Gå til innhold

Sterilisering av kriminelle

Anbefalte innlegg

Er vel ingen normale voldssaker. Vold er unormalt og svært skadelig for ofre. Vold skaper psykiske problemer i stor grad, om det psykiske problemer er årsaken til vold kan dette peke på for dårlig psykisk helsevern som har vært oppe til debatt i media nylig.

Vold er da på ingen måte unormalt. Hvis du tar en titt på menneskets historie ser du at det er en av de mest brukte måtene for å få sin vilje. At det er skadelig skal jeg derimot ikke bestride.

Psykiske problemer er ingen unnskyldning for å begå voldshandlinger. Det er en forklaring.

Naiv sv mentalitet hører ikke hjemme i straffesystemet, uten at dette betyr at jeg er totalt imot rehabilitering.

Pek på en eneste SV'er litt oppe i partiet som mener at psykiske problemer er en unnskyldning for å begå vold. Er ingen fan av SV, men mye av SV-bashingen er så utrolig lavpannet.

Og Christian86, ifølge artikkelen jeg linket til tidligere har tjsekkia drevet med sin sterilisering over en lengre tidsperiode, og at et overnasjonalt organ råder dem til å kutte praksisen betyr ikke at det ikke er forenlig med en demokratisk rettsstat.

Det at noe er forenlig med en "demokratisk rettsstat" vil ikke si at det er humant. Det at noe er demokratisk vil ikke si annet enn at det har støtte blant folket, og folket har støttet mange sprøe idéer opp gjennom tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel ingen normale voldssaker. Vold er unormalt og svært skadelig for ofre. Vold skaper psykiske problemer i stor grad, om det psykiske problemer er årsaken til vold kan dette peke på for dårlig psykisk helsevern som har vært oppe til debatt i media nylig.

Psykiske problemer er ingen unnskyldning for å begå voldshandlinger. Det er en forklaring.

Naiv sv mentalitet hører ikke hjemme i straffesystemet, uten at dette betyr at jeg er totalt imot rehabilitering.

Og Christian86, ifølge artikkelen jeg linket til tidligere har tjsekkia drevet med sin sterilisering over en lengre tidsperiode, og at et overnasjonalt organ råder dem til å kutte praksisen betyr ikke at det ikke er forenlig med en demokratisk rettsstat.

Jeg nekter å tro at du ikke greier å se distenksjonen mellom feks lommemannen/fritzl saken, og et tilfeldig slagsmål på karl johan...de gangene en kommer inn i disse diskusjonene så må som regel trådstarter bruke de mest ekstreme sakene for å vinne tillit, men evner ikke å bruke "snitt" sakene for å oppnå det samme.

Dog, jeg tror du skal lese siden du lenket til en gang til, for du pyntet veldig med å si "råder"

Whether castration can help to rehabilitate violent sex offenders has come under close scrutiny after the Council of Europe's anti-torture committee last month called it "invasive, irreversible and mutilating" and demanded that the Czech Republic outlaw the practice immediately. Other critics said castration threatened to lead society down a dangerous road toward eugenics.

Utgjør å råde noen til å avstå fra det, her snakker en heller om torturkomiteen i Europa, som representerer Eurpoa krever at en stopper.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...