Feh Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Så det var kommet en ny Nick & Johnny, 'Captain Yankee', på bensinstasjonen her om dagen og prøvde en boks. Veldig søt og spesiell smak, så jeg måtte google for å finne ut hva det var: Kirsebær og kanel... Er visst eksklusivt tilgjengelig i Norge, uten at jeg helt skjønner hvorfor, med den smaken. Var forsåvidt grei i munnen, men saften som satt igjen etterpå smakte helt forferdelig. Min favorittsnus over en lengre periode nå har uansett vært Genereal Long original. Altså ikke strong eller extra strong. Desverre finnes den ikke Norge og må kjøpes hos söta bror. Den har en mye bedre aroma og virker som er noe mindre fuktig enn de sterkere versjonene. Uansett er General slim fit porsjoner mye bedre enn Lab sieres, som etter å ha brukt General en stund, lukter og smaker våt ullgenser. Edit: Endret 4. september 2013 av Feh Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Har testa N&J Captain Yankee i noen dager nå, får ikke helt bestemt meg for hvilken smak det er, men god er den hvertfall. Fant den på Kiwi her om dagen. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 var visst tomt for Crushed Ice på butikken i dag. Så noe rart noe som var kalt "Crushed Ice White" og tok like så godt å kjøpte den. Herregud for noe møl. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Fikk prøvd Thunder sin Ultra Brandy Alexander her om dagen, seriøst det jævligste jeg har hatt i kjeften XD Lenke til kommentar
Apocalyptoo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Captain Yankee er helt grei. Veldig spesiel smak og lukt. Ikke noe jeg kan bruke hver dag, men en gang i blant kan det vere godt. Skruf Polar, prøvde jeg også, ikke helt min type snus, men helt grei. Har aldri vert noen fan av skruf, synst stort sett alle smaker dritt. Crushed Ice white har jo vert i butikkene i månedsvis Tror den kom tidlig i år, rundt april. Ikke like god som crushed Ice orginal, men også en snus som kan vere god en sjelden gang.Thunder smaker jo stort sett ikke godt. Tror jeg aldri har smakt en thunder som har vert skikkelig god. Stort sett svin dyrt, å med en smak du blir lei av etter et par snuser Endret 6. september 2013 av Apocalyptoo Lenke til kommentar
even1197 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Snuser til vanlig 06 og general long extra strong, men har tenkt å kjøpe en boks skruf ekstra stark. hvordan er den i forhold til de to andre? Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 var visst tomt for Crushed Ice på butikken i dag. Så noe rart noe som var kalt "Crushed Ice White" og tok like så godt å kjøpte den. Herregud for noe møl. Jøss, jeg likte den bedre enn vanlig. Om det er smaksatt snus jeg skal ha altså. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Så det var kommet en ny Nick & Johnny, 'Captain Yankee', på bensinstasjonen her om dagen og prøvde en boks. Veldig søt og spesiell smak, så jeg måtte google for å finne ut hva det var: Kirsebær og kanel... Er visst eksklusivt tilgjengelig i Norge, uten at jeg helt skjønner hvorfor, med den smaken. Var forsåvidt grei i munnen, men saften som satt igjen etterpå smakte helt forferdelig. Min favorittsnus over en lengre periode nå har uansett vært Genereal Long original. Altså ikke strong eller extra strong. Desverre finnes den ikke Norge og må kjøpes hos söta bror. Den har en mye bedre aroma og virker som er noe mindre fuktig enn de sterkere versjonene. Uansett er General slim fit porsjoner mye bedre enn Lab sieres, som etter å ha brukt General en stund, lukter og smaker våt ullgenser. Edit: I følge Kiwi sine systemer sto denne oppført som Ekstra Sitron. Noe jeg tildels kan være enig i. Lenke til kommentar
Apocalyptoo Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Snuser til vanlig 06 og general long extra strong, men har tenkt å kjøpe en boks skruf ekstra stark. hvordan er den i forhold til de to andre? Skruf har en veldig spesiel smak. Veldig forskjellig fra General og the lab. General og the lab har sterk tobakks smak. Skruf har tobakk med roseolje og litt forskjellig. Mange liker skruf smaken, personlig hater jeg den. Synst general og the labs sterke snuser smaker mye bedre. Skruf holder lavere kvalitet en General, og The lab. Mye pga at de to er laget av swedish match, som er verdens mest populære, og jeg vill helt klar si, beste snus produsenter. ps: Skruf extra strong er vell den av alle skruf typene som skal smake verst. Har personlig ikke smakt den. (eller det har jeg sikkert, men kan ikke huske det) Men hører alle sier at den smaker mye verre en resten av skruf typene, å de er jo ille nok fra før. Men det er min mening. Skader ikke prøve 1 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Enig med deg at skruf ikke når de sterkeste generalene til knærne mtp. smak, da spesiellt løsutgavene. Men, dette var vel før Nord 66 X-Strong dukket opp, meget sterk tobakkssmak, og svært lite som minner om den normale skruf smaken.. Meget tilfredstillende med nikotin i bøtter og spann, og sparer meg for masse penger pr. mnd.. Fått to ulike posestørrelser på to bokser fra samme rullen, en med store poser og en med noe mindre, siden den er så sterk og har relativt lite tobakk, så var den med små poser best siden de var fullere og renner mindre.. Kunne meget godt tenkt meg Odens Extreme 22mg/g porsjon eller løs, men i fravær av disse i butikker jeg kan handle i, så gjør nord66x-strong en meget god jobb.. Gikk fra 1 boks General Extra Sterk Løs annenhver dag til nord66x-strong hver 4. dag, det blir mye penger spart pr. mnd., og samme kosen... Endret 14. september 2013 av Ourasi Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Kom nettopp på en snus som en barndomskamerat pleide å kjøpe i Sverige før jeg begynte å snuse. Vi snakker ca 8-10 år siden.Mener å huske boksen var lilla, og den var løs. Den var var veldig klissete og lukta veldig godt, imotsetning til all annen snus som jeg husker luktet helt forferdelig på den tiden.Noen som har peiling? *Edit*Kameraten min husket den godt, og det var visst grønn boks. Den het Hawken Wintergreen, men han mener den muligens har byttet navn til Kodiak, eller evt at Kodiak er akkurat samme greiene. Noen som vet om det er mulig å få tak i denne, eller lignende her i Norge? Endret 16. september 2013 av Sending! Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hm, mener Kodiak er dipping? Altså den amerikanske formen for snus? Mye våtere, og meninga at du skal spytte hele tida. Viss du har sett en film med en redneck som hele tida spytter i en kopp bruker de dipping Mest kjente merket er vel Skoal. Har ikke prøvd selv, men kunne godt tenke meg å gjøre det. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Kodiak er dip ja http://int.swedish-snus.com/american-snuff-int/more-american-snuff-brands-int/american-snuff-kodiak-int/kodiak-wintergreen-long-cut.html Lenke til kommentar
Apocalyptoo Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Har de sluttet med General long serien?? Har ikke sett de i butikkene på lenge. Spesielt ''Long Strong'', har vert veldig vanskelig å få tak i lenge. Må nå ser jeg ikke extra strongen heller. Den vanlige long varianten har jeg aldri sett, er den i det hele tatt i norge? Å hva med de 2 andre, er det slutt på de? General Long Strong er den beste generalen noen sinne etter min mening. Extra strongen har for sterk smak, å renner mye mer virker det som. Så hadde vert utrolig dumt om de hadde slutta med den. Endret 17. september 2013 av Apocalyptoo Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 General long strong var min klare favoritt også, når den plutselig ikke var mulig å få tak i gikk jeg over til General long extra strong, men nå forsvinner visst den også virker det som. I stedet blir vi bombardert med nye typer snus med tannkrem-smak Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Har ikke hatt noe problem med å finne G Extra Strong Long selv men.. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Flust av G Extra Strong Long i butikker her jeg bor au, tviler på at den forsvinner med det første... Mulig endel butikker er sløve med å fylle opp når det er tomt, eller kun skal ha en slank snusbeholdning med kun de mest solgte produktene.. Endret 17. september 2013 av Ourasi Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Jeg har prøvd en rekke butikker i Bergensområdet i ca en måned og jobber selv deltid i en dagligvarebutikk og vi har fjernet plassen til extra long strong i snusskapet. Virker for meg som den holder på å forsvinne. Edit: vi er en menybutikk med svært snusskap, tviler på at vi plutselig hadde bestemt oss for å luke ut en generalsnus. men kan jo høre med de som er ansvarlig for bestillingen. Endret 18. september 2013 av Naiits Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hm, mener Kodiak er dipping? Altså den amerikanske formen for snus? Mye våtere, og meninga at du skal spytte hele tida. Viss du har sett en film med en redneck som hele tida spytter i en kopp bruker de dipping Mest kjente merket er vel Skoal. Har ikke prøvd selv, men kunne godt tenke meg å gjøre det.Kodiak har visst en dip med wintergreen smak som jeg er ute etter ja. Men Hawken som vi hadde før, går under kategorien "tyggetobakk", og man spytter vel endel mer med den også kanskje. Den er tydeligvis ikke lov å selge i Norge lenger, men noen som vet om den kan kjøpes i Sverige? Eller så får jeg prøve Kodiak da, men tviler på at de er like. Men den ser ut til å være i Sverige hvertfall? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Brukte mye dip da jeg bodde i USA. Godt en gang i blant men kan ikke måle seg med snus etter min mening. Er du fan av dip så kan jeg forøvrig anbefale Grizzly. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå