Daniel09 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 I det siste har jeg lett litt rundt etter tiedemanns blå, men alle stedene jeg har vært har de enten aldri hørt om snusen eller så har de den ikke. Har vært innom en del dagligvarebutikker, bensinstasjoner og narvesen/7-11. Noen som vet om noen konkrete butikker i Oslo som selger denne? Den heter ikke tiedemanns blå lengre. Bare Blå. Her i Stavanger selges den overalt. Den ser slik ut: Lenke til kommentar
Daniel09 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) I det siste har jeg lett litt rundt etter tiedemanns blå, men alle stedene jeg har vært har de enten aldri hørt om snusen eller så har de den ikke. Har vært innom en del dagligvarebutikker, bensinstasjoner og narvesen/7-11. Noen som vet om noen konkrete butikker i Oslo som selger denne? Den heter ikke tiedemanns blå lengre. Bare Blå. Her i Stavanger selges den overalt. Noen mener at denne snusen overhode ikke har noe med Tiedemanns blå snus å gjøre.Er en ny snussort.Tiedemanns blå snus er død og begravet.Men jeg vet ikke. Endret 14. juni 2010 av Daniel09 Lenke til kommentar
Oldheim Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Vet om noen butikker her i Bergen hvor den selges også. Den er ikke noe stort, men verdt å prøve en gang Og hva faen er vits med å bytte N&J black til N&J white? Black smakte helt forferdelig. Skal hvitheten gjøre den bedre? Er så utrolig lame når de lanserer "nye spennende ting" der ingenting er endret Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Er det nokon som veit om korleis snusutvalget og PRIS ikkje minst er i Tyskland? Har ei venninde som skal nedover og kunne ta med noko snus oppigjen om eg var interessert. Så lurte på korleis det er med snus der nede og priser. Veit ho skal innom Kiel om dette har noko betydning Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Snus er et sjeldent syn i Tyskland grunnet salgsforbud som gjelder i hele EU (med unntak av Sverige), og hvis man i det hele tatt er så heldig og finner noe hos en tobakksforhandler e.l så er nok utvalget heller labert. Mener å ha blitt fortalt at de hadde littegrann i scandinavian park og slike steder, men ellers i landet er det vanskelig å få tak i. Hvis hun tar båten så får man kjøpt der, hvis hun kjører så kjører hun vel gjennom Sverige. Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 I det siste har jeg lett litt rundt etter tiedemanns blå, men alle stedene jeg har vært har de enten aldri hørt om snusen eller så har de den ikke. Har vært innom en del dagligvarebutikker, bensinstasjoner og narvesen/7-11. Noen som vet om noen konkrete butikker i Oslo som selger denne? Esso bensinstasjon på sæter krysset kjøpte jeg den for 2 måneder sia ca. Lenke til kommentar
Daniel09 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) I det siste har jeg lett litt rundt etter tiedemanns blå, men alle stedene jeg har vært har de enten aldri hørt om snusen eller så har de den ikke. Har vært innom en del dagligvarebutikker, bensinstasjoner og narvesen/7-11. Noen som vet om noen konkrete butikker i Oslo som selger denne? Esso bensinstasjon på sæter krysset kjøpte jeg den for 2 måneder sia ca. Regner med at du ikke kjøpte Tiedemanns blå, men Blå? Endret 14. juni 2010 av Daniel09 Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 I det siste har jeg lett litt rundt etter tiedemanns blå, men alle stedene jeg har vært har de enten aldri hørt om snusen eller så har de den ikke. Har vært innom en del dagligvarebutikker, bensinstasjoner og narvesen/7-11. Noen som vet om noen konkrete butikker i Oslo som selger denne? Esso bensinstasjon på sæter krysset kjøpte jeg den for 2 måneder sia ca. Regner med at du ikke kjøpte Tiedemanns blå, men Blå? Korrekt Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Snus er et sjeldent syn i Tyskland grunnet salgsforbud som gjelder i hele EU (med unntak av Sverige), og hvis man i det hele tatt er så heldig og finner noe hos en tobakksforhandler e.l så er nok utvalget heller labert. Mener å ha blitt fortalt at de hadde littegrann i scandinavian park og slike steder, men ellers i landet er det vanskelig å få tak i. Hvis hun tar båten så får man kjøpt der, hvis hun kjører så kjører hun vel gjennom Sverige. Det var det eg var redd for ja, men kva er taxfree prisane på snus? Ho skal nedover med båten ja Er såpass ny i dette gamet at eg har aldri sjekka snuspriser på taxfree før, hehe Snus er et sjeldent syn i Tyskland grunnet salgsforbud som gjelder i hele EU (med unntak av Sverige), og hvis man i det hele tatt er så heldig og finner noe hos en tobakksforhandler e.l så er nok utvalget heller labert. Mener å ha blitt fortalt at de hadde littegrann i scandinavian park og slike steder, men ellers i landet er det vanskelig å få tak i. Hvis hun tar båten så får man kjøpt der, hvis hun kjører så kjører hun vel gjennom Sverige. Det var det eg var redd for ja, men kva er taxfree prisane på snus? Ho skal nedover med båten ja Er såpass ny i dette gamet at eg har aldri sjekka snuspriser på taxfree før, hehe Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 På svenskeferga, Sandefjord - Strømstad var det hvertfall 29 kroner pr boks for de fleste merkene sist helg Lenke til kommentar
Sundt Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Noen flere som har lagt merke til rar smak på Skrufen i det siste? i hovedsak løs. Den har en veldig rar, uvanlig smak. Klarer ikke helt å finne ut hva det ligner. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Det var det eg var redd for ja, men kva er taxfree prisane på snus? Ho skal nedover med båten ja Er såpass ny i dette gamet at eg har aldri sjekka snuspriser på taxfree før, hehe Er en stund siden jeg tok båten sist, men vanlig tax free pris er 149,- for 5 bokser porsjon (29kr stk) og 169-189,- for 5 løs (34-37kr stk). De har (nesten) garantert General Løs, General Portion, General White Portion og N&J. Er så mange år siden jeg har tatt Color Line, så jeg er usikker på utvalget utover det, men er ganske sikker på at en venn av meg tok med en rull Skruf Løs til meg sist han tok båten i fjor en gang. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Noen flere som har lagt merke til rar smak på Skrufen i det siste? i hovedsak løs. Den har en veldig rar, uvanlig smak. Klarer ikke helt å finne ut hva det ligner. Den har alltid smakt rart i mitt syn egentlig. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvordan er det med innføring av snus til Norge fra tax-free på båten for mindreårige? Er det slik at 2-3 bokser (som er til eget bruk) er lov, men ikke 5 osv. siden det blir å fylle opp den ordinære voksne kvoten osv.? Er det tillatt med ett helt tårn porsjon? Eller bare fem bokser der og? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Mindreårige får ikke ta inn tobakk i det hele tatt Blir du tatt blir det beslaglagt uansett, så det er egentlig et fett om man tar inn 2 eller 20 bokser. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Man får ikke bøter, notert ned noe på rullebladet eller noe slikt? Vil bare ha billig snus kontra dyr snus. Som regel er det MYE ferskere snus på båten enn i butikkene. Går jo snus som nybakt brød på båten, kontra én boks i halvtimen på f.eks. kiwi. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Har aldri hørt om mindreårige som har blitt tatt med tobakk, så jeg aner ikke hvordan praksisen er utover beslag. Kjenner folk som har blitt tatt med for mye alkohol (i lovlig alder) og da har det bare blitt et forenklet forelegg i tillegg til beslaget. I verste fall vil du få et forelegg, men mest sannsynlig vil de bare ta fra deg varene og la det være med det. Det kommer garantert ingenting på rullebladet, det vil bare skje dersom forelegget blir over 6.000 kroner, for da blir saken politianmeldt. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg skal jo bli politi, så da er det ikke heldig å tukle med loven. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Politimenn kan gjøre va de vill Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Politimenn kan gjøre va de vill Ja.. det sier vel sitt om deg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå