Addan Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Sterk snus = Effekt Mild/svak snus = Smak, konsistens, lukt. General lukter og smaker jo bedre en skruf sterk. Am I right? Lenke til kommentar
Odissen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva synes dere om jenter som snuser da? jeg er jente, snuser både løs og porsjon. Løs er stress egentlig, men smaker best. Går mest i General Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Fikk nettop ei halv dåse skruf sterk posjon av en kompis pga. han ikke likte den Så nå skal den prøves igjen EDIT: Jenter som snuser er ikke så pent, men funker jo. Ei dame jeg kjenner snuser ofte og tennene er ikke så mye å skryte av lengre. Der prisen pleier å ligge er det konstant gult. Ekkelt Endret 19. desember 2009 av atriC Lenke til kommentar
Odissen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er det lett å få gule tenner av snus? Hvis du pusser ofte? Jeg har snart snust i 2 uker tenker jeg. Jeg elsker snus, det slår alt. Er så himla digg med en prell om morgenen, storefri, etter mat og en når man sitter på dataen. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Om du er flink med munnhygiene, dvs å skylle kjeften og å pusse tenner regelmessig, bør det dempa det meste av skaden. Men det er klart det setter sine merker... Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Men det er verdt det! Lenke til kommentar
Odissen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er det verre for tennene jo yngre du er? Eller blir det det samme om du 30 eller 13 for tennene sin del? Er bare 13 og vil da helst ikke ødelegge tennene mine :S Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Dersom du er tretten er det kanskje litt tidlig å snuse? Lenke til kommentar
Odissen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 er vel det.. Men det er så digg Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Ja. Såvidt jeg vet er snus langt mindre skadelig enn andre former for tobakk, så syns det kunne vært 16-års aldersgrense på det. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Har snust i ca. to år og var hos tannlegen her om dagen. Spurte om hun kunne se skader på tannkjøtt eller misfarging på tenner, men hun sa det så veldig bra ut. Tyder vel på at snusing ikke skal være noe problem så lenge man er flink til å ta vare på tenna. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Har snust i ca. to år og var hos tannlegen her om dagen. Spurte om hun kunne se skader på tannkjøtt eller misfarging på tenner, men hun sa det så veldig bra ut. Tyder vel på at snusing ikke skal være noe problem så lenge man er flink til å ta vare på tenna. Jeg var hos tannlegen på torsdag. Han sa "jeg kan se at du snuser" etter at han dro i overleppa mi for å sjekke tannkjøtt. Men han sa ingen ting om at det så ille ut e.l. Jeg tipper han så arr/riller på innsiden av overleppen min (noe jeg kan kjenne at jeg har med tunga mi), men om det er noe som er direkte skadelig (kreft etc.) er ikke godt å si, da jeg heller ikke spurte om dette. Uansett så stekker vel mulige skadevirkninger av snus seg litt lengre enn tennene. Du har jo f.eks. div. stoffer som finner veien til magen og strupe i fra safta, i tillegg til at det havner i blodsirkulasjonen. Så selv om tannlegen ikke ser noe fysisk galt med tenner og tannkjøtt betyr det ikke at snus er ufarlig. Lenke til kommentar
Odissen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Har snust i ca. to år og var hos tannlegen her om dagen. Spurte om hun kunne se skader på tannkjøtt eller misfarging på tenner, men hun sa det så veldig bra ut. Tyder vel på at snusing ikke skal være noe problem så lenge man er flink til å ta vare på tenna. Jeg var hos tannlegen på torsdag. Han sa "jeg kan se at du snuser" etter at han dro i overleppa mi for å sjekke tannkjøtt. Men han sa ingen ting om at det så ille ut e.l. Jeg tipper han så arr/riller på innsiden av overleppen min (noe jeg kan kjenne at jeg har med tunga mi), men om det er noe som er direkte skadelig (kreft etc.) er ikke godt å si, da jeg heller ikke spurte om dette. Uansett så stekker vel mulige skadevirkninger av snus seg litt lengre enn tennene. Du har jo f.eks. div. stoffer som finner veien til magen og strupe i fra safta, i tillegg til at det havner i blodsirkulasjonen. Så selv om tannlegen ikke ser noe fysisk galt med tenner og tannkjøtt betyr det ikke at snus er ufarlig. Har tannlegen taushetsplikt? Vil nødig at foreldrene mine skal finne ut at jeg snuser Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Tannlegen har taushetsplikt. Lenke til kommentar
paraxsystemz Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva synes dere om jenter som snuser da? jeg er jente, snuser både løs og porsjon. Løs er stress egentlig, men smaker best. Går mest i General Jeg syns det er greit Ser ikke helt problemet med det. Lenke til kommentar
mehh Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er det ikke slik at tannleger har bare taushetsplikt for personer over 16år akkurat som legen? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er det ikke slik at tannleger har bare taushetsplikt for personer over 16år akkurat som legen? Virker som om du har mer peiling enn meg, så kan godt hende det Lenke til kommentar
Odissen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Les her; http://www.ung.no/oss/tobakk/12217.html virker som om tannlegen har taushetsplikt ;p Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Hva synes dere om jenter som snuser da? Jenter som snuser porsjon kan til nød gå, men det kommer ann på jenta. Jenter med løs er akkurat like nasty som karer med løs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå