FranzJosef Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Vurderer på en bil, den har gått svært lite. 2006-modell. Men den har hatt kollisjonskade bak og har i følge selger stått lenge uten å være i bruk. Prisen er rimelig. Har hørt at folk er svært skeptiske til biler som har kollisjonskade. Hvorfor bør man være så reservert mot slike biler? Er det fordi man er redd for at bilen kan ha fått flere skader som ikke blir rettet opp? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Kan vel være skader på den "indre" kontruksjonen som ofte er en risk med slike biler, tror jeg :S Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) En av hovedgrunnene til at man burde stille seg noe skeptisk til biler som har hatt skade er at det vil være et svakt punkt der bulken har vært. Selv om man retter opp og lakkerer osv. så vil dette området ruste lettere. Andre ting kan jo være at den har blitt rammeskakk eller andre feil som er kritiske ved en EU-kontroll. Endret 22. mars 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvis bilen har blitt krasjet så alvorlig at det har gått utover deformasjonssonene, så er bilen strengt tatt "ferdig" selv om den har blitt rettet opp igjen. Derimot, hvis det bare er snakk om kosmetiske skader behøver det ikke være all verden av risiko. http://www.youtube.com/watch?v=NWEdlUT17PI Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Såvidt jeg skjønner på den videoen så har man et system i England der man kan ringe et nummer for å sjekke finans-rot, register for stjålne biler OG om bilen har registrert kollisjonskader. Finnes det i Norge? Altså at man kan få opplysninger om bilen har blitt registrert som kollisjonskadet? Hva bør jeg nå spørre bilforhandleren om for å få vite omfanget av skaden? Når jeg spurte de på butikken om de kunne si noe mer sa de bare at de ikke hadde fått bla-bla fra verkstedet, antagelig noe de finner på for å ro seg unna spm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå