Hanske Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Sikkert bare på Internett, som vår flotte stat har ulovliggjort. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Men hvis det finnes norske sider, med norske advarsels-signaturer, vil det da kunne fungere? Grizzly er jo feks et amerikans "snus"/dip merke. Kan da noen sette en label med norske advarsler? Feks en nettbutikk som da skal selge grizzly? Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Da har kjøpt inn et par bokser av nordströmmen sin julesnus. Hvis noen i Oslo området lurer så har de kjøpt inn julesnus på majoren tobakk i år også. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Noen som vet om julesnusen selges et sted i Kristiansand? Meg og et par i klassen tenkte å kjøpe litt til jula, men fant det ikke på den lokale jokeren. Vi fant det billig på nettet, though, men det var jo ikke mulig å sende til Norge.... Lenke til kommentar
SM# Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Vet ikke, fikk smakt av en som kom hjem fra USA :-) Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Men hvis det finnes norske sider, med norske advarsels-signaturer, vil det da kunne fungere? Grizzly er jo feks et amerikans "snus"/dip merke. Kan da noen sette en label med norske advarsler? Feks en nettbutikk som da skal selge grizzly? Problemet er jo at disse norske nettbutikkene må betale masse avgifter og da blir det jo nesten like dyrt som i vanlig butikk. Hensikten med å handle på nett forsvinner jo dermed litt. Det er flere norske tobakkforhandlere på nett, deriblant Snus-MS. Vet ikke hvem som importerer Grizzly, eller om det er noen som importerer i det hele tatt, men det er jo ikke verre enn å høre om f.eks Snus-MS kan være behjelpelige med å skaffe. Lenke til kommentar
Prisen Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Noen andre enn meg som ikke klarer ting som krever litt konsentrasjon og fokus hvis man ikke har en snus i leppa? Et eksempel er hvis jeg spiller et eller annet skytespill, jeg gjør det betraktelig mye bedre når jeg snuser, enn når jeg ikke har en snus i leppa. Merker det jeg også. Er nok fordi nikotin skjerper konsentrasjonen, hvertfall for de som snuser/røyker. Vet ikke om det er slik for andre også. Endret 14. desember 2010 av Prisen Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Ville vi vært dårligere i spill uten? Om vi ikke var avhengige? Eller er rusen fra nikotinen farlig med at vi mister konsentrasjonen? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Det er mer en placebo enn fakta tror jeg. Om du er "vandt" til å spille bedre når du har snusen under leppa, vil du automatisk spille bedre når den ligger der. Fordi det er et "tegn" på at nå skal man spille bra. For ikke-snusere kan dette f.eks. være at de setter seg i en spesiel stilling, henter noe spesifikt å drikke, skrur opp lyden, spiller en spesiel sang osv. Dette er ikke unikt for snus. Endret 15. desember 2010 av Ajaco Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det er mulig, men tror uansett at nikotin som rusmiddel kan øke konsentrasjon. Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det er mulig, men tror uansett at nikotin som rusmiddel kan øke konsentrasjon. Har hørt det samme selv, var snakk om det for en stund siden her i tråden. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Nikotin for min del roer nervene når jeg spiller Vet ikke om den setningen var noe relevant til det dere diskuterte, men leste bare de to siste innleggene. Nå gleder jeg med hvertfall til jul, får tårn med N&J Strong bleie av kjæresten. :love: Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 N&J Strong Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Prøve å ta en Sverigetur før jul! Ikke for å være slem men har alltid kjøpt med meg et par limper.. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Noen som kan forklare hva Dip er? Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Noen som kan forklare hva Dip er? Tobakk som du tygger og plassere i underleppa, du har nok sett det før, på filmer eller lingende. Typisk redneck-greie. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Nei, man tygger det ikke. Men BTKNyhus har ytret et ønske om at tråden bare skal handle om snus, noe bla jeg har sluttet meg til. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hva tygger man ikke? Skråtobakk eller dip? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hva tygger man ikke? Skråtobakk eller dip? Man tygger ikke dip. Det gjør man med skrå. Skrå kalles chaw på engelsk. Du gjør som nevnt over, bare plasserer i underleppa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå