gneis Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Da er det like greit å sterilisere alle FpU medlemmer og DLF velgere. Nattvekterstaten kan jo tross alt forårsake langt mer lidelse enn den kriminaliteten som er i Norge idag gjør. Kanskje du burde steriliseres fordi du er for saklig.. Og til din informasjon, så tror jeg du bør spørre ut DLF-forumet og lære litt mer om nattvekterstaten vil fungere i praksis. For øvrig: Nei, tvanssterilisering må ikke praktiseres. Kriminelle gjør opp for seg gjennom straff og bør kunne forplante seg og barn de også. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Ifølge denne artikkelen praktiseres dette allerede i begrenset omfang i Tsjekkia. Om ikke for de formål som vi diskuterer her viser det at praksisen ikke er uforenlig med en rettstat. Endret 25. mars 2009 av Dikky Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ifølge denne artikkelen praktiseres dette allerede i begrenset omfang i Tsjekkia. Om ikke for de formål som vi diskuterer her viser det at praksisen ikke er uforenlig med en rettstat. Syns Whether castration can help to rehabilitate violent sex offenders has come under close scrutiny after the Council of Europe's anti-torture committee last month called it "invasive, irreversible and mutilating" and demanded that the Czech Republic outlaw the practice immediately. Other critics said castration threatened to lead society down a dangerous road toward eugenics. viser at det ikke er særlig velkomment jeg? Lenke til kommentar
McFly Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Kanskje du burde steriliseres fordi du er for saklig..Og til din informasjon, så tror jeg du bør spørre ut DLF-forumet og lære litt mer om nattvekterstaten vil fungere i praksis. DLF folka tror ikke på det tullet sitt selv engang. Libertariansk teori er ikke annet enn et dårlig forsøk på å legitimere psykopati. Det skal jo nevnes at hundre prosent av de libertarianerne som har forsøkt seg på dette forumet har stukket av... DLF forumet stenger forresten alle som er uenige med dem ute... Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg er for tvangsterilisering av sedelighets forbrytere, bortsett fra pedofile, de bør tvangskastreres, da fjerning av deres gener fra verden ikke er straff nok! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg er for tvangsterilisering av sedelighets forbrytere, bortsett fra pedofile, de bør tvangskastreres, da fjerning av deres gener fra verden ikke er straff nok! Hva mener du nå? Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Kastrering http://no.wikipedia.org/wiki/Sterilitet Mulig jeg har misforstått begrepene her, men kastrering innebærer vel fjerning av kjønsorganer, mens sterilisering, bare gjør dem ubrukbare? Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Jeg mener vi må ha en åpen debatt om vi skal kastrere pedofile overgripere. Spessielt dersom de har gjort flere overgrep i sitt liv. Jeg tror ikke det holder å sette dem i fengsel i noen få år og så forvente at de ikke skal forgripe seg når de kommer ut igjen. Pedofili er en sykdom, og mennesker med syke tanker bør skjermes fra samfunnet. Et alternativ kan være å sette dem inne på livstid, men at de kan slippe ut etter x anntall år dersom de går med på å kastreres. Vi bør også ha en åpen debatt om vi skal ha et offentlig register på pedofildømte. Man kan stille seg spørsmålet om det er rettferdig at disse menneskene skal henges ut i offentligheten. Jeg mener at dette er nødvendig for å hindre at ikke flere liv blir ødelagt for alltid. Man skal har krav på å vite om naboen din er pedofil eller ikke. Det er for sent når barnet ditt først har blitt misbrukt av en pedofil.. Noen vil si at kastrasjon er en alvorlig straffemetode. Jeg vil si at det er helt nødvendig, og naturlig. Hvorfor skal denne personen i det heletatt ha muligheten til å ha sex? Endret 26. mars 2009 av -FrittMenneske Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Hehe det er faktisk ikke mange ti årene siden folk sa at homofili var en sykdom også. Hvorfor skal de kommende barna til pedofile straffes med døden? De har ikke gjort noe galt, jeg sier ikke at de ikke skal være under oppsyn eller forvaltning av barnevernet. Men såvidt jeg vet er ikke pedofili en arvelig sykdom. Men en seksuell legning eller forvirring. Endret 26. mars 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg mener vi må ha en åpen debatt om vi skal kastrere pedofile overgripere. Spessielt dersom de har gjort flere overgrep i sitt liv. Jeg tror ikke det holder å sette dem i fengsel i noen få år og så forvente at de ikke skal forgripe seg når de kommer ut igjen. Pedofili er en sykdom, og mennesker med syke tanker bør skjermes fra samfunnet. Et alternativ kan være å sette dem inne på livstid, men at de kan slippe ut etter x anntall år dersom de går med på å kastreres. Vi bør også ha en åpen debatt om vi skal ha et offentlig register på pedofildømte. Man kan stille seg spørsmålet om det er rettferdig at disse menneskene skal henges ut i offentligheten. Jeg mener at dette er nødvendig for å hindre at ikke flere liv blir ødelagt for alltid. Man skal har krav på å vite om naboen din er pedofil eller ikke. Det er for sent når barnet ditt først har blitt misbrukt av en pedofil.. Noen vil si at kastrasjon er en alvorlig straffemetode. Jeg vil si at det er helt nødvendig, og naturlig. Hvorfor skal denne personen i det heletatt ha muligheten til å ha sex? Hvorfor skal IKKE personen ha muligheten? Sex kan jo godt være med en på samme alder, altså et fornuftig og godt forhold..noe som igjen forebygger at personen skal søke til andre...hvorfor skal han/hun det om forholdet med jevnaldrende er bra, og en får oppfølgning? Jeg innser at jeg snakker mot mobben nå, men jeg syns det er merkelig hvilken trang enkelte har til det absurde å henge ut enkelte grupper. Pedofili har jeg ingen grunn til å tro skulle ikke la seg ordne opp i, i hvert fall i mange tilfeller. Det å ønske og innføre livstid/kastrering for pedofile, mens du ikke tar til orde for andre handlinger som er verre i konsekvens syns jeg er ganske merkelig... Jeg ser heller ikke noe videre hensikt med offentlig register...konsekvensen er at den som er tatt feil henges ut for en mobb uten evne å vurdere fakta, eller den som er straffedømt, men sonet, blir stigmatisert eller trakkassert...all den tid jeg ikke levner enkelte mennesker troen på at de kan skille sonet straff og fri, fra gjenganger..enden på visen er jo at de som skal vendes tilbake til samfunnet ikke kan det fordi hysteriet har gått så langt? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg mener vi må ha en åpen debatt om vi skal kastrere pedofile overgripere. Jeg mener at vi må ha en åpen debatt om hvorvidt vi bør terraforme Mars og sende alle liberalister, objektivister og tilsvarende mennesker dit, eller om vi rett og slett skal kverke dem på billigst mulig måte. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg er for tvangsterilisering av sedelighets forbrytere, bortsett fra pedofile, de bør tvangskastreres, da fjerning av deres gener fra verden ikke er straff nok! Mhm. Straff er IKKE hevn, det er viktig å forstå. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Jeg mener vi må ha en åpen debatt om vi skal kastrere pedofile overgripere. Spessielt dersom de har gjort flere overgrep i sitt liv. Jeg tror ikke det holder å sette dem i fengsel i noen få år og så forvente at de ikke skal forgripe seg når de kommer ut igjen. Pedofili er en sykdom, og mennesker med syke tanker bør skjermes fra samfunnet. Et alternativ kan være å sette dem inne på livstid, men at de kan slippe ut etter x anntall år dersom de går med på å kastreres. Vi bør også ha en åpen debatt om vi skal ha et offentlig register på pedofildømte. Man kan stille seg spørsmålet om det er rettferdig at disse menneskene skal henges ut i offentligheten. Jeg mener at dette er nødvendig for å hindre at ikke flere liv blir ødelagt for alltid. Man skal har krav på å vite om naboen din er pedofil eller ikke. Det er for sent når barnet ditt først har blitt misbrukt av en pedofil.. Noen vil si at kastrasjon er en alvorlig straffemetode. Jeg vil si at det er helt nødvendig, og naturlig. Hvorfor skal denne personen i det heletatt ha muligheten til å ha sex? Hvorfor skal IKKE personen ha muligheten? Sex kan jo godt være med en på samme alder, altså et fornuftig og godt forhold..noe som igjen forebygger at personen skal søke til andre...hvorfor skal han/hun det om forholdet med jevnaldrende er bra, og en får oppfølgning? Jeg innser at jeg snakker mot mobben nå, men jeg syns det er merkelig hvilken trang enkelte har til det absurde å henge ut enkelte grupper. Pedofili har jeg ingen grunn til å tro skulle ikke la seg ordne opp i, i hvert fall i mange tilfeller. Det å ønske og innføre livstid/kastrering for pedofile, mens du ikke tar til orde for andre handlinger som er verre i konsekvens syns jeg er ganske merkelig... Jeg ser heller ikke noe videre hensikt med offentlig register...konsekvensen er at den som er tatt feil henges ut for en mobb uten evne å vurdere fakta, eller den som er straffedømt, men sonet, blir stigmatisert eller trakkassert...all den tid jeg ikke levner enkelte mennesker troen på at de kan skille sonet straff og fri, fra gjenganger..enden på visen er jo at de som skal vendes tilbake til samfunnet ikke kan det fordi hysteriet har gått så langt? Dette handler ikke om å henge ut noen enkelte grupper! Dette handler om at folk skal føle seg trygge der de bor, og at de skal vite om det faktisk er alvorlig syke mennesker rundt dem som er villig til å gjøre hva som helst for å misbruke små barn. Nå kan vi rett og slett ikke sympatisere med personer som har forgrepet seg på flere titals minddreårige barn. Såklart kan man ikke sette en pedofil inn i fengsel i 2 år, og forvente at han skal være renvaska når han kommer ut igjen, og ikke vil begå samme forbrytelsen igjen. Det er som du sier, en legning. Spørsmålet er om den legningen kan leges. Se nå bare på pastoren som ble avslørt av TV2. Her snakker vi om en mann som adoptere gatebarn fra Brasil, for så å ta dem med til Norge og forgripe seg til dem. Som han sier, han følte at han hadde blitt en slags far for de, og at han kun ville gjøre dem godt. Å forgripe seg en gang, er en ting. Men når det stadig gjentar seg, og denne personen er i politiets søkelys, så er det åpenbart at man ikke kan la fyren gå rundt. Da er det kanskje ikke personen i seg selv som er det farligste, men nettopp hans mulighet til å ha sex. Hva gjør vel denne personen farlig bortsett fra hans sexuelle legning? De er da ikke væpnet med våpen og balltre. Dersom vi kan frata dem noen rettigheter, vil det være enklere å ha kontroll over dem. Endret 26. mars 2009 av -FrittMenneske Lenke til kommentar
Candle Jack Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det de fleste ikke innser er at de som utøver vold, fysisk/psykisk/seksuelt er syke. Skal man da ta å straffe syke mennesker på den måten, at de får fjernet manndommen deres? Å henrette et sykt menneske har ingen hensikt. Den eneste løsningen er å legge de inn på psykiatrisk avdeling, hvor de får hjelp. Det er her Norge ikke gjør en bra nok jobb. Det blir ikke innvilget nok penger til sykehusene. Dermed faller alt av oppfølging av tidligere psykisk ustabile pasienter bort. De blir overlatt til seg selv, som igjen øker sjangsen for et tilbakefall. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg mener vi må ha en åpen debatt om vi skal kastrere pedofile overgripere. Spessielt dersom de har gjort flere overgrep i sitt liv. Jeg tror ikke det holder å sette dem i fengsel i noen få år og så forvente at de ikke skal forgripe seg når de kommer ut igjen. Pedofili er en sykdom, og mennesker med syke tanker bør skjermes fra samfunnet. Et alternativ kan være å sette dem inne på livstid, men at de kan slippe ut etter x anntall år dersom de går med på å kastreres. Vi bør også ha en åpen debatt om vi skal ha et offentlig register på pedofildømte. Man kan stille seg spørsmålet om det er rettferdig at disse menneskene skal henges ut i offentligheten. Jeg mener at dette er nødvendig for å hindre at ikke flere liv blir ødelagt for alltid. Man skal har krav på å vite om naboen din er pedofil eller ikke. Det er for sent når barnet ditt først har blitt misbrukt av en pedofil.. Noen vil si at kastrasjon er en alvorlig straffemetode. Jeg vil si at det er helt nødvendig, og naturlig. Hvorfor skal denne personen i det heletatt ha muligheten til å ha sex? Hva om man blir dømt uskyldig? Da fins det vel ingen vei tilbake, tenk hvis det var du som ble kastrert uskyldig en dag..... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det de fleste ikke innser er at de som utøver vold, fysisk/psykisk/seksuelt er syke. Skal man da ta å straffe syke mennesker på den måten, at de får fjernet manndommen deres? Å henrette et sykt menneske har ingen hensikt. Den eneste løsningen er å legge de inn på psykiatrisk avdeling, hvor de får hjelp. Det er her Norge ikke gjør en bra nok jobb. Det blir ikke innvilget nok penger til sykehusene. Dermed faller alt av oppfølging av tidligere psykisk ustabile pasienter bort. De blir overlatt til seg selv, som igjen øker sjangsen for et tilbakefall. Mann minster ikke mandomen ved sterilisering. er kunn en åre mellom pungen og penisen som blir kuttet. Kan tilog med nesten alltid kunne bli sydd sammen igjen også. Man kan også fint ha sex. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg mener vi må ha en åpen debatt om vi skal kastrere pedofile overgripere. Spessielt dersom de har gjort flere overgrep i sitt liv. Jeg tror ikke det holder å sette dem i fengsel i noen få år og så forvente at de ikke skal forgripe seg når de kommer ut igjen. Pedofili er en sykdom, og mennesker med syke tanker bør skjermes fra samfunnet. Et alternativ kan være å sette dem inne på livstid, men at de kan slippe ut etter x anntall år dersom de går med på å kastreres. Vi bør også ha en åpen debatt om vi skal ha et offentlig register på pedofildømte. Man kan stille seg spørsmålet om det er rettferdig at disse menneskene skal henges ut i offentligheten. Jeg mener at dette er nødvendig for å hindre at ikke flere liv blir ødelagt for alltid. Man skal har krav på å vite om naboen din er pedofil eller ikke. Det er for sent når barnet ditt først har blitt misbrukt av en pedofil.. Noen vil si at kastrasjon er en alvorlig straffemetode. Jeg vil si at det er helt nødvendig, og naturlig. Hvorfor skal denne personen i det heletatt ha muligheten til å ha sex? Hva om man blir dømt uskyldig? Da fins det vel ingen vei tilbake, tenk hvis det var du som ble kastrert uskyldig en dag..... Hva med lommemannen? Typisk eksempel på en som kunne trengt å bli sterilisert.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Så ditt beste svar er å plukke de værste overgrepssakene for å vinne diskusjonen? Hvor mange lommemenn har vi sett hittil? OG han er ikke dømt, han har ikke tilstått alle, OG det er ikke gitt han har gjort så mye de sier. Kan du ikke holde deg til "normale" tilfeller, og så kan vi diskutere nødvendigheten? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Er vel ingen normale voldssaker. Vold er unormalt og svært skadelig for ofre. Vold skaper psykiske problemer i stor grad, om det psykiske problemer er årsaken til vold kan dette peke på for dårlig psykisk helsevern som har vært oppe til debatt i media nylig. Psykiske problemer er ingen unnskyldning for å begå voldshandlinger. Det er en forklaring. Naiv sv mentalitet hører ikke hjemme i straffesystemet, uten at dette betyr at jeg er totalt imot rehabilitering. Og Christian86, ifølge artikkelen jeg linket til tidligere har tjsekkia drevet med sin sterilisering over en lengre tidsperiode, og at et overnasjonalt organ råder dem til å kutte praksisen betyr ikke at det ikke er forenlig med en demokratisk rettsstat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå