Hanske Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Er det snakk om tiden fra man kjenner effekten til den forsvinner? Hvis det var til meg; Jeg mente tiden det tar før nikotinet er inn i kroppen, liksom ut av snusen og inn i kroppen så jeg kan fli snusen. Siden jeg alltid tar meg en pris i matpausen på 20min så ville jeg vite. Men fikk svar Åh, ok. Men sånt er vel individuelt? Kroppstørrelse, metthet, sykdommer, om man er opplagt etc. Endret 2. desember 2010 av Hanske Lenke til kommentar
Prisen Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Innbilder meg at de ser det, ja. Men får vel bake meg mindre priser i timene da ;p Lenke til kommentar
Prisen Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Er det snakk om tiden fra man kjenner effekten til den forsvinner? Hvis det var til meg; Jeg mente tiden det tar før nikotinet er inn i kroppen, liksom ut av snusen og inn i kroppen så jeg kan fli snusen. Siden jeg alltid tar meg en pris i matpausen på 20min så ville jeg vite. Men fikk svar Åh, ok. Men sånt er vel individuelt? Kroppstørrelse, metthet, sykdommer, om man er opplagt etc. Du har vel rett, men tipper 10-15 som Nyhus sa er et cirka ^^ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Men sånt er vel individuelt? Kroppstørrelse, metthet, sykdommer, om man er opplagt etc. Stemmer, men som jeg sa, ca. Det finnes nok de som tar til seg nikotin veldig tregt og bruker en time på å "snuse ferdig" snusen sin. Men generelt pleier det visst å ta rundt 15min + - Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Ja, det var jeg som jeg som leste for fort, sikkert. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Noen som veit om majoren tobakk i Oslo selger julesnus i år også? Julesnus?! Må prøves Endret 2. desember 2010 av Ajaco Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Catch Cozy er jo en julesnus med smak av kardemomme, men har ikkje sett noko til den i butikkane Hadde vært ein snus eg kunne tenkt meg å prøvd, høres god ut vertfal. Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 får ikke lov å foreldre til å snuse enda men fik en boks tunder av en kammerat. den svir skikkelig i leppa Lenke til kommentar
surtei Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hiv den og vurder på nytt om du skal begynne når du er gammel nok. 6 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Godt sagt. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) . Endret 12. oktober 2016 av Kakelagringsdirektivet Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 får ikke lov å foreldre til å snuse enda men fik en boks tunder av en kammerat. den svir skikkelig i leppa Spurte du foreldrene dine? Hiv den og vurder på nytt om du skal begynne når du er gammel nok. Hvis du tenker på det rent juridiske gjør han intet ulovlig. Tenker du på mental/fysisk alder kan jeg skjønne hva du mener. Jeg selv er under 18, og føler ingenting negativt med snusing. Det er mindre farlig enn drikking, og i mange land er det akseptert å drikke hvis man er på min alder. Lenke til kommentar
surtei Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Vent til du blir eldre. Hadde jeg stått med min første prell i hånden no, hadde jeg hevet den og aldri senere puttet noe lignende i min munn Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Vent til du blir eldre. Hadde jeg stått med min første prell i hånden no, hadde jeg hevet den og aldri senere puttet noe lignende i min munn Så slutt nå da? Er ikke så vanskelig folk skal ha det til å tro. Finst jo mange alternativer fra doktorer osv som får bort nikotinbehovet ditt? Endret 3. desember 2010 av XFXforce Lenke til kommentar
Prisen Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Ser ikke på min snus avhengighet som en dårlig ting, det å ta seg en pris er en av dagens gleder, som jeg opplever mangfoldige ganger iløpet av en dag Endret 3. desember 2010 av Prisen 2 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Enig, prisen og xfxforce. Skal man slutte finnes det mange alternativer. Bla kan man kutte ned ved å bruke onico. Endret 3. desember 2010 av Hanske Lenke til kommentar
surtei Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Prøv å si at det ikke er så vanskelig etter 4 år, ikke etter halvannen uke.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Hvis du tenker på det rent juridiske gjør han intet ulovlig. Jo det gjør han. Det er ikke lov for mindreårige å snuse. Det kommer klart frem i loven, selv om det ikke står ordrett. Det er en grunn til at mindreårige ikke har lov til å kjøpe tobakk, og den grunnen er at de ikke skal bruke det. Jeg skjønner at folk under atten gjerne vil tolke loven som at alt er lovlig så lenge det ikke kjøpe, men det er ikke tanken bak det i det heletatt. Lenke til kommentar
Prisen Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Skal ikke uttale meg om det er vanskelig eller ikke, har aldri prøvd å slutte, men har snust i 3 år. Kan tenke meg det er noe grenseløst vanskelig å slutte, siden jeg har opplevd dager uten snus, å det var dager som var vanskelig å komme seg igjennom. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Hvis du tenker på det rent juridiske gjør han intet ulovlig. Jo det gjør han. Det er ikke lov for mindreårige å snuse. Det kommer klart frem i loven, selv om det ikke står ordrett. Det er en grunn til at mindreårige ikke har lov til å kjøpe tobakk, og den grunnen er at de ikke skal bruke det. Jeg skjønner at folk under atten gjerne vil tolke loven som at alt er lovlig så lenge det ikke kjøpe, men det er ikke tanken bak det i det heletatt. Det er feil det du skriver her. Jeg har intet sitat, men har stilt spørsmål til ung.no fordi jeg lurte på dette. Loven sier at man ikke kan selge, kjøpe for eller gi tobakk/alkhol til personer under 18 år. Kjøp og bruk er derimot lovlig. Dette blir ikke skrevet i loven, men dersom det ikke er noe forbud skjer det ikke noe ulovlig. Et eller annet sted er det skjedd noe ulovlig, men lovbruddet ligger ikke hos meg. Prøv å si at det ikke er så vanskelig etter 4 år, ikke etter halvannen uke.. Jeg har snust i mer en 1.5 uker. Og jeg har vært avhengig at ting jeg og! Da jeg var 12-13 hadde jeg voldsomme problemer med å sove. Jeg fikk en sterk medisin av legen. Denne ble jeg avhengig av. Da jeg greide å slutte, etter to-tre uker med 3-4 timer søvn per natt, sa legen at det var en bragd, og at det kunne sammenlignes med nikotinavhengiget. Mitt grunnlag for påstanden tidligere, er at det finnes hjelpemidler for å slutte med snus. Det hadde ikke jeg. Endret 3. desember 2010 av Hanske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå