Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!

Anbefalte innlegg

Hmmmm. Da forstår jeg ikke hva som gjør dip til dip?

Hadde en boks med Offroad Long Cut for en stund siden, og lurer på om det kan være dip? Løs snus, men ikke mulig å bake, og ligna litt på rullerøyk, bare sortfarga. Etter litt googling virka det som det er det jeg tenker på. Men det blir vel ikke off-topic å diskutere dip? Om det er en type snus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det mulig jeg tar feil. Det sto på boksen at det var snus, så det var nok ikke det som var dip. Får gjøre litt mer research, ble utrolig nysjerrig nå

EDIT: Fra wikipedia:

Dip is colloquially called "chew"; because of this, it is commonly confused with chewing tobacco.

Virker som det ikke er dip som tygges

It is a variation of Swedish "Snus" that was brought to America by Swedish immigrants in the 19th century.

Står at det er snus hvertfall.

Står også at long cut er en type dip. Så det jeg hadde var faktisk dip, ja.

Kan også si at det faktisk var nokså godt, grunnen til at jeg hadde det var at en i klassen kjøpte det, og trodde det var vanlig porsjonsnus. Så ble han nokså og solgte det til høystbydende, altså meg. For 25 kroner.

I begynnelsen var det utrolig stress, og noe forferdelig griseri, men når jeg ble vandt til å slenge det i leppa enkelt, var det egentlig utrolig chill. Like godt som porsjon, og passer nok bra å "dippe" litt av og til som variasjon i snusinga. Men det er fortsatt lettere med porsjon, så jeg snuser nok det fast. Men ville heller valgt dip enn bakesnus

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Tenker du på megaklypa? Hvis du tar deg tid til å se dem, ser du at han vet en god del, selvom han ikke kan bake :D Han er over gjennomsnitlig glad i snus, og er kunnskapsrik. Se dem :D

Han har visst også kontakter i Swedish Match, så i noen av videoene ser vi ham åpne pakker med sjelden snus eller merchandise han får gratis.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Tenker du på megaklypa? Hvis du tar deg tid til å se dem, ser du at han vet en god del, selvom han ikke kan bake :D Han er over gjennomsnitlig glad i snus, og er kunnskapsrik. Se dem :D

Hehe, joda.

Men introen hans er jo helt utrolig, å når han prater om snusen så leser han rett av nettsida til f.eks Swedish Match.

Lenke til kommentar

Hehe, joda.

Men introen hans er jo helt utrolig, å når han prater om snusen så leser han rett av nettsida til f.eks Swedish Match.

Ja, kanskje når han gir litt bakgrunnsinfo, men når han snakker om smaken etc, er det tydelig at han har prøvd mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Nå gleder jeg meg til julaften.

I august ingikk jeg et veddemål på et vors om at jeg skulle klare å slutte etter jeg hadde snust opp de 10 boksene gøteborg rape jeg hadde i kjøleskapet. Jeg skulle holde meg 100% nikotinfri fram til julaften. Klarte jeg det, vant jeg 500, sprakk jeg måtte jeg betale 500. Har holdt meg fram til nå. Etter julemiddagen smeller det!

Noen forslag om en sterk og godt løs snus? Ikke general ekstra sterk, den har aldri fallt i smak.

Lenke til kommentar

Okay, Sverigetur i dag. Poster et bilde etterpå over innkjøp. Noen som har tips til noe jeg MÅ kjøpe?

Gøteborgs løs.

En kompis av meg sa at de ikke selger ettan løs i Norge lenger :hmm: Har vanskelig for å tro dette, er ikke det en ganske populær snus?

Hvordan er den å bake? Jeg har ikke prøvd det før, så jeg trenger en som er enkel å bake. Jeg glemte å spesifisere det, men først og fremst er jeg ute etter porsjon, over 8mg/g.

Her er forresten et direkte sitat fra Ettans nettside: "Ettan Lössnus

Ettan Lössnus

Fyllig, lätt rökig och okryddad doft av tobak. Säljs i Sverige och Norge."

Lenke til kommentar

Hvordan er den å bake? Jeg har ikke prøvd det før, så jeg trenger en som er enkel å bake. Jeg glemte å spesifisere det, men først og fremst er jeg ute etter porsjon, over 8mg/g.

Her er forresten et direkte sitat fra Ettans nettside: "Ettan Lössnus

Ettan Lössnus

Fyllig, lätt rökig och okryddad doft av tobak. Säljs i Sverige och Norge."

Vil ikke si det er den letteste å bake, men heller ikke vanskelig å bake. Prøvd å lempe snusen før?

Hvis du vil ha porsjon, ville jeg ha prøvd ut probe whiskey. Har ikke prøvd den selv, men er veldig nysgjerrig på den. Som jeg har nevnt tidligere tilbake i tråden er N&J og general ES mine favoritter når det kommer til posjon. Syns grovsnus portion også er god. Hvorfor må du ha over 8mg?

Bra at ettan fortsatt er i Norge, den tar 2. plassen på topp 3 listen min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...