Oraklet10 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Var i butikken i dag og da var det et snusskap fordelt på alle de 4 kassene og det virka som om den eneste metoden de brukte var å kaste boksen over folk og kasser. Så det en gang, og boksen trilla over halve butikken. hehe ja har skjedd et par ganger her også Og når det er liksom 5 kasser og 1 skap så går det fort tomt for den jeg skal ha Noen ganger må jeg bare si at dem skal bare ta en Lenke til kommentar
Oraklet10 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Det enkleste er vel bare å stille seg i kassen med det store skapet Lenke til kommentar
Dolven313 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Tenkte å prøve en boks med løssnus. Noen anbefalinger ? Det jeg bruker nå og har brukt mest er skruf portion sterk. Liker ikke at snusen renner for mye. Så har hørt at general renner som faen så tenkte å holde meg unna den HAWKENToppers snus som har passe styrke og nydelig smak av Wintergreen ...eller Skoal RC Wintergreen, Long Cut Fiffig liten sak. Ferdig portioner med løs snus Se på : walhalla.no ( utrolig utvalg ) Hawken og Skoal er ikke snus, men amerikansk "dip". Dette er laget på en annen måte og skal visstnok være mer skadelig for kroppen enn svensk snus. Forøvrig er dip ment å ha i underlippa istedet for overlippa og det skal også renne mye mer, og det anbefales at man spytter saften fra dip. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Det enkleste er vel bare å stille seg i kassen med det store skapetSto i den kassa, noen andre som kjøpte fra en annen kasse. Skulle bare ha litt mat jeg Lenke til kommentar
Alil_64 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Tenkte å prøve en boks med løssnus. Noen anbefalinger ? Det jeg bruker nå og har brukt mest er skruf portion sterk. Liker ikke at snusen renner for mye. Så har hørt at general renner som faen så tenkte å holde meg unna den HAWKENToppers snus som har passe styrke og nydelig smak av Wintergreen ...eller Skoal RC Wintergreen, Long Cut Fiffig liten sak. Ferdig portioner med løs snus Se på : walhalla.no ( utrolig utvalg ) Hawken og Skoal er ikke snus, men amerikansk "dip". Dette er laget på en annen måte og skal visstnok være mer skadelig for kroppen enn svensk snus. Forøvrig er dip ment å ha i underlippa istedet for overlippa og det skal også renne mye mer, og det anbefales at man spytter saften fra dip. Det er helt motsatt. Har lest masse på nettet om det de siste dagene, og de sier det samme. USA snus har mindre nikotin og er endel søtere på smak. "Rå" snusen ( tobakksbladene ) er nokså likt laget ( lite tobakksblader som vokser i Sverige ) og kommer fra USA. Svenskene fokuserer mere på tobakks smaken og amerikanerne mere på appelsin, mint, banan or what ever...... Det med "spyttingen" er vel mere fra "chew" som er virkelig grov "snus" eller karvet blader som cowboyene hadde i underleppen og spyttet svart gørr. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nikotin dreper ikke. Grunnen til at dip er mer skadelig, er at det blir gjæret, mens svensk snus blir pasteurisert. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Noen som vet hvor mye snus det er lov å ta inn til Russland? Fant en artikkel i VG fra 2008 som sier 500g, men vet ikke hvor aktuell den er i dag. http://www.vg.no/forbruker/reise/reiselivsnyheter/her-risikerer-du-snusbot/a/510057/ Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 http://lmgtfy.com/?q=snus+kvote+russland Lenke til kommentar
Dolven313 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Tenkte å prøve en boks med løssnus. Noen anbefalinger ? Det jeg bruker nå og har brukt mest er skruf portion sterk. Liker ikke at snusen renner for mye. Så har hørt at general renner som faen så tenkte å holde meg unna den HAWKENToppers snus som har passe styrke og nydelig smak av Wintergreen ...eller Skoal RC Wintergreen, Long Cut Fiffig liten sak. Ferdig portioner med løs snus Se på : walhalla.no ( utrolig utvalg ) Hawken og Skoal er ikke snus, men amerikansk "dip". Dette er laget på en annen måte og skal visstnok være mer skadelig for kroppen enn svensk snus. Forøvrig er dip ment å ha i underlippa istedet for overlippa og det skal også renne mye mer, og det anbefales at man spytter saften fra dip. Det er helt motsatt.Har lest masse på nettet om det de siste dagene, og de sier det samme. USA snus har mindre nikotin og er endel søtere på smak. "Rå" snusen ( tobakksbladene ) er nokså likt laget ( lite tobakksblader som vokser i Sverige ) og kommer fra USA. Svenskene fokuserer mere på tobakks smaken og amerikanerne mere på appelsin, mint, banan or what ever...... Det med "spyttingen" er vel mere fra "chew" som er virkelig grov "snus" eller karvet blader som cowboyene hadde i underleppen og spyttet svart gørr. Som andre har skrevet så er den avgjørende forskjellen på dip og snus at snus blir pasteurisert. Dette gjør at snus inneholder mindre bakterier enn dip, som igjen fører til mindre tilfeller av kreft ved bruk av snus sammenlignet med dip. Det er nesten dobbelt så stor sjans for visse krefttyper ved bruk av dip sammenlignet med snus. At snus inneholder mer nikotin har lite å si, da nikotin i seg selv ikke er det farligste stoffet i hverken snus eller dip. Derimot inneholder dip søtnigsmiddel, og mye mer smakstilsetninger sammenlignet med den typiske snusen. I det siste har det kommet mye smaksatt snus også, men ingen av disse inneholder søtningsmiddel slik som amerikansk dip og også amerikansk snus (type Camel snus som man kan få kjøpt i USA). Når det gjelder spytting så anbefales det absolutt at du spytter dip også. Med chew så er spytting et must, men pgså ved dip anbefales dette da man fort blir dårlig av å svelge dip saften. Og siden man har dip i underleppa produseres det mer saft ved bruk av dip enn snus. Dette kan også merkes viss man prøver å ha snus, særlig løssnus, i underleppa. Endret 28. september 2014 av Dolven313 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Tenkte å prøve en boks med løssnus. Noen anbefalinger ? Det jeg bruker nå og har brukt mest er skruf portion sterk. Liker ikke at snusen renner for mye. Så har hørt at general renner som faen så tenkte å holde meg unna den HAWKENToppers snus som har passe styrke og nydelig smak av Wintergreen ...eller Skoal RC Wintergreen, Long Cut Fiffig liten sak. Ferdig portioner med løs snus Se på : walhalla.no ( utrolig utvalg ) Hawken og Skoal er ikke snus, men amerikansk "dip". Dette er laget på en annen måte og skal visstnok være mer skadelig for kroppen enn svensk snus. Forøvrig er dip ment å ha i underlippa istedet for overlippa og det skal også renne mye mer, og det anbefales at man spytter saften fra dip. Det er helt motsatt. Har lest masse på nettet om det de siste dagene, og de sier det samme. USA snus har mindre nikotin og er endel søtere på smak. "Rå" snusen ( tobakksbladene ) er nokså likt laget ( lite tobakksblader som vokser i Sverige ) og kommer fra USA. Svenskene fokuserer mere på tobakks smaken og amerikanerne mere på appelsin, mint, banan or what ever...... Det med "spyttingen" er vel mere fra "chew" som er virkelig grov "snus" eller karvet blader som cowboyene hadde i underleppen og spyttet svart gørr. Amrikansk Chew/dip lages ved fermentering som skaper mere giftige stoffer , de har og mye sukker som ødelegger tennene mere , Amerikansk snus må ikke blandes med amrikansk chew/dip da de ikke er like . EDIT : linker med kjek info http://en.wikipedia.org/wiki/Dipping_tobacco http://en.wikipedia.org/wiki/Snus http://en.wikipedia.org/wiki/Chewing_tobacco kan vel og legge til forviringen at Thunder har lansert en "snus" i eu som de kaller for Chew men er laget som snus ...... Endret 29. september 2014 av Mato Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hvor mye koster det for en boks løs eller porsjon nå? Nærmer seg 2 år siden jeg sluttet, men mener å huske at prisen sakte men sikkert listet seg oppover. Er bare nysgjerrig på hva den har havnet på nå. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg mener ganske bestemt at prisen på en boks med porsjon (06) er 80 riksdaler, følger ikke med når jeg står i kassen som regel. Når jeg var ung kostet en boks med porsjon femtilappen............... Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Som the dr. skriver, 80 for porsjon, og 95-100 for løs. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Her koster de 34kr boksen.. Er i Sverige. Blitt veldig glad i Lab 07 hvit ekstra sterk, de er hardpakket og svir herlig godt. Sikkert mye salt og krydder. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Husker da det kostet rundt 60 kr for en boks porsjon. Står enda for at snus burde være langt billigere enn røyk av helsemessige årsaker slik som i sverige. Trist at prisen bare har gått opp enda mer. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Husker da det kostet rundt 60 kr for en boks porsjon. Står enda for at snus burde være langt billigere enn røyk av helsemessige årsaker slik som i sverige. Trist at prisen bare har gått opp enda mer.I Sverige går nå snusen opp mer i pris enn røyk da så.. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Noen som jeg burde prøve ut som også fins på alle butikker og ikke er den dyreste? Bruker skruf slim fresh white for tiden og har ikke prøvd så mye annet egentlig. Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hei, jeg har planer om å begynne å bestille snus i håp om å spare penger så jeg vurderer denne: http://billig-snus.no/?product=liquorish-mini-white-portion jeg tenkte å bestille rundt 10 om gangen så må vite om denne har like mye tobakk eller hva jeg skal si som skruf portion sterk. Også hvor sterk er den c.a? For jeg har lenge hatt skruf sterk men vurderer å gå over til extra sterk så lurer på om denne blir litt vel svak. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Noen som jeg burde prøve ut som også fins på alle butikker og ikke er den dyreste? Bruker skruf slim fresh white for tiden og har ikke prøvd så mye annet egentlig. Og helst noe man kan ha i en god stund uten bekymringer for at det skal renne Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Hvis noen har lurt på hva tallet som er brent inn under innholdsetikketen under snusboksene til Swedish Match betyr så fikk jeg følgende svar fra dem på e-post. I think the number you are asking about is the number of the machine which produce the snus. Best regards Robert Endret 30. oktober 2014 av Wixicy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå