Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BS Bildeler, sirene/blålys...

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Fikk så J** lyst på det her:

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=XRES30

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...00%2f102%2f1392

Noen som har erfaringer med butikken? Bra kvalitet på disse produktene, greit og montere osv?

Vil ha svar av de som har erfaring med denne butikken eller som kan anbefale noen andre.

Hvordan er det å montere blålysa, hvor monteres de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070
Jeg skal la være å si hva jeg syns generelt om montering av falske sirener og blålys, men prisen for sånt juggel i norske nettbutikker bærer preg av at de spesialiserer seg på kunder som ikke sjekker så mye rundt hva prisene er andre steder. Som f.eks her.

Jeg har sjekket rundt, men har ikke funnet noe særlig av det jeg lette etter (ser ikke etter rød/blålys fra USA, eller magnetiske lys til å ha på taket/inni kupeen). Hvilke av produktene på siden du linket til mente du var et bedre alternativ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Sakset fra avisoppslaget som selger av blålys trådstarter linker til skryter av:

"21-åringen, som jobber i et firma som driver med installasjon av blålys og sirener, fikk bil og førerkort beslaglagt etter kjøreturen"

...og poenget ditt er?

Lenke til kommentar
Sakset fra avisoppslaget som selger av blålys trådstarter linker til skryter av:

"21-åringen, som jobber i et firma som driver med installasjon av blålys og sirener, fikk bil og førerkort beslaglagt etter kjøreturen"

...og poenget ditt er?

Det skjønner du godt.

Men du kan jo fortelle oss hva du skal bruke dette her til.

Jeg har mye erfaring fra montering av varsellys og samband i biler og med mindre tilhører en nødetat anbefaler jeg deg å holde deg unna varsellys med blå farge.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

...og poenget ditt er?

Det skjønner du godt.

Jeg har mye erfaring fra montering av varsellys og samband i biler og med mindre tilhører en nødetat anbefaler jeg deg å holde deg unna varsellys med blå farge.

I tilfelle du undervurderer meg, noe du tydeligvis gjør, så er jeg klar over at det er ulovlig. Det eneste jeg lurer på er hvor jeg bør kjøpe det, og om noen har tips til montering etc. Hvordan jeg velger å bruke det er vel min sak. ;)

Lenke til kommentar

...og poenget ditt er?

Det skjønner du godt.

I tilfelle du undervurderer meg, noe du tydeligvis gjør, så er jeg klar over at det er ulovlig. Det eneste jeg lurer på er hvor jeg bør kjøpe det, og om noen har tips til montering etc. Hvordan jeg velger å bruke det er vel min sak. ;)

Når du spør om "hvor" du skal montere det, lurer jeg på hvor kjent du er med transportmiddelet "bil".

Proffe greier får du fra proffe firma, jallagreier finner du f.eks. hos BS og DealExtreme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

...og poenget ditt er?

Det skjønner du godt.

Når du spør om "hvor" du skal montere det, lurer jeg på hvor kjent du er med transportmiddelet "bil".

Proffe greier får du fra proffe firma, jallagreier finner du f.eks. hos BS og DealExtreme.

Jeg lurte på hvor spesifikke produkter bør monteres, ettersom ikke alle er helt like. Det er da ikke vits i å bli hovmodig, du virker ikke noe skarpere av den grunn.

Kan privatpersoner kjøpe fra proffirmaer? HVis ja, vis meg, hvis nei, er det ikke vits i å nevne det. Utstyret som jeg linket til er antakelig jalla i forhold til profesjonelt utstyr, men det er jo også en liten investering kun for show og moro, som du sikkert skjønner.

Lenke til kommentar
Jeg lurte på hvor spesifikke produkter bør monteres, ettersom ikke alle er helt like. Det er da ikke vits i å bli hovmodig, du virker ikke noe skarpere av den grunn.

Kan privatpersoner kjøpe fra proffirmaer? HVis ja, vis meg, hvis nei, er det ikke vits i å nevne det. Utstyret som jeg linket til er antakelig jalla i forhold til profesjonelt utstyr, men det er jo også en liten investering kun for show og moro, som du sikkert skjønner.

Hovmodig er jeg så absolutt ikke, men jeg er lei av å se idioter fly rundt på veiene våre med utstyr de så absolutt ikke skal ha.

Skal dette brukes i jobbsammenheng? På råneplassen? Kødde med kompiser?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Hovmodig er jeg så absolutt ikke, men jeg er lei av å se idioter fly rundt på veiene våre med utstyr de så absolutt ikke skal ha.

I jobbsammenheng såklart, jeg jobber som avisbud og sjefen min ba meg om å installere blålys og sirene.

...Nei

Hvis du absolutt må vite det for å svare meg on-topic, så greit: jeg synes det er morsomt å montere slikt og leke med, vise til kompiser etc. Jeg har nok trafikkvett til å la være og bruke det i trafikken.

:)

Lenke til kommentar

I jobbsammenheng såklart, jeg jobber som avisbud og sjefen min ba meg om å installere blålys og sirene.

...Nei

Hvis du absolutt må vite det for å svare meg on-topic, så greit: jeg synes det er morsomt å montere slikt og leke med, vise til kompiser etc. Jeg har nok trafikkvett til å la være og bruke det i trafikken.

Da foreslår jeg at du finner deg gule, eventuelt hvite lys og monterer, ligg unna blått og rødt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

...Nei

Da foreslår jeg at du finner deg gule, eventuelt hvite lys og monterer, ligg unna blått og rødt.

Men har jeg spørt deg? Nei. Slutt å spore av emnet. Helt utrolig at det skal være så vanskelig og lese hva trådstarter skriver og holde seg on-topic... :roll:

Lenke til kommentar

Men har jeg spørt deg? Nei. Slutt å spore av emnet. Helt utrolig at det skal være så vanskelig og lese hva trådstarter skriver og holde seg on-topic... :roll:

Det var et vennlig tips...men ok.

Kos deg med bot.

Endret av Scampi
Lenke til kommentar

Sier meg enig med majoriteten her angående lysene, however:

Har god erfaring med BS og dems produkter. Allikevel, her får man, som alle andre steder, hva man betaler for. Man ikke regne med at eksempelvis grøftelys til 250 kr skal holde ut bilens levetid.

På "juggel" som blålys etc. som du sikkert bare bruker den første mnd du har dem, vil jeg tro dette kittet fungerer greit, uten å ha noen kompetanse på dette produktet.

Jeg kjører omtrent 2,5 mil til og fra jobb hver dag, å i en periode drev en tøffing å lekte seg med sine blålys. Det tok slutt den dagen han lurte meg. Jeg fulgte etter primeraen hans hjem å lot min vrede over å ha blitt lurt 06.30 en mandags morgen gå ut over de tøffe strobene hans. Velbekomme!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Sier meg enig med majoriteten her angående lysene, however:

...

Jeg kjører omtrent 2,5 mil til og fra jobb hver dag, å i en periode drev en tøffing å lekte seg med sine blålys. Det tok slutt den dagen han lurte meg. Jeg fulgte etter primeraen hans hjem å lot min vrede over å ha blitt lurt 06.30 en mandags morgen gå ut over de tøffe strobene hans. Velbekomme!

Ja, der fikk du virkelig vist at du ligger et hakk over stakkaren hva modenhet angår ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...