Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Var ikke helt edru den gangen så kanskje jeg ikke merket nikotinet så godt. Jeg vurderer å prøve Skruf original, den grønne. Men ser også at det er noe som heter Skruf original white? Hva er forskjellen?

 

Billigere med snus i sverige antar jeg? :) men leste et sted at du må betale med svenske ellers blir det like dyrt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir billigere om du betaler med norske og ja det er endel billigere i Sverige. Skruf orginal har en veldig god smak. White portion, vil si at posene er hvite, derfor renner de litt mindre, smaker litt anderledes, og man får litt mindre effekt. Skrif orginal er en av favorittene mine og jeg mener den er veldig undervurdert :)

Lenke til kommentar

20% avslag når man betaler med norske penger i sverige..?

 

Nei altså tingen er jo at butikkene bestemmer kursen selv, så de tar litt ekstra. Men ja, du sparer jo nesten 40 kroner boksen ved å handle på grensa i forhold til norsk butikkpris. Snakker om når du er i sverige og handler. De tar i mot norske, svenske og euro, men du får alltid best kurs ved å betale i svenske med kort (eller tar ut penger i svensk minibank). Hvis du ber om å få betale i norske, og bruker kortet, så regner de om med sin egen kurs før du trekker kortet.

 

Eksempel: en boks snus koster 45 SEK, betaler du direkte med kort blir det trukket 37.1 NOK. Ber du om å få betale med norske penger regner de om så prisen kanskje blir 37.5 NOK per boks.

 

Kanskje ikke så farlig når det er snakk om småting, men når man handler for flere tusen kroner er det penger å spare ;)

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips når man skal bake? Kjøpte min første bake idag (har alltid syns det ser stress ut men nå er det ferie og jeg skal ikke ha den på skolen eller noe så) og gikk for Grovsnus, men syns den går så jævlig i oppløsning før jeg i det hele tatt får den under leppa. Sikkert bare jeg som suger til å bake da, og derfor jeg spør om tips.

Lenke til kommentar

Grovsnus er sykt digg :D. Det beste tipset jeg kan gi er at de største er de letteste å bake. Ta deg en svær en og bare slapp av. De litt mindre krever litt mer talent. Men uansett med grovsnus burde du kunne bake deg en svær en og presse den utover i håndflaten og samle alle de små bitene til en grad som fører til at håndflaten blir "rein" på en måte.

Lenke til kommentar

Anbefaler alle å lese førstepost før de skriver.

 

"Nyhus skrev:

Bakeguide for nybegynnere

 

Dette er en lettvinn guide for dere som ikke helt kommer overens med snusen dere baker, eller kanskje bare vil ha noen gode lette råd. Uansett håper jeg den vil være til nytte for noen, slik en tilsvarende guide var til nytte for meg da jeg begynte å snuse løssnus for noen år siden.

 

1. Ikke start med samme snus kameratene dine bruker, kun for å passe inn. Bruker vennene dine Grovsnus og du prøver å begynner med løssnus, ligger du dårlig ann. Start din løssnuskarriere med nybegynnersnus. Jeg vil anbefale Røde Lacket til dere som kanskje ikke har prøvd å bake snus før. RL løs er veldig finkornet, og kan grovt sammenlignes med modelleiere. Når du kjøper den i butikken, pass på at snusen har stått avkjølt og ikke har gått ut på dato. Jo lenger den har stått varm, jo tørrere blir den, desto vanskeligere å bake.

 

2. Det er alltid greit å starte med små klumper tobakk. Ta en passende mengde snus opp fra boksen, jeg pleier å bruke tommel, pekefinger og langefinger til dette, men gjør det som passer deg best.

 

3. Plasser snusen i håndflaten og bruk de sammen fingerne du brukte til å ta snusen ut av boksen, til å \"kna\" tobakken du nå har i håndflaten til en fast \"ball\".

 

4. Når \"ballen\" er ferdig kan du begynne å forme den med fingerne og håndflaten. Den enkleste måten er å perfeksjonere ballen du alt har i håndflaten og bruke den slik den er, men den mest populære er å forme snusen til en tønne. Dette gjør du vet å forsiktig presse på tobakken, og forme den som om det var en brøddeig. Om det hele sprekker, er det best å starte på nytt, for da økes sjansene for at snusen faller fra hverandre under leppen din enormt.

 

5. Et godt nybegynnertips er å legge ballen du har laget i det mitterste leddet til pekefingeren, \"krølle\" fingeren sammen og presse på sidene. Da presses snusen sammen og blir lettere å ha med å gjøre, samtidig som du får en mer tønneformet snus. Når du har gjort dette er det bare å pakke inn/fjerne restene som stikker ut på sidene, og prisen er ferdig."

 

En annen snus som kan være god å starte med for de som vil ha mer styrke er Skruf løs. Denne er også ganske lett og bake, men det kan variere og RL er fremdeles lettere.

Lenke til kommentar

Når jeg selv prøvde løs for første gang (hadde kunn snuset i 2 uker) Så kjøpte jeg meg en boks med general løs, jeg var den eneste i hele "bygda" om jeg kan kalle det for bygd som snuset løs. Jeg var litt ivrig og failet totalt med den første løsen, da tok jeg meg sammen og begynnte å konnse litt. Da tok det ikke mer enn 2 minutter så hadde jeg en fin tønne, ser flere har begynnt med løs etter at jeg gjore det. Men det som er dumt med å begynne med RL løs er det at da blir man vant til den lette bake måten. Med generalen er det litt vanskligere. Vil selv gi rådet om å begynne med generalen, da lærer du deg det på en bedre måte :) Men såklart, smak og behag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...