Speik Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Hei igjen! Vil som vanlig ha kritikk på både det musikalske og det tekniske. Selv er jeg veldig fornøyd med denne. Link Edit: Ny versjon: Link Endret 29. mars 2009 av Speik Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Syntes sangen brukte litt lang tid før den kom skikkelig i gang, men når den først kom i gang, så glemte jeg at det var dere og trodde jeg hørte på Explosions in the Sky eller noe. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Ah, pent å høre! "Dere" er bare meg og samplene mine :!: Og litt fun-fact: det som høres ut som gitar er faktisk orkesterharpe med gitareffekt, resultatet ble kjempefint imo. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Åh, det er bare deg Nice! Lenke til kommentar
Badering Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Veldig flott Speiken. Vil begynne med å si at du har treffet en flott tone her, pianoet og det første minuttet var veldig bra. De små tonene midt i sangen er høydepunktet, dette er filmmagi i lydform, hehe. Overall ser jeg på dette som et kanskje uferdig arbeid med mye potensiale. For meg virker det som at det er litt ufokusert, at låta ikke helt hvor den vil hen og blir litt rådvill. Spesielt den siste delen bekrefter mine tanker. Jeg syntes du har en interessant sound, og hadde du fått et enda mer shoegaze/noise-preg over for eksempel gitaren hadde dette vært jævla fine saker også. Men dette er jo en veldig subjektiv bemerkelse, så ikke hør på meg! Jeg forventer kanskje at den skal ta av noe mer, at det blir et skikkelig HELVETE ala. klassisk post-rock. Men interessant, interessant, dette er jo tross alt jævla fint. Keep it up! Hvordan jobber du med musikk foresten? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Du treffer spikeren på hodet, Badering. Det som er slutten nå skulle egentlig vært en mellomdel som ledet opp mot et infernoklimaks, men jeg fikk det bare ikke til. Den er altså uferdig, og skal selvsagt fullføres senere. Jeg er helt enig i hva du sier. Klimakset på slutten skal være en vegg av kraftig melodisk noise, og jeg skal jobbe videre med dette. Måten sangen avsluttes på her, er bare tull egentlig. Ville bare slenge den ut for litt kritikk. Jeg henter mye inspirasjon fra film, og strever etter å skape atmosfære og stemning over perfekte melodilinjer. Jeg lager ofte akkordene og "gangen" i låten før jeg går i gang med melodier/soloer osv. Endret 27. mars 2009 av Speik Lenke til kommentar
Badering Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Kult. Gleder meg til å få høre den ferdige låta! Musikken har ganske klare referanser ja, men har forsatt en ganske fin sound, og gode progressjonsvalg. Forøvrig, hørte på Requiem Aeternam, som var helt rå, men alt for kort. Dette var jo Mihaly Víg på kirkeorgel ^___^ Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Hehe, den er kort i og for seg, men vi får se hvordan den gjør seg i sammenheng på album. Det er nemlig en tanke bak :!: Ny utvidet versjon av låten i førstepost, check it out! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå