Gå til innhold

Musikk: Post-rock/neo-klassisk: Enclosed in Sky (ny versjon)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig flott Speiken. Vil begynne med å si at du har treffet en flott tone her, pianoet og det første minuttet var veldig bra. De små tonene midt i sangen er høydepunktet, dette er filmmagi i lydform, hehe. Overall ser jeg på dette som et kanskje uferdig arbeid med mye potensiale. For meg virker det som at det er litt ufokusert, at låta ikke helt hvor den vil hen og blir litt rådvill. Spesielt den siste delen bekrefter mine tanker. Jeg syntes du har en interessant sound, og hadde du fått et enda mer shoegaze/noise-preg over for eksempel gitaren hadde dette vært jævla fine saker også. Men dette er jo en veldig subjektiv bemerkelse, så ikke hør på meg!

Jeg forventer kanskje at den skal ta av noe mer, at det blir et skikkelig HELVETE ala. klassisk post-rock. Men interessant, interessant, dette er jo tross alt jævla fint. Keep it up!

Hvordan jobber du med musikk foresten?

Lenke til kommentar

Du treffer spikeren på hodet, Badering. Det som er slutten nå skulle egentlig vært en mellomdel som ledet opp mot et infernoklimaks, men jeg fikk det bare ikke til. Den er altså uferdig, og skal selvsagt fullføres senere. Jeg er helt enig i hva du sier. Klimakset på slutten skal være en vegg av kraftig melodisk noise, og jeg skal jobbe videre med dette. Måten sangen avsluttes på her, er bare tull egentlig. Ville bare slenge den ut for litt kritikk.

Jeg henter mye inspirasjon fra film, og strever etter å skape atmosfære og stemning over perfekte melodilinjer. Jeg lager ofte akkordene og "gangen" i låten før jeg går i gang med melodier/soloer osv.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Kult. Gleder meg til å få høre den ferdige låta! Musikken har ganske klare referanser ja, men har forsatt en ganske fin sound, og gode progressjonsvalg.

Forøvrig, hørte på Requiem Aeternam, som var helt rå, men alt for kort. Dette var jo Mihaly Víg på kirkeorgel ^___^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...