Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å slutte å snuse nå etter ferien. Er det noen tips til hva jeg kan gjøre for å gjøre prosessen litt enklere?

Når jeg sier dette snakker jeg av personlige erfaringer, og veteranene av denne tråden kan backe meg. Slutting av snus tas ikke så godt imot i denne tråden.

Når jeg sier dette, prater jeg ikke så mye på vegne av erfaring, veteranene av tråden kan backe meg på at dette ikke fungerte på meg. Hold deg langt unna denne tråden. Ikke kjøp snus. Si til alle kompisene dine som snuser at uansett hvor mye du ber eller er villig til å betale, ikke gi deg snus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wintergreen , (Vintergrønt) = barskog (furu,gran,o.l.) . Det er nok dette de har prøvd seg på med den smaken.

Hvis dere vil prøve den "originale" wintergreen smaken så må dere få kjøpt inn en kodiak long cut wintergreen.

Edit: Så at Aleksmy! spurte om det sist side.

Endret av frentix
Lenke til kommentar
Wintergreen , (Vintergrønt) = barskog (furu,gran,o.l.) . Det er nok dette de har prøvd seg på med den smaken.

Hvis dere vil prøve den "originale" wintergreen smaken så må dere få kjøpt inn en kodiak long cut wintergreen.

Edit: Så at Aleksmy! spurte om det sist side.

Kodiak er dip ikke snus.

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å slutte å snuse nå etter ferien. Er det noen tips til hva jeg kan gjøre for å gjøre prosessen litt enklere?

Slutt å snuse. Ikke kjøp snus, ikke tenk på snus, ikke se på snus, ikke les om snus, ikke prat om snus. Cold turky er den beste måten å slutte. Ubehaget blir ikke dratt utover lenger tid og du blir ferdig raskere.

Lenke til kommentar

Hvis man skal slutte, må man slutte av de riktige årsakene. Det nytter ikke å slutte, bare fordi alle andre vil at du skal slutte. Du skal selv ha veldig lyst til å slutte for at det skal funke. Har hatt kjæreste som ville at jeg skulle slutte, det nyttet ikke, og jeg endte opp med å snuse i skjul.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen :)

Slutt å snuse. Ikke kjøp snus, ikke tenk på snus, ikke se på snus, ikke les om snus, ikke prat om snus. Cold turky er den beste måten å slutte. Ubehaget blir ikke dratt utover lenger tid og du blir ferdig raskere.

Hva er Cold Turky?

Lenke til kommentar
Jeg snuser nå Kodiak i ny og ne, men jeg har aldri hørt navnet "dip" før, alltid kalt det for enten "chew", "snuff" eller "snus". Hva vil det si at det er dip?

Det går jo i underleppa og det er (vet ikke helt hvordan jeg oversette disse to) Fire cured istedenfor snus som er steam pasteurized.

Dip er vel kanskje slang men det er det de fleste kaller det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dipping_tobacco

Og du snuser det ikke du dipper det.

Lenke til kommentar

Long Cut snus ala Skoal etc. er ikke noen stor opplevelse akkurat. Det går fint an å pakke den som vanlig snus og stappe i overleppa, men den er ekstremt grov og du får fort sår om du bruker mye/ofte. Smaker stort sett enten tobakk eller en eller annen form for mint. Køl svart og du kan tydelig se tobakksblad strukturen i en del av bitene. Og til forskjell fra Snus (rett meg her om jeg tar feil) er Long Cut laget av stilker og store biter, mens snus er malte blader?

Lenke til kommentar
Long Cut snus ala Skoal etc. er ikke noen stor opplevelse akkurat. Det går fint an å pakke den som vanlig snus og stappe i overleppa, men den er ekstremt grov og du får fort sår om du bruker mye/ofte. Smaker stort sett enten tobakk eller en eller annen form for mint. Køl svart og du kan tydelig se tobakksblad strukturen i en del av bitene. Og til forskjell fra Snus (rett meg her om jeg tar feil) er Long Cut laget av stilker og store biter, mens snus er malte blader?

Snus er vel powdercut mens det fineste kuttet du får ifra amerikansk tobakk er "snuff" som er finecut, fremdeles mye mye grovere en den groveste snusen.

Lenke til kommentar

Pleier bruke den i underleppa slik den er ment for. Det med sår og slikt er jeg enig med , du merker det etter en stund. Jeg pleier ha kanskje 2-3 bokser i året som en slags avkopling.

Er så utrolig bra når du får den der intense sviende følelsen som man får når man ikke har brukt det på lang tid :)

Men la meg legge til at det er et forferdelig søl når man bruker det, da man må ha spyttekopp ved siden av. Er med andre ord ikke noe for bussen til jobb f.eks.

Ingen smak , hverken dip eller snus , kan måle seg med den amerikanske Wintergreen smaken, den er bare herlig.

Konsistensen er omtrent som lett fuktig rulletobakk a la petterøes.Snakker da om long cut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Mulig jeg blir å slutte å snuse nå som jeg er student og lever på stipendet.

Men har en løs boks skruf nå som jeg skal holde leenge på.

Lenke til kommentar

Pleier bruke den i underleppa slik den er ment for. Det med sår og slikt er jeg enig med , du merker det etter en stund. Jeg pleier ha kanskje 2-3 bokser i året som en slags avkopling.

Er så utrolig bra når du får den der intense sviende følelsen som man får når man ikke har brukt det på lang tid :)

Men la meg legge til at det er et forferdelig søl når man bruker det, da man må ha spyttekopp ved siden av. Er med andre ord ikke noe for bussen til jobb f.eks.

Ingen smak , hverken dip eller snus , kan måle seg med den amerikanske Wintergreen smaken, den er bare herlig.

Konsistensen er omtrent som lett fuktig rulletobakk a la petterøes.Snakker da om long cut.

De har Offroad Long Cut American Wintergreen i en tobakksbutikk inne i byen her, kanskje det nærmeste man kommer det amerikanske her i norge? :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...