han nå nettopp: Bruker VNC, som ble installert etter at ubuntumaskinen ble satt opp. Men det er ikke remote desktop jeg har problemer med. Det fungerer helt greit. Problemet er når jeg fra windows utforsker i XP prøver å åpne de delte mappene på ubuntumaskinen. Mappene vises i windows utforsker, men når jeg forsøker åpne dem så ber windows om brukernavn og passord Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Da må han lese litt om oppsett av samba: http://www.samba.org/samba/docs/man/Samba-....html#id2545468 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå