sedsberg Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 25-35 ca.. Peltiér? Eller har du det bare veldig kaldt på rommet? (Evt. maskina i anna rom/på utsiden) Lenke til kommentar
lizrd Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Min er en "smule" overklokket Og ligger på 25C idle Og 32-35C idle Lenke til kommentar
atrax Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Ser ut som det fremdeles er mange som ikke skjønner at CPU-temperaturen kan være forskjellig fra HK til HK. Det har nok mest med temperatursensoren å gjøre (og hvordan HK tolker 'signalene' fra temp-sensoren), ikke selve hovedkortet.. Setter du en ekstern temp-sensor nær cpu, tror jeg du vil se at cpu har omtrent samme temp på alle HK. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Det har nok mest med temperatursensoren å gjøre (og hvordan HK tolker 'signalene' fra temp-sensoren), ikke selve hovedkortet..Setter du en ekstern temp-sensor nær cpu, tror jeg du vil se at cpu har omtrent samme temp på alle HK. Det stemmer. Men poenget er at om man ikke har et eget termometer så er det en utrolig stor feilmargin på avleste verdier. Og veldig mange bruker bare de innebygde sensorene. Lenke til kommentar
DataFReAk14 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 min temp er på 20idle og 30 load. 8) og jeg har en P4 2,4ghz med boxed vifte Lenke til kommentar
atrax Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 min temp er på 20idle og 30 load. 8) og jeg har en P4 2,4ghz med boxed vifte 20 grader ved idle cpu? Godt eksempel på at HK'et sin temp-sensor ikke er helt til å stole på! (hvis det ikke er ca 0-5 grader på rommet ditt da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå