Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!

Anbefalte innlegg

Har hørt det er sterkere når den ligger løst. Har ingen problemer med å tro det, er som at rullerøyk blir sterkere når den er rullet sammen løst... Nikotinet fra snusen går vel fortere inn i systemet når det ikke er tettpakket, men effekten varer muligens litt lenger når den er baket. Men dette er kun teorier jeg finner på i hodet, har ikke noe vitenskapelig å støtte meg på.

Endret av kjermy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, Sverigetur i dag. Poster et bilde etterpå over innkjøp. Noen som har tips til noe jeg MÅ kjøpe?

Gøteborgs løs.

En kompis av meg sa at de ikke selger ettan løs i Norge lenger :hmm: Har vanskelig for å tro dette, er ikke det en ganske populær snus?

Jeg kjøpe en boks Ettan løs forrige helg. I Norge.

Lenke til kommentar

Hvis jeg bare pakker snusen litt mens den er i boksen, og putter den mellom fingrene å presse bare litt, så den blir mulig å putte oppi leppa på vanlig måte så synes jeg den smaker uhyre mye bedre en når jeg baker den som vist på videoen. Og det kan jo godt hende jeg får mer nikotin ut av det, jeg merker ikke noe forskjell akkurat der, da.

Lenke til kommentar

Har hørt det er sterkere når den ligger løst. Har ingen problemer med å tro det, er som at rullerøyk blir sterkere når den er rullet sammen løst... Nikotinet fra snusen går vel fortere inn i systemet når det ikke er tettpakket, men effekten varer muligens litt lenger når den er baket. Men dette er kun teorier jeg finner på i hodet, har ikke noe vitenskapelig å støtte meg på.

Tror ikke du er så langt ute på jordet.

Det er jo logisk at større overflateområde -> raskere opptak av nikotin. Om snusen ligger løst og nærmest flatt i overleppa fra hjørnetann til hjørnetann så er jo mer av snusen i kontakt med slimhinnene enn om den er knadd sammen (hvor man vil få et punkt som ikke er i konstant kontakt med leppa).

Uansett er nok forskjellen minimal hvis man ser på helheten. Det er jo gjerne slik at man har en bakt pris i munnen lenger enn en som er lempet. Man vil nok utnytte den tilgjengelige nikotinen uansett, forskjellen er bare at den lempede går "tom" fortere. Det virker ihvertfall logisk for meg :p

Selv veksler jeg mellom baking og lemping alt etter situasjonen, men dersom jeg kun brukte én spesifikk metode ville jeg ikke begynt å gjøre ting på en måte jeg er ukomfortabel med kun fordi noen på internett mener at det er mye bedre.

Lenke til kommentar

:D Men er Knox den beste? Har hørt av mange reviews at det er en god snus, men at de setter 2-5 andre foran.

Så utrolig god i smaken (så klar liksom.. ingenting tull uten om tobakken).. Den er forsåvidt også lett å bake, det er vel et pluss. ;)

Hvor mye koster det for et tårn med den i Sverige?

Lenke til kommentar

Noe jeg har lurt på, hvorfor er det sånn at portion og løs fra samme merke smaker helt forskjellig? Man kan jo tydelig smake forskjell på General løs og General portion, eller Skruf løs og Skruf portion.

Er portion laget på en spesiell måte eller har de endret på smaken med vilje?

Lenke til kommentar

Hmm, hvis de endrer smaken bevisst, hadde det vært flott med en portion snus som smaker som foreksempel Skruf Sterk sin løs.

Men, det er ikke så stort problem nå. Har funnet en portion snus som jeg liker på lik linje med løs, noe jeg ikke hadde trodd. Nemlig General Ekstra Sterk portion, smaker himmelsk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...