Chivato Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Lurer på kva for slags dyr som er Norges nasjonaldyr? Har høyrt det er kongeørna, men eg vil berre forvissa meg Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Fekk opp på google at det var fjordhesten, men vet ikke om det stemmer Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Fossekallen er norges nasjonaldyr. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg tror også det er fossekallen. Jeg synes å huske at vi hadde en periode på barneskolen hvor vi skulle lære mer om Norge. Vi ble tvunget til tegne en fossekall fordi den var så spessiell for Norge. leif Endret 22. mars 2009 av HammerBro Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jepp, er fra barneskolen jeg også husker det For de som ikke stoler på Wikipedia så står det samme på Store Norske Leksikon. Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Fossekallen er nasjonalfuglen, i alle fall.. Men jeg lurer på om vi har et dyr som er et dyr også, og i så tilfelle kan det godt være Fjordingen, som Bllink sier. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Ser ut som det er fjordhesten, ja. http://www.fjordnorge.dk/norsk/fjordhesten_no.htm Et dyr jeg aldri har hørt om før Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg bor i Nordfjord, så vi har fjordhestsenter og greier:p Lenke til kommentar
Chivato Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Takk for mange bra svar! Fossekallen ja, den har eg dessverre aldri høyrt om Endret 22. mars 2009 av Chivato Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Elgen er utbredt over hele den nordlige verden, så det er vel knapt et nasjonaldyr. De har jo elg i USA også. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jo, men... elg i solnedgang n shit? Alle tyskere i Norge roper jo etter ELCH ELCH, men de har vel elg i tyskland også...? Lenke til kommentar
moldenser Skrevet 29. november 2019 Del Skrevet 29. november 2019 Fossekallen er Norges nasjonal ful. Elgen blir karakterisert som Norges nasjonal dyr. Forskjellen her mellom ful og dyr er at et dyr er varmblods (som vi mennesker) mens ful legger egg. At elg finnes også andre plasser har ingen ting å si for vårt syn på dette. Fossekallen lever også i andre land ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå