Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Firehundreogtrettitre sider. Klarer ikke å lese alle disse, så spør enkelt og greit spørsmålet (som sikker har blitt stilt før); Har noen her klart å bytte ut røyk med snus ?

 

Jeg tenkte å bytte, men hvilket merke må jeg begynne med ?

 

Hvor lenge har man en snus i kjeften?

 

Hvor mange snus kan man klare seg med om dagen hvis man røyker ca 10- 15 om dagen ?

 

Mvh Freddy

Lenke til kommentar

Altså, det er jo to forskjellige ting med samme innhold! Snus er jo kraftigere enn røyk. Du vil få din egne vane, men start med noe mildt. Porsjon først og løs senere hvis det er det du vil! Start med skruf orginal posjon, general orginal porsjon feks. Start med noe orginalt rettere sagt :) Hvor lenge du kan ha snusen i kjeften kommer litt ann på deg, om du vil ha en rennende snus eller om du kaster den ut så fort du merker effekten avtar. Løssnus varer lengre hvertfall, det er sikkert og visst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner mange som har gått i fra røyk til snus. Det er uvant i starten og nødvendigvis ikke like godt. Stemmer at det er mer nikotin i snus, men det tar lengere tid å få det i seg, i forhold til en sigarett der man får det i seg i løpet av 1-2 min. Lurer på om det tar 20 min før en snus er tom for nikotin om jeg husker riktig. Så prøv deg litt fram med styrken. Det samme må du egentlig bare gjøre med smak. Jeg synes det er General som har mest tobakkssmak, mens for eksempel Skruf smaker litt annerledes. Også har vi de som smaker noe helt annet, for eksempel Catch som har en med lakris og en med eucalyptus mint smak. Finnes også mange flere merker, så det er mye å smake på. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Firehundreogtrettitre sider. Klarer ikke å lese alle disse, så spør enkelt og greit spørsmålet (som sikker har blitt stilt før); Har noen her klart å bytte ut røyk med snus ?

 

Jeg tenkte å bytte, men hvilket merke må jeg begynne med ?

 

Hvor lenge har man en snus i kjeften?

 

Hvor mange snus kan man klare seg med om dagen hvis man røyker ca 10- 15 om dagen ?

 

Mvh Freddy

 

Morra mi begynte med mocca for å trappe ned på røykinga. Men det er vel ikke alternativ for deg regner jeg med..?

 

Nick&Johnny er min favoritt. Den snusen blei også laget for røykere som skulle gå over til snus, så den er vel verdt å prøve?

 

Hvor lenge du har en snus i kjeften kommer helt an på hvor fort den renner/lenge du orker å ha den. Haha

 

Det kommer vel an på dagsbehovet. Noen ganger så tar jeg en hver time-ish. Noen ganger har jeg større/mindre behov for å trøkke en i leppa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen, det er snusforbud på alle videregående skoler i fylket mitt. Bare fordi noen idioter kaster snusen sin overalt. Ikke at jeg har et stort snusbehov på skolen, men jeg drar fram snusboksen i skjul, kun for å "protestere" mot vedtaket :p

Dumt det skal gå ut over andre selvfølgelig, men slike vedtak ser jeg som fult nødvendig.

 

De aller fleste er mindre årige på videregående skole så hvorfor la de over 18 år bruke det også kanskje oppfordre mindreårige til å starte?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det kan gå utover folk som ikke er gamle nok. De bør heller innføre en regel hvor det kun er lov i klasserommene for VG3-elevene. De fleste i VG1 og 2 er ikke gamle nok uansett.

 

Det er forbud hos oss og, men etter min erfaring er det veldig få lærere som bryr seg noe merkbart så lenge du ikke sitter med verdens største kladd under overleppa.

Lenke til kommentar

Er snusforbud på skoler regulert av fylkeskommunen? Synes jeg virker rart. Heller rektor og skolestyret som setter de reglene. Gikk på to forskjellig videregående skoler i samme fylket for 3 og 4 år siden. Ene skolen var det totalforbud med unntak av ved "røykeplassen", mens på den andre skolen var det null regler ang. snus.

Lenke til kommentar

Er snusforbud på skolen her også. Må utenfor skolens område for både å snuse og røyke. Trenger riktignok bare å stå på andre sida av et enkelt "røykeforbud" skilt like bortenfor hovedinngangen, for da er vi faktisk utenfor det røykfrie området, så det holder. Kan riktignok ikke skjønne hvorfor vi ikke kan få snuse i kantina i friminuttene. Timene er nå greit at holdes tobakksfrie.

 

Men det er jo selvfølgelig ingen som peller seg vekk for å snuse, alle gjør det jo uansett hvor de er (med undervisningstimene som unntak for mange, bl.a. meg). Ser flere med digre snuslepper på skolen, og lærere som ikke bryr seg. Aldri hørt om noen som har fått anmerkning for å snuse så lenge det ikke er undervisning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...