Feh Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Er ikke lov å selge ting som har gått ut på dato, og det er ulovlig å ha rabatter på tobakk og alkohol. For en idiotbutikk, anmeld den.. Eller hamstre opp og lagre... Spør de isåfall hvordan de har oppbevart snusen etter den gikk ut på dato. Hvis den ikke er mer enn 1-2 uker gammel og har ligget avkjølt går det fint an å kjøpe den .Fryser du ned snus holder den seg i ett år etter datostemplinga har gått ut. Endret 29. april 2009 av Feh Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 En kompis av meg kjøpte en General boks idag, det så seriøst ut som en muffins og var helt steine hard. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 En kompis av meg kjøpte en General boks idag, det så seriøst ut som en muffins og var helt steine hard. Haha, gått ut på dato? : p Spis den som en muffins! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Haha så lættis bilde! Sikkert feilproduskjon m/ hull i boksen så den har tørka ut hvis den er steinhard. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Haha så lættis bilde! Sikkert feilproduskjon m/ hull i boksen så den har tørka ut hvis den er steinhard. Verste var at det var ikke noe feilproduksjon med den, den hadde ikke gått ut på dato og den var ganske så okei. Lenke til kommentar
mancala42 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det hemmer ikke vekts, men det hemmer utviklingen av dopamin systemet som er i utvikling før man er tenåring. Så hvis en 0-12 åring begynner å røyke kan det få betydelige utslag på hvordan han oppfatter glede i verden. På house sesong 5 episode 6 ser man hva som skjer med folk som ikke har et fungerende dopamin system bullshit EID "A study found that nicotine exposure in adolescent mice retards the growth of the dopamine system, thus increasing the risk of substance abuse during adolescence" Wikipedia BITCH Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hva er egentlig den store hypen rundt white snus? 1. jeg opplever at min General Sterk renner MYE mer enn f. eks. Skruf Sterk, vanlig 2. får man like god effekt når all snusen er kladda i midten? 3. mer behagelig å ha en myk pose under leppa, og ikke en hard en er det kun jeg som mener/opplever dette? Særlig det med renning. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det hemmer ikke vekts, men det hemmer utviklingen av dopamin systemet som er i utvikling før man er tenåring. Så hvis en 0-12 åring begynner å røyke kan det få betydelige utslag på hvordan han oppfatter glede i verden. På house sesong 5 episode 6 ser man hva som skjer med folk som ikke har et fungerende dopamin system bullshit EID "A study found that nicotine exposure in adolescent mice retards the growth of the dopamine system, thus increasing the risk of substance abuse during adolescence" Wikipedia BITCH På MUS ja. 1. jeg opplever at min General Sterk renner MYE mer enn f. eks. Skruf Sterk, vanlig2. får man like god effekt når all snusen er kladda i midten? 3. mer behagelig å ha en myk pose under leppa, og ikke en hard en tongue.gif 1. Helt enig. Skruf sterk/original/white/tranebær + samtlige white portion snus typer synes jeg renner MYE mindre enn vanlig porsjon. 2. Aner ikke, jeg "ruller" alltid posene før jeg legger dem inn for å få snusen jevnt fordelt i posen 3. Enig. + at posesnus sliter mye mer på tannkjøttet enn bake (for min del hvertfall) så å lage posen så smidig som mulig minsker slitasjen på tannkjøttet (igjen, for min del hvertfall). Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 1. General Sterk = white (tror den kun finnes i white). Merker ihvertfall at denne (selv om den er white) renner MYE mer enn Skruf Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Skruf synes jeg og er desidert best mtp renning. Men man merker det på posene også, skruf sine er litt mer "buff" enn andre siden pluss at de bare er halvparten så fuktig. Prøv å klem på en general porsjon så drypper det faen meg. Kronan også er rimelig fuktig. N&J derimot er også godkjent iforhold til renning selv om den er vanlig porsjon. Skulle jeg laget en liste, med de JEG mener renner minst så måtte det bli slikt, der øverst er minst renning og nederst er mest renning: 1. Skruf original/tranebær/sterk porsjon (white har jeg ikke prøv enda) 2. N&J East/West WP, Onyx WP(black), General Sterk WP 3. Gøteborgs WP, Røda Lacket WP, General WP 4. N&J Strong 5. Alle de som har metallboks. Romey Y Julieta, Taboca, Montecristo 6. Ettan porsjon, Probe porsjon, Grovsnus porsjon, General Maxi porsjon 7. Kronan porsjon 8. General porsjon. DESIDERT værstingen! WP=White Portion for de som ikke skjønnte det. Endret 29. april 2009 av Feh Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 General Portion er desidert verst, ALT for fuktig snus, nesten vått i boksen. Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 slutt med snus, det er skadelig. erfaring (3år elns) råder alle til å slutte med dritten Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 slutt med snus, det er skadelig. erfaring (3år elns) råder alle til å slutte med dritten Hvordan skader har du fått etter 3 år ? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 slutt med snus, det er skadelig. erfaring (3år elns) råder alle til å slutte med dritten Skadelig? Så vidt jeg kan forstå ut fra det innlegget der, har snusen åpenbart utradert din mulige tidligere egenskap til å argumentere for påstander. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Jeg har snust i 4 og eneste skadene jeg har fått er milde syreskader men det kommer av for mye cola, kaffe og dårlig tannpuss. Trikset jeg har erfart for å unngå skader/slitasje på tenner/munnkjøtt ved snusing er: PUSS TENNER! både morgen og kveld. Og kanskje en gang midt på dagen også. Å pusse tenna jevnlig er det desidert beste middelet mot alle munnrelaterte skader. Det styrker tannkjøttet noe sinnsykt, hemmer syreskader og fremmer generelt munnhygienen. Men du skal ha en snus rett etter du har pussa så du driter i det? Ikke gjør det. Selv om du drikker/spiser/snuser rett etter du har pusset tenna varer det lenger for det. På bare 1 år i militæret med mye kaffe/cola og nesten ikke-eksisterende tannpuss gikk jeg fra perfekte tenner til milde syreskader og fikk beskjed om å kutte ut alt som het brus/juice/saft etc. i 6 mnd samtidig som jeg skulle peise på med fluor. Sier dette for det henger sammen med snusing også. Tannkjøttet råtner fort opp og blir ødelagt av snusing dersom du har dårlig munnhygiene. En annen ting er å føle etter litt med tunga/nervene i blant. Noen ganger gjør det vondt å putte opp snusen, slik at man enten må ta den ut på siden eller bare ha den der selv om det gjør vondt. Det er et veldig godt tegn på at tannkjøttet begynner å bli tynt/sårt og det anbefales med minimum 12 timer hvile av tannkjøtt. Er det ikke bra etter 12 timer, vent 12 timer til og ta deg en røyk eller kjøp en pose smågodt. Hvis det begynner å bli blødt i leppa på en måte, på innsiden så anbefales også en liten pause, men det er ikke like alvorlig. Er desidert farligst dersom du blir sår i tannkjøttet rett over fortenna. Og ikke kom her å si "det svir i leppa for tøffe gutter". Det er bare dumt og til slutt vil du får varige men, stygt/ødelagt tannkjøtt og når du er 30 år og smiler ser kjeften din ut som ræva mi. En annen ting jeg kan nevne er at det å dytte opp snusen med tunga (for de som gjør det, inkludert meg selv), så bidrar dette også i lengden til blottede tannhalser (at tannkjøttet trekker seg oppover). Det kommer av at du sliter ut det tannkjøttet som er akkurat i kanten rundt fortenna dine og mer og mer av tannen blir synlig. Vet ekstreme tilfeller kan det føre til at du blotter tannhalsen så mye at du får ekstreme smerter og jeg vet ikke i det hele tatt om det er mulig å reversere effekten. Selv har jeg gått tilbake til nybegynnermetoden og dra ut leppa og så putte opp for å ikke dra snusen over tannkjøttet ovenfor tenna. Så på den venstre fortanna mi at tannkjøttet på den var gått litt lenger opp enn den andre så da slutta jeg tungerullinga for å legge opp snusen. Endret 29. april 2009 av Feh Lenke til kommentar
mopani Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kjøpte 3 bokser idag. en General Løs ( har forøvrig aldri testa den. ) , en N&J ( har blitt favoritten), og en Skurf orginial white ( heller aldri prøvd før) Hva mener dere om Skruf Original White ? Lenke til kommentar
S0ppel Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kjøpte 3 bokser idag. en General Løs ( har forøvrig aldri testa den. ) , en N&J ( har blitt favoritten), og en Skurf orginial white ( heller aldri prøvd før) Hva mener dere om Skruf Original White ? Helt grei snus.. Skjønner dog ikke hvorfor folk kjøper skruf white når vanlig skruf porsjon ikke renner i hele tatt Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kjøpte 3 bokser idag. en General Løs ( har forøvrig aldri testa den. ) , en N&J ( har blitt favoritten), og en Skurf orginial white ( heller aldri prøvd før) Hva mener dere om Skruf Original White ? Helt grei snus.. Skjønner dog ikke hvorfor folk kjøper skruf white når vanlig skruf porsjon ikke renner i hele tatt jeg kjøper orginal white for og få et bittelite avbrekk fra orignal brun selvom orginal brun er bare elsk mmm, er en grunn til at jeg har 30 bokser i kjøleskapet og bare 10 med white siden var i svergie forgie helg Lenke til kommentar
tor-egil Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kjøpte 3 bokser idag. en General Løs ( har forøvrig aldri testa den. ) , en N&J ( har blitt favoritten), og en Skurf orginial white ( heller aldri prøvd før) Hva mener dere om Skruf Original White ? Helt grei snus.. Skjønner dog ikke hvorfor folk kjøper skruf white når vanlig skruf porsjon ikke renner i hele tatt Skjønner heller ikke hvorfor folk kjøper skruf white, spesielt ikke når renneproblematikken er ute av bildet. Den smaker jo ingenting, og kjennes som om man har puttet papir med nikotin i kjeften. Kjøper skjelden white, men når jeg gjør det foretrekker jeg Göteborg Rapé. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå