guak Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 hvor lenge kan en boks portion snus holde seg nå den ikke er i kjøleskapet? faren og moren min vet ikke at jeg snuser, og faren min er hjemme nesten hele tiden så er ikke lange tiden jeg får hatt den i kjøleskapet Lenke til kommentar
albions Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 hvor lenge kan en boks portion snus holde seg nå den ikke er i kjøleskapet? faren og moren min vet ikke at jeg snuser, og faren min er hjemme nesten hele tiden så er ikke lange tiden jeg får hatt den i kjøleskapet Vill nokk bli ganske så tørr etter noen dager. Det er vell det eneste. Men ein boks snus blir jo brukt opp på ein dag eller to så noe stort problem kan det neppe være Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 hvor lenge kan en boks portion snus holde seg nå den ikke er i kjøleskapet? faren og moren min vet ikke at jeg snuser, og faren min er hjemme nesten hele tiden så er ikke lange tiden jeg får hatt den i kjøleskapet Spørs hvor du oppbevarer den. I romtemp vil den bli tør etter 3-4 dager, og lite effekt igjen. Har du et svalt avkjølt lurt sted å legge den? Husker jeg brukte ha det i oppbevaringsrommet i scooteren i skyggen, holdt seg greit det. Går helt greit å stå i bagasjerommet i bilen også, om du har et lokk over der, så ikke sola kommer inn. Brettet med Ramlösa som jeg har samme sted er jo deilige og kalde når jeg tar en derfra. (bagasjerommet) Jeg tror han har rett Vi hadde en lang diskusjon noen sider tilbake hvor det ble lagt fram uttalelser fra tollvesenet osv. Det vi kom frem til var at det ikke var lov fordi advarselen måtte være på norsk (). Hvorfor konfiskerer ikke tollvesenet det som blir sendt inn da? Istedenfor å momse på til det når norsk pris på snus, om ikke høyere. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 hvor lenge kan en boks portion snus holde seg nå den ikke er i kjøleskapet? faren og moren min vet ikke at jeg snuser, og faren min er hjemme nesten hele tiden så er ikke lange tiden jeg får hatt den i kjøleskapet Spørs hvor du oppbevarer den. I romtemp vil den bli tør etter 3-4 dager, og lite effekt igjen. Har du et svalt avkjølt lurt sted å legge den? Husker jeg brukte ha det i oppbevaringsrommet i scooteren i skyggen, holdt seg greit det. Går helt greit å stå i bagasjerommet i bilen også, om du har et lokk over der, så ikke sola kommer inn. Brettet med Ramlösa som jeg har samme sted er jo deilige og kalde når jeg tar en derfra. (bagasjerommet) Jeg tror han har rett Vi hadde en lang diskusjon noen sider tilbake hvor det ble lagt fram uttalelser fra tollvesenet osv. Det vi kom frem til var at det ikke var lov fordi advarselen måtte være på norsk (). Hvorfor konfiskerer ikke tollvesenet det som blir sendt inn da? Istedenfor å momse på til det når norsk pris på snus, om ikke høyere. De sender pakken tilbake til avsender. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Både Tollvesen og Posten har ansett nettshoppingen av snus som lovlig så lenge de legger på toll og moms. Det har gitt mange snusere et avgiftssjokk, fordi prisen er blitt nesten firedoblet. Kilde: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6747790 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Både Tollvesen og Posten har ansett nettshoppingen av snus som lovlig så lenge de legger på toll og moms. Det har gitt mange snusere et avgiftssjokk, fordi prisen er blitt nesten firedoblet. Kilde: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6747790 Anbefaler deg og lese kilden din godt: Posten gjør nå helomvending og vil ikke lenger videresende snusforsendelser til norske kunder. Siden boksene ikke merkes på norsk skal alt tilbake til Sverige fra nå av. Tollvesenet har lagt ut et rundskriv på sine nettsider som forteller at snusimport ikke lenger er lovlig. Endret 6. juli 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Det er ikke lov til å bestille snus inn til Norge. Det tror jeg er feil. Er vel lov, men du sparer ikke noe fordi du må betale tollgebyr og mva på hele leveransen, uansett hvor mye det er. Du må fysisk flytte det fra Sverige til Norge selv om tollkvotene skal gjelde. Jeg har rett. Det er ikke lov lenger siden advarslene er på svensk. Og det forstår visstnok ikke nordmenn. hvor lenge kan en boks portion snus holde seg nå den ikke er i kjøleskapet? faren og moren min vet ikke at jeg snuser, og faren min er hjemme nesten hele tiden så er ikke lange tiden jeg får hatt den i kjøleskapet Den varer fint lengre enn 4 dager utenfor kjøleskapet. Mellom en og to uker vil nå jeg si. Og å legge det i bagasjen på bil eller moped? Sola vil jo stå å steike. Si det til faren din så får du bruke kjøleskapet. Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Som tidligere nevnt er jeg på mallorca uten snus. Men heldig som jeg var kom jeg innom en butikk der en svenske som snuste jobba. Fyren ga meg en full boks med granit gratis når jeg spurte om det var til salgs Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Som tidligere nevnt er jeg på mallorca uten snus. Men heldig som jeg var kom jeg innom en butikk der en svenske som snuste jobba. Fyren ga meg en full boks med granit gratis når jeg spurte om det var til salgs Jøss, uvanlig svenske. Spurte om det samme i Sverige og da fikk jeg bare et: "A'a". Lenke til kommentar
guak Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Å si det blir neppe noe jeg vil gjøre i nærmeste fremtid. jeg får vel bare prøve å gjemme den litt lenger bak i kjøleskapet Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Å si det blir neppe noe jeg vil gjøre i nærmeste fremtid. jeg får vel bare prøve å gjemme den litt lenger bak i kjøleskapet Bedre å være ærlig, enn at dem finner det ut uten at du har sagt no Jeg starta med snus da jeg var 16år og sa det bare som det var til foreldrene mine og dem godtok det. Tror dem hadde tatt det litt annerledes hvis dem hadde funnet boksen. Lenke til kommentar
guak Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 jeg er også yngre enn deg da.. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 jeg er også yngre enn deg da.. Jojo, men sier bare at det er best og si det som det er enn at dem finner det ut. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Det å si noe slikt er nå ganske frustrerende vil jeg tro? Hvordan gå frem? "Mamma, jeg snuser." "Øh.. OK, vennen!" Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Eller dra den klassiske. Mamma, var på fest forrige helg. Og da jeg var der prøvde jeg [insert rusmiddel]. Hun: Hvaa? Du: Bare tuller, men har begynt å snuse da. Virker ikke så ille da^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Eller gå inn med snus i stua med snus i leppa. Funket for meg. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hmm, tror ikke den er den lureste å dra med heller? Jeg tror til de som har foreldre som ikke vet om dette at det er lurest å spørre om du kan prøve først, så fremt du er i en rimelig alder 16-17 år, og får tillatelsen der i fra, da tror jeg at terskelen er høyere enn ellers for snusing om du evt. har fått prøve først. Om ikke dette går kan du alltids dra på med; Jeg har jo snust i et par år nå.. eller et par månedet for den saks skyld. Lenke til kommentar
petter1234man Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg var litt usikker på å gå fram å si til mamma at jeg snuste, så jeg la boksen i skuffen før jeg rydda rommet, så spurte jeg mamma om hu kunne hente noe i skuffen, å da så hun snusboksen. og da snakka vi om det å sånn. jeg var 14 så det var ikke greit at jeg snusa, men jeg sa bare at jeg ikke kom til å slutte. så ga de bare opp etter vert, å nå kjøper de tårn å sånn til meg når de er i sverige eller utland Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Det å si noe slikt er nå ganske frustrerende vil jeg tro? Hvordan gå frem? "Mamma, jeg snuser." "Øh.. OK, vennen!" I mitt tilfelle hadde jeg jo sagt at jeg hadde fått snus før av kompiser og noen uker senere bare la jeg snusen på bordet og sa at jeg hadde begynt.. Eneste dem sa var at jeg måtte betale sjøl og at dem ikke kjøpte til meg, men den siste sommerferien før jeg ble 18 så kjøpte dem til meg. Det kommer selvfølgelig ann på hvilket forhold foreldrene har til snus/røyk også, fattern snuser og muttra røyker så dem har et "godt" forhold til snus/røyk Lenke til kommentar
guak Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg får utrolig mye sponset av moren og faren min, og jeg vet at de vil bruke det som et pressmiddel for å få meg til å slutte, da begge foreldrene mine er veldig på å strenge påsånt. moren min røyka og faren min snuser, men jeg vet godt hvordan de reagerer, og, når jeg i tilegg bare er 13, vil jeg ikke si noe. Hadde jeg vært 16 hadde det vært noe annet, da tror jeg at jeg hadde sagt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå