Interessert Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Leste goop-guiden tidligere i dag. Det ble der brukt lakktynner eller isopropanol for å rense kontaktflatene på CPU og kjøler. Lurer bare på om ikke rødsprit, eventuelt etterfulgt av en runde med vanlig sprit (for å fjerne rester av brekningsmiddel og farge som er tilsatt rødsprit), vil være et like effektivt avfettings- og rensemiddel. Det er i hvertfall langt lettere å skaffe for de fleste fremfor isopropanol, rødsprit har mange en liten rest av etter et oppusssingsprosjekt eller lignende. Er det noen som har prøvd rødsprit eller andre rensemidler? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg bruker rødsprit, det funker fett det, men jeg har jo ikke testet isopropanol. Tror ikke det er noe særlig forskjell, men du kan jo teste begge tingene hvis du har lyst. Det skal vist gå ann å finne isopropanol på bensinstasjoner ol, samt på vinmonopolet. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Teknisk sprit er tingen. Det tar absolutt alt. Til og med fargen på CPU-en. :smile: Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 leste du goopguiden nøye? se arcticsilver.com. man skal helst ikke bruke white/rød sprit. de legger igjen en fett hinne som gjerne tetter de porene hvor silvern skal ligge. du får vel tak i isoprpanol på biltema/clas ohlson? jeg hadde det stående jeg. men så har jeg mye rart og da Lenke til kommentar
daho Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 hos jernia får du kjøpt blå isopropano, 90kr liter'n. du kan også bruke FUJIFILM GU-7 PS-PLATE Gum det er det samme som isopropanol bare hvit. Lenke til kommentar
Interessert Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Det er riktig at whitesprite er oljebasert og derfor vil legge igjen en oljehinne, men rødsprit er ikke oljebasert. Rødsprit vil derfor ikke legge igjen noen oljerester, men jeg lurte på om fargen og brekningsmidlene ville være et problem. Det står forresten på rødsprit flasken min rense- og oppløsningsmiddel for farger, lakk, beis og lim. Antar at dersom blå isopropanol fungerer så skal rødsprit også gjøre det. [ Denne Melding var redigert av: Interessert på 2002-01-21 20:10 ] [ Denne Melding var redigert av: Interessert på 2002-01-21 20:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå