linnmerete Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva legestudiet koster? Er det evt. noe billigere i utlandet? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Legestudiet i Norge er offentlig, og dermed gratis. (Unntatt semesteravgift og slikt som du har på alle andre fag på universitetet. 400-500 per år.) Du finner ikke noe billigere noe andre sted i verden nei. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Legestudiet i Norge er offentlig, og dermed gratis. (Unntatt semesteravgift og slikt som du har på alle andre fag på universitetet. 400-500 per år.) Du finner ikke noe billigere noe andre sted i verden nei. Det er noen steder som vil betale deg for at du skal studere der, men det er ikke gode universiteter. Uansett, det er helt riktig at Norge er veldig billig. Lenke til kommentar
linnmerete Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 oi! Jeg hadde regnet med at det var superdyrt! Takk for svar Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Legestudiet i Norge er offentlig, og dermed gratis. (Unntatt semesteravgift og slikt som du har på alle andre fag på universitetet. 400-500 per år.) Du finner ikke noe billigere noe andre sted i verden nei. Og bøkene!! Mao, hold av noen tusenlapper! Men det er , som sagt, det andre på universitetet også må kjøpe. Men altså, bøker er det dyreste du må regne med. Endret 23. mars 2009 av Mademoiselle Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 oi! Jeg hadde regnet med at det var superdyrt! Takk for svar Før du blir altfor glad: Du er klar over at man må ha veldig gode karakterer for å komme inn? Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 oi! Jeg hadde regnet med at det var superdyrt! Takk for svar Før du blir altfor glad: Du er klar over at man må ha veldig gode karakterer for å komme inn? Hehe, kanskje det var verdt å nevne ja ^^ Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Legestudiet i Norge er offentlig, og dermed gratis. (Unntatt semesteravgift og slikt som du har på alle andre fag på universitetet. 400-500 per år.) Du finner ikke noe billigere noe andre sted i verden nei. *hakeslepp* Wow. Jeg som må belage meg på en totalkostnad på jus i Canada (inkludert B.S) pålydende nærmere 300.000 $. Akkurat nå tenker jeg kun: "Blørgkjipt." Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Legestudiet i Norge er offentlig, og dermed gratis. (Unntatt semesteravgift og slikt som du har på alle andre fag på universitetet. 400-500 per år.) Du finner ikke noe billigere noe andre sted i verden nei. *hakeslepp* Wow. Jeg som må belage meg på en totalkostnad på jus i Canada (inkludert B.S) pålydende nærmere 300.000 $. Akkurat nå tenker jeg kun: "Blørgkjipt." Kan jeg få spørre om hva du har tenkt å bruke en kanadisk jusgrad til? Skal du bli boende, eller er det et marked for det i Norge? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Satser på å bli boende. Akkurat nå er det nok ikke noe særlig marked for det, nei. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) § 300 000 for å studere jus?! I all verden. Det godt over 1,5 mill i hjemlig valør. Mine studier vil koste ca 380 000 (stipend og inntekter unntatt). Og jeg som trodde det var uhorvelig mye... Endret 29. mars 2009 av frevild Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 § 300 000 for å studere jus?! I all verden. Det godt over 1,5 mill i hjemlig valør. Mine studier vil koste ca 380 000 (stipend og inntekter unntatt). Og jeg som trodde det var uhorvelig mye... Hva og hvor? Og dette er kanskje en minmal digresjon, men jus er vel like offentlig, og dermed gratis, i Norge også? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Og dette er kanskje en minmal digresjon, men jus er vel like offentlig, og dermed gratis, i Norge også? Ja. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ser overhodet ikke hvordan det tallet kan stemme (er ikke sikker på hvor jeg har det anslaget fra, heller). Etter endt masterstudier sitter man jo bare igjen med en gjeld til Lånekassen på ca. 200 000, hverken mer eller mindre. Og det er altså lånte penger som går til hybel, mat o.l. Selve studiene er jo tilnærmet gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå