diZrupt0r Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg har testet litt på dette med å bruke en DLNA-klient (typisk PlayStation 3, Xbox 360, el.) mot NRK Nett-TV. Dette har jeg skrevet en liten guide om i min blogg: FrankBurmo.com » NRK Nett-TV på PS3/XBOX via DLNA Her er noen skjermbilder fra hvordan dette ser ut: En oversikt over RSS-feedene jeg har generert ut fra NRK sine nettsider ligger her: NRK Nett-TV RSS Avspilling på min PS3 fungerer veldig bra. Erfaringer fra folk som har testet ulike former for nett-tv via DLNA mottas gjerne. Endret 22. mars 2009 av diZrupt0r Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvordan blir bildekvaliteten? Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Hvordan blir bildekvaliteten? Videostrømmen fra NRK er vel på 1 mbit/s, så man kan kanskje sammenligne det med VHS-kvalitet. Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har fått prøvd dette nå. Det fungerer jo egentlig veldig bra. Det jeg lurer på er om kvaliteten web-tv her sendes i er i høyest kvalitet? Når man ser web-tv på pcen kan man jo ta en test for å måle båndbredden. Synes nemlig kvaliteten var noe dårlig, men nå har jo jeg bare en gammel tv også, det kan jo ha noe med saken å gjøre. Også et siste spørsmål. Når jeg setter inn ip adressen til xboxen min i innstillingene på TVersity programmet, fører dette til at media kun deles med min xbox og ikke andre i det lokale nettverket? Ellers takk for enkel og grei guide. Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Har oppdatert sync-servicen nå, henter nå 1000 kbit/s videostrømmer istedet for 600 kbit/s. I tillegg hentes også programbilder over: Takk for all tilbakemelding forresten, har fått endel e-poster Lenke til kommentar
indahla Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Gammel tråd, men forsøker likevel: Fungerer dette på XBOX One? Eventuelt andre løsninger som gjør det? Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Gammel tråd, men forsøker likevel: Fungerer dette på XBOX One? Eventuelt andre løsninger som gjør det? NRK vurderer å lage en egen app til Xbox One om salgstallet er bra nok. PS4 har. Men en rimelig å god løsning er Chromecast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå