Dolven313 Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 (endret) Ifølge lista mi skal Epok komme i den standardiserte grønnfargen. Den bruker også tobakk, og ikke en tobakkserstatning. Er du 100% sikker på at det var Epok du fant? Nikotinfri snus er fritatt fra den nye loven. Vet det er en stund siden dette ble skrevet, men tar meg friheten til å svare for å oppklare hva dette går ut på i tilfelle noen andre også lurer. Epok finnes fortsatt i den gamle varianten, altså hvit tobakk. Disse er regnet som et tobakksprodukt og må derfor komme i de statspålagte fargede boksene. I tillegg har de nå også laget en tobakksfri variant av Epok, som altså ikke inneholder tobakk, kun nikotin, og derfor i teorien skal inn under samme regelverk som diverse andre tobakksfrie nikotinmidler som f.eks nikotintyggis. Det var dog en liten tvist som førte til at denne varianten av Epok midlertidig har blitt tatt av markedet i Norge, da dagens forskrifter ikke tillater et slikt produkt. Dette fordi produktet regnes som et «nytt nikotinprodukt», og forskriftene åpner ikke for salg av nye nikotinprodukter. Tenk tilbake på da e-sigaretter først kom på markedet. Dette blir etter forskriftene tilsvarende e-sigaretter med nikotin. Det er dog mulig å søke dispensasjon dersom det kan dokumenteres at produktet er mindre skadelig enn tilsvarende eksisterende produkter. Sannsynligvis kommer den tilbake, men når dette skjer er uvisst. Tar tid å endre forskriftene ... Forøvrig kunne Epok uten tobakk blitt solgt som legemiddel på apotek med dagens forskrifter. Det finnes allerede et mer eller mindre identisk produkt som er tilgjengelig på apotek. Men spørs om British American Tobacco ønsker å selge sitt produkt som et legemiddel. Produsenten har altså to muligheter for å få solgt tobakksfri Epok i Norge. 1. Endre status fra tobakkssurrogat til legemiddel. 2. Dokumentere at snusen ikke er like skadelig som annen snus. Endret 3. august 2018 av Dolven313 Lenke til kommentar
mrChrister Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Har blitt veldig glad i prillan og veksler mellom prillan white og prillan brown, men liker putene på piraten merså nå vinogbar har fått inn dunder prillan som skal være sterkere, noen som har forsøkt denne ? blir det som g3? Lenke til kommentar
Myulsk Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Hei! Har nylig begynt å snuse, men merker at jeg trenger en sterkere type snus ettersom snusen jeg har nå ikke har samme futten i seg lengre. Hittil har jeg snust skruf fresh white slim #3 (Antar at det er #3 da den har tre røde dotter på boksen(?)) og lurer på hva det naturlige steget videre er? Jeg er ikke så gira på selve smaken av snus og lurer videre på om det finnes en snustype som er enda bedre enn skruf fresh white med hensyn til dette? Til nå har jeg heller aldri kjøpt snus selv (fikk et par bokser av en som sluttet å snuse) og lurer på hvordan i huleste man uttaler snustypene. Går det an å uttale det som for eksempel slim fresh white nummer fire eller er det en annen måte å si det på? Lenke til kommentar
Oraklet10 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Hei! Har nylig begynt å snuse, men merker at jeg trenger en sterkere type snus ettersom snusen jeg har nå ikke har samme futten i seg lengre. Hittil har jeg snust skruf fresh white slim #3 (Antar at det er #3 da den har tre røde dotter på boksen(?)) og lurer på hva det naturlige steget videre er? Jeg er ikke så gira på selve smaken av snus og lurer videre på om det finnes en snustype som er enda bedre enn skruf fresh white med hensyn til dette? Til nå har jeg heller aldri kjøpt snus selv (fikk et par bokser av en som sluttet å snuse) og lurer på hvordan i huleste man uttaler snustypene. Går det an å uttale det som for eksempel slim fresh white nummer fire eller er det en annen måte å si det på? Lenke til kommentar
Oraklet10 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Prøv G.3 VOLT, enkelt å huske og enkelt å bestille. Den er sterkere en alle #3 variantene. Vert et forsøk. 1 Lenke til kommentar
Myulsk Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Prøv G.3 VOLT, enkelt å huske og enkelt å bestille. Den er sterkere en alle #3 variantene. Vert et forsøk. Takker så meget! Kjøpte den i stad og den fungerer utmerket! Første snuskjøp unnagjort! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg går opp og ned på styrke hele tiden. Er mer opptatt av smaken og at det er ferskt. Nå har jeg general løs, General XR strong, Gøteborg Rape' one og Kronan white og General One portion sort Lenke til kommentar
OlaTequila Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Takker så meget! Kjøpte den i stad og den fungerer utmerket! Første snuskjøp unnagjort! Noen som har testet den nye G3 TNT? Ser de har fått den inn på både snushjem.no og snuslageret.no. Har den kommet ut i butikkene også? Ser ut til å endelig være en god og sterk snus uten den tullete mint smaken https://www.snushjem.no/sok/general-g3-tnt-slim-white-dry-super-strong-Porsjonssnus https://www.snuslageret.no/products/g3-tnt-slim-white-dry-super-strong 1 Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Testet TNT for en stund siden. Var helt ok, men likte LOAD bedre. Har vært i butikkene en stund i Sverige ihvertfall. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Så TNT er i samme gata som volt og load? Hvor sterk er den? Lenke til kommentar
OlaTequila Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Så TNT er i samme gata som volt og load? Hvor sterk er den? TNT skal være like sterk som Volt og Load. Men TNT skal vel ha litt mer ren tobakksmak? Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Jeg snuser litt når jeg er på jobb eller andre steder jeg ikke kan bruke damperen min. Bruker General G3 No10 Load Super Strong. Liker både lukt og smak på denne, men blir litt sår i tannkjøttet av denne. (Varer gjerne et par dager) Må nok litt ned i styrke, men hva kan dere anbefale med en god smak i portion? Hvordan oppbevarer dere snus, hvis dere kjøper mange bokser? Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Jeg snuser litt når jeg er på jobb eller andre steder jeg ikke kan bruke damperen min. Bruker General G3 No10 Load Super Strong. Liker både lukt og smak på denne, men blir litt sår i tannkjøttet av denne. (Varer gjerne et par dager) Må nok litt ned i styrke, men hva kan dere anbefale med en god smak i portion? Hvordan oppbevarer dere snus, hvis dere kjøper mange bokser? Jeg fryser de ned, snusen føles butikkfersk Jeg tror ikke det er styrken på snusen som gjør tannkjøttet sårt, da jeg har snust kun ekstra sterk (eller sterkere.) de siste 8 åra, og jeg blir sår i tannkjøttet når jeg snuser snus som Volt/load over en ukes tid. Jeg blir ikke sår av Skruf fresh ekstra stark, Thunder ultra strong cool mint eller Siberia. (de 3 jeg vanligvis snuser.). Jeg tror det er pga de suger mye av fuktigheten ut av tannkjøttet. (jeg blir knusktørr der snusen ligger av Volt/load.) 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) Det er den jævlige Salten som er pain. Billigsnus har jævlig mye salt. Feks LD, Granit og Kaliber. Dessuten renner de jævlig. Litt salt eller mint kan forsterke nikotinfeelingen. Men for mye koksalt er både usunt og dårlig kvalitet. Gustavsson snusene til general og rape' Gøteborg er gode billigsnus. Men de fornevnte er dritt. Endret 21. september 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Fryse ned er bra, man kan lage egen snus også og fryse ned. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Dårlig snus fikser de ved å helle i mye salt. Det er dårlig tobakk som de jukser opp med salt.. æsj Lenke til kommentar
Morty73 Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Noen som kan anbefale hvaslags aroma som er best? Går det an å lage halve pkn m forskjellige smaker? Evt blande smaksaromaer? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 Blanding går fint! Bergamot gir "General" smak. Hva slags " gjør det selv snus" bruker du? Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 Noen som handler på nett? Hvilke steder har dere god erfaring med? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 7. juli 2022 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Mengde aroma skal en tilsette på slike gjør det selv sett? Endret 7. juli 2022 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå