Duderin0 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 syntes claq qui er helt ok. 100 ganger bedre enn skruf, med kan ikke måle seg med general/noen av de andre gamle traverne. Lenke til kommentar
mopani Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Bare sånn fordi jeg er nysgjerrig .. Hva synes folket om Claq Qui? Og er den sterk/svak i forhold til f.eks. Skruf sterk? Jeg er relativt ny i snusverden, og Claq Qui er det eneste jeg har prøvd hittil. Fant ut at det var en bra nikotinerstatning for røyk når jeg er hjemme (les: bor hjemme). Syns den har go virkning, men når den renner smaker den rett og slett pyton! Men, det er min mening Lenke til kommentar
bruntyggegummi Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hva synes dere om oliwer twist? Er dette mer helseskadelig en vanlig snus? fikk litt i dag av en venn, var 2 biter med tropical. Synes dette smakte lakris. bare lakris i begynnelsen til den gradvis smakte som tobakk. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvorfor snakker alle her om "virkning"? Haha er alle 16 år her? Snus er snus. Skal ikke gi noen virkning, bare nikotin. Snus er ikke et rusmiddel. Lenke til kommentar
bruntyggegummi Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvorfor snakker alle her om "virkning"? Haha er alle 16 år her? Snus er snus. Skal ikke gi noen virkning, bare nikotin. Snus er ikke et rusmiddel. Jeg er rimelig sikker på at de fleste starter med snus på grunn av effekten, ikke smaken eller lukta. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvorfor snakker alle her om "virkning"? Haha er alle 16 år her? Snus er snus. Skal ikke gi noen virkning, bare nikotin. Snus er ikke et rusmiddel. Jeg er rimelig sikker på at de fleste starter med snus på grunn av effekten, ikke smaken eller lukta. Jeg starta med snus for å slutte å røyke. Lenke til kommentar
bruntyggegummi Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvorfor snakker alle her om "virkning"? Haha er alle 16 år her? Snus er snus. Skal ikke gi noen virkning, bare nikotin. Snus er ikke et rusmiddel. Jeg er rimelig sikker på at de fleste starter med snus på grunn av effekten, ikke smaken eller lukta. Jeg starta med snus for å slutte å røyke. Jeg sa de "fleste". Men for og slutte å røyke er jo også en ting. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Herremin å dyrt det er blitt i sverige nå! Vurderer faktisk å droppe å dra til sverige for snus mere da det faktisk vil koste meg mindre å kjøpe to tårn på kiwi 200 m nedi gata, enn det ville kosta meg for to tårn på Nordby + reiseutgifter. Det eneste som lønner seg nå om dagen er å ta strømstad-sandefjord ferga én av veiene eller begge for den saks skyld. På den båten er det taxfree og der koster et tårn med løs snus fra 260-300kr og porsjon fra 240 til 290 kr hvis jeg ikke husker feil og spriten er GRISEBILLIG. Tar bare 2.5 timer mellom s.fjd. og størmstad så det blir omtrent det samme som å kjøre rundt for de som bor i vestfold/buskerud. I tillegg er det mye billigere enn å kjøre rundt også. Det eneste "problemet" man møter på ferga er at du kun får handle kvota di og ikke noe mer. Skal du f.eks ha mer enn 5 bokser løs må du få låne boardingcardet til noen andre og handle på dems kvote. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Herremin å dyrt det er blitt i sverige nå! Vurderer faktisk å droppe å dra til sverige for snus mere da det faktisk vil koste meg mindre å kjøpe to tårn på kiwi 200 m nedi gata, enn det ville kosta meg for to tårn på Nordby + reiseutgifter. Det eneste som lønner seg nå om dagen er å ta strømstad-sandefjord ferga én av veiene eller begge for den saks skyld. På den båten er det taxfree og der koster et tårn med løs snus fra 260-300kr og porsjon fra 240 til 290 kr hvis jeg ikke husker feil og spriten er GRISEBILLIG. Tar bare 2.5 timer mellom s.fjd. og størmstad så det blir omtrent det samme som å kjøre rundt for de som bor i vestfold/buskerud. I tillegg er det mye billigere enn å kjøre rundt også. Det eneste "problemet" man møter på ferga er at du kun får handle kvota di og ikke noe mer. Skal du f.eks ha mer enn 5 bokser løs må du få låne boardingcardet til noen andre og handle på dems kvote. eller i stede for og bestile tur/retur så kjøper diu tur hjemme og bestiller returen når du er i svergie...dermed kan du få med deg mer på fremover turen, men husk og ta med øitt bagasje, forde da kan du si at du har vert borte i 1 døgn. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Herremin å dyrt det er blitt i sverige nå! Vurderer faktisk å Det eneste "problemet" man møter på ferga er at du kun får handle kvota di og ikke noe mer. Skal du f.eks ha mer enn 5 bokser løs må du få låne boardingcardet til noen andre og handle på dems kvote. Det du skriver her stemmer kun tilbake når det kommer til snus. Det er lov å ta med ti tårn inn i sverige, da det går som forbruksvare. Om ikke reglene er endret siden i vinter. Lenke til kommentar
Staian Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hvor mye snus er det lov og ta med ut av sverige Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Som sagt ti tårn. Om det er samme mengde løs og porsjon vet jeg ikke, men sist jeg tok ferja var det lov med ti tårn porsjon. Lenke til kommentar
Staian Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Aha, okei, hadde tenkt og kjøpe 5 tårn så da går det greit da Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 @Feh: Hvor har du handlet så dyr snus a? 30-40 kroner (veldig avhengeig av sted) er da ikke så mye for boksen? Tarn med skruf koster nå 350 kroner over grensa, jeg syns ikke det er så mye? Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Som sagt ti tårn. Om det er samme mengde løs og porsjon vet jeg ikke, men sist jeg tok ferja var det lov med ti tårn porsjon. 10 tårn?? var vell litt feil vell, mente vell bokser?? kanskje skrive opp tollgrenser i første post Nyhus?? Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Men.. Det er ingen her som har vært på Svinesund/Strømstad den siste tiden og som la merke til om de hadde Thunder der? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 10 tårn?? var vell litt feil vell, mente vell bokser?? kanskje skrive opp tollgrenser i første post Nyhus?? Nei. Inn i Sverige er det lov å ha med 10(ti, 5+5) tårn. Inn til Norge derimot, kan du kun ha med 10 bokser. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 ahh da er jeg med men synes forsatt du burde sette tollgrenser i første post Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 God ide. Noen som har linker til noen god info på dette? Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 @Feh: Hvor har du handlet så dyr snus a? 30-40 kroner (veldig avhengeig av sted) er da ikke så mye for boksen? Tarn med skruf koster nå 350 kroner over grensa, jeg syns ikke det er så mye? General Ekstra Sterk porsjon kosta 298 eller no for tårnet rett over grensa forrige helg. Syns nå ikke det er så dyrt, 30kr boksen.. I norge er det vel 70-80 spenn ? Jeg var storfornøyd når jeg kjøpte tårnet mitt hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå