Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selveste Nyhus lagt snusen på hylla?

Foretrekker løs, no doubt. General løs er det som det går mest i her i huset.

EDIT: Dette med snus tygging har jeg faktisk ikke prøvd før. Har jo selvfølgelig sutta litt på snusen og lekt med den i munnen før, men ikke tygd på den. Får vel prøve det også.

Endret av Antipedoaction
Lenke til kommentar

Tror trådstarter er sluttet og snuse og forlatt tråden :nei:

Hvor i helvete har du tatt det fra?

Har Nyhus sluttet? Hadde jeg aldri trodd..

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg har bare vært opptatt med arbeid den siste måneden, og derfor ikke vært spesielt aktiv.

Nyhus sluttet vel for lenge siden? Mener å huske det var prat om at kjerringa ikke likte det i v4.0 eller v5.0

Det er mange år og damer side. Jeg sluttet aldri å snuse, jeg reduserte det bare i den perioden. Du skal ha creds for jævlig god hukommelse riktignok! ;)

Ikke for å være frekk eller noe, men ser absolutt ikke på det som noe nedtur at han har sluttet med denne tråden. Flink og visste mye var han, men alt for maktsyk og gikk nærmest ikke ann å diskutere noe med han.

Haha, nice one. Regner da med du ikke vet hvorfor det er slik? Snustrådene før den første jeg ble pålagt ansvaret for ble drevet av moderatorer. Dette var pga utrolig mye krangling og drittslenging i trådene. Da jeg fikk ansvaret for forrige snustråd, og denne, var det et kompromiss hvor jeg måtte holde tråden i stand slik den skulle være, om så det krevde litt kjefting. Som tilbakebetaling fikk jeg et løfte om at alle innlegg jeg rapporterte ville bli slettet.

Du må også huske at folk her inne er veldig flinke på å misforstå hva som kan tolkes subjektivt og objektivt. Brukere kan påstå at skruf sterk er sterkere enn general ekstra sterk fordi de merker mer til nikotinet i snusen. Om en person da spør etter en snus sterkere enn hva skruf sterk er, blir det veldig feil å anbefale den. Slikt har det vært mye av, og da jeg synes rett skal være rett så sier jeg ifra. Om du tolker det som å være maktsyk, så er det en feiltolkning fra din side.

Hva en foretrekker og liker best er subjektivt. Styrke, smakstilsetninger, saltinnhold, osv er objektivt.

Om dere ønsker å starte en ny tråd skal jeg ikke stå i veien for det. Jeg er ikke like aktiv som jeg en gang var, og jeg tror jeg ønsker kvaliteten på anmeldelser og generell diskusjon høyere enn hva den bedagelige bruker vil ta seg bryet med. Forståelig selvfølgelig. Kom gjerne med synspunkter på hva dere ønsker, så skal jeg eventuelt kontakt moderator og be denne tråden stengt, og få de til å gi en annen enn meg ansvaret for den eventuelle neste snustråden.

Gi gjerne innspill på hva dere ønsker at en eventuell poll skal handle om også, så skal jeg få den i gang om denne tråden skal leve videre. Var absolutt intet dårlig forslag. Skremmende ingen har tenkt på det før.

Endret av BTK Nyhus
Lenke til kommentar

Endelig fått kjøpt meg en boks General Long Sterk eller mykje venting(kvar gang eg kjøpte ny snus var dei enten utsolgt for generalen eller dei hadde ikkje hørt om den...)

Syns snusen har en grei smak, har ikkje heilt gredd å sette ord på smaken pga. eg held på med første posen, men foreløbig fornøyd, ingen dum "avlastingssnus" men ingen snus eg kan tenke meg å snuse fast, syns den har for lite smak. Personlig er eg også mest fan av white fordi den holder seg lenger.

Men syns lang pose er genialt, sitter perfekt i leppa :thumbup:

Snuser fast Gøteborgs Rapê, syns den er fantastisk, blir aldri lei!

Løs snuser eg ikkje pga eg går rundt og er pissnærvøs for at nokon snuskorn kan dette ned i piercingsåret i underleppa. Blir heilt gal :!:

Lenke til kommentar

Hehe, dårlig feilinformasjon. Men nei, synes ikke det er noe vits å starte en ny tråd eller, synes denne går ganske greit for tiden, kanskje litt mange underårige som stiller dumme spørsmål eller bare skal "tøffe" seg med at de snuser, men er vell ikke noe verre enn å bare rapportere disse innleggene.

Og det med at folk lager "snus-rapporter", dette er noe jeg synes er lite vits i mtp at alle smaker og "kjenner" snusen helt forskjellig, så dette blir veldig opp til hver en om hvordan den og den snuser er. Selvfølgelig kan man skrive litt om konsistensen og om det er noe skikkelig spesiell smak( som RL porsjon og Gøteborg rapê) og hvor denne snusen kan bli kjøpt, om det er spesielle tobakksforretninger eller utvalgte kiosker, men ellers ser jeg lite vits.

Lenke til kommentar

Tenker og prøve og kjøpe snus fra nettet, men er ikke sikker på hvilken side jeg skal velge. Noen som har noe bra/dårlig og si om enkelte sider? Jeg gikk på BuySnus.com men så ikke ut som de solgte til Norge, i og med at det ikke var på listen over land når man skal registrere seg.

Er klar over hva loven sier om import av snus etc. (Er vel 250gram som er grensen tollfritt).

Lenke til kommentar

...kanskje litt mange underårige som stiller dumme spørsmål...

Hehe, antar at den er ment mot meg :blush:

Tenker og prøve og kjøpe snus fra nettet, men er ikke sikker på hvilken side jeg skal velge. Noen som har noe bra/dårlig og si om enkelte sider? Jeg gikk på BuySnus.com men så ikke ut som de solgte til Norge, i og med at det ikke var på listen over land når man skal registrere seg.

Er klar over hva loven sier om import av snus etc. (Er vel 250gram som er grensen tollfritt).

Northerner.com er en god side. Men du skriver nederst at du er klar over hva loven sier om imprt - det er du IKKE! Kjøp av snus fra utlandet på internett er i 99,97% av tilfellene ulovlig. Loven sier at snusen må ha norsk advarselsmerking. De du får på internett har engelsk eller svensk. 250gramskvoten gjelder bare ved personlig innføring. Skulle du finne en side med norsk merking, må du betale toll for HVERT gram.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Neida, men uansett vil det bli vanskelig. Tollerne kjenner butikkene, og speider etter pakker derfra. Jeg hadde bestilt en tobakksfri energisnus fra Northerner.com, og fikk brev om at jeg forbudt hadde innført snus før de i det hele tatt hadde åpnet pakken. Jeg sendte en litt krass mail, og fikk et ydmykt og beklagende svar tilbake. Som jeg har skrevet en gang tidligere i tråden eksisterer det en svensk side (har hvertfall eksister) som erstatter de originale advarslene med norske. Dessverre lykkes jeg ikke med å finne den igjen, så per dags dato har ikke jeg kjennskap til en eneste snusside som sender snus det er lov å importere til Norge. (Og jeg kjenner mange)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...