Zodihax Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Nei. I så fall skal jeg si til tolleren neste gang at jeg har vært i Sverige i over 24 timer, og at han versågod skal få lov å bevise noe annet! Endret 7. februar 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Er ulovlig å importere tobakk til Norge, med mindre man fysisk har vært i landet i over 24 timer. Er litt usikker på den siste påstanden, men er i alle fall ulovlig å kjøpe tobakk fra nettbutikker. Er ulovlig å importere tobakk til Norge, med mindre man fysisk har vært i landet i over 24 timer. Er litt usikker på den siste påstanden, men er i alle fall ulovlig å kjøpe tobakk fra nettbutikker. Trodde det var sånn at kvota blir fordobla om man har vært utenlands i over 24 timer, jeg..? Svar til begge: Kvoten endres ikke hvis du har vært ute i mer enn 24 timer. Den eneste forskjellen er at du ikke kan ta med taxfree-varer til Norge hvis du ikke har vært ute av landet i mer enn 24 timer. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Den eneste forskjellen er at du ikke kan ta med taxfree-varer til Norge hvis du ikke har vært ute av landet i mer enn 24 timer. Som jeg sa. Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Er ulovlig å importere tobakk til Norge, med mindre man fysisk har vært i landet i over 24 timer. Er litt usikker på den siste påstanden, men er i alle fall ulovlig å kjøpe tobakk fra nettbutikker. * varen skal være merket med advarsel (Lov om vern mot tobakksskader, § 3) * man må være minst 18 år for å få lov å kjøpe snus (Lov om vern mot tobakksskader, § 5) * alle varene skal oppfylle kravene til merking, unntatt den varekvoten som reisende kan innføre toll- og avgiftsfritt, mindre kvanta som medtas som reisegods eller reelle gavesendinger (Forskrift om innhold i og merking av tobakksvarer § 9) * merketeksten skal være på norsk. Helsedirektoratet tolker dette svært strengt og det gis ingen anledning for fravikelse av bestemmelsen fra deres side. Tatt fra: http://toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=177499&epslanguage=no&parentid=66242 JEg ville ikke gamblet med å kjøpe snus over nettet, for å muligens risikere å betale mer enn det det koster i Norge Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Den eneste forskjellen er at du ikke kan ta med taxfree-varer til Norge hvis du ikke har vært ute av landet i mer enn 24 timer. Som jeg sa. Nei. Du kan ha med varer dersom du har vært ute av landet i MINDRE enn 24 timer, men man må ha betalt skatt i landet det ble kjøpt i. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Ah, da var det jeg som misforsto. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) . Endret 11. oktober 2016 av Kakelagringsdirektivet Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Man er ikke mann før man tar en klype rett fra boksen uten å bake den. Prøv det, det funker. Iallefall for min del Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) . Endret 11. oktober 2016 av Kakelagringsdirektivet Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Bestilte en stokk Thunder Frosted fra M. Sørensen søndag kveld og fikk den i dag. Kjapt! Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 620,- http://snus-ms.no/product_info.php?products_id=467 30-40 kr billigere før, gikk vel opp etter nyttår. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Ok. Hva ga du for frakt? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Ok. Hva ga du for frakt? 67, så blir jo ca 69 kr/boksen. Lenke til kommentar
tobbentor Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Finner jeg nikotinfri snus i tromsø? Er dette vanlig her til lands? BaccOff er en nikotinfri snus fra samme folka som lager Thunder. Prøvde faktisk en sånn i Tromsø en gang, da kjøpte jeg den på en kiosk i Storgt rundt bankhjørnet et sted.. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Deilig og ha en jobbkamerat som bor i sverige! Får en limpe hver 2. uke. love<3 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Skal vi bytte? Jeg jobber med kollegen din, og du sitter bakerst i et 10.-klasserom? 1 Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Blitt vant til General ekstra sterk porsjon no, fantastisk god og renner nesten ingenting ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå