Gå til innhold

FocalPrice.com - verdens nest billigste nettbutikk?

Anbefalte innlegg

Siden vi har en tråd om DX så tenkte jeg å lage en om FocalPrice.com også.

Veldig likt DealExtreme, men mindre kjent.

Her kan vi dele erfaringer, tilbud, og annen info.

Selv venter jeg på denne til den utrolige prisen av 7 øre. Bestilte vel egentlig mer som en test :p Hvis jeg får den, skal jeg bestille mer derfra :)

Fyr løs!

http://www.focalprice.com

Endret av timb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til å være samme type produkter som DX iallefall. Engrishen er jo en liten bonus "Direct insertion the portfire, the blue lamp bright denote enter the work estage. "

Tror de mener at den skal settes i sigaretenneren og at den blå lampen viser at den funker :)

Lenke til kommentar

Det virker dessverre som om de skriver egne erfaringer på noen av produktene. Det inngir ikke mye tillit.

Ellers har de bedre prisen enn DX på bla. mp3-spillere, og NDS flash card'et jeg kjøpe ble kjapt og enkelt levert og funker fint.

Lenke til kommentar
Selv venter jeg på denne til den utrolige prisen av 7 øre. Bestilte vel egentlig mer som en test :p Hvis jeg får den, skal jeg bestille mer derfra :)

Bestilte denne for noen måneder siden selv, sammen med en usb-hub og noen serialkabler - alt kom fram i skjønneste orden. Selve kvaliteten på "nano-skinnet" var så som så, men hva kan man forvente for 7 øre (eller ca ti kroner som den vanligvis koster)? :) Synes å huske det gikk 2-3 uker før pakken kom fram.

De fører mange av de samme varene som DX, men har ikke like stort sortiment. Har fulgt med på prisene på en del av de samme varene i en periode, og det er tydelig at de konkurrerer mot hverandre. Hvis en skrur ned prisen tar det ikke lange tiden før den andre følger etter.

Mener å ha lest at Focalprice ble startet av en som tidligere jobbet med DX, men har ingen kilder på dette. Men likheten er jo slående.

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte at også dyrere varer blir levert som avtalt? Hadde vært synd dersom de solgte koveret til iPod for kun 7 øre, kun for at kunder skal komme tilbake og bli svindlet. Jeg skal prøve å høre litt rundt om meninger. Fant i hvert fall øreplugger til 140 kroner som koster 600 kroner i Norge.

EDIT: Fant etter hvert ut av de solgte en del falske produkter. De bruker meget billige varer (eksempel øverst i tråd) til å lokke brukere til å teste produktene deres, for så å komme tilbake og bli lurt. Med andre ord, den er ikke til å stole på.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte at også dyrere varer blir levert som avtalt? Hadde vært synd dersom de solgte koveret til iPod for kun 7 øre, kun for at kunder skal komme tilbake og bli svindlet. Jeg skal prøve å høre litt rundt om meninger. Fant i hvert fall øreplugger til 140 kroner som koster 600 kroner i Norge.

EDIT: Fant etter hvert ut av de solgte en del falske produkter. De bruker meget billige varer (eksempel øverst i tråd) til å lokke brukere til å teste produktene deres, for så å komme tilbake og bli lurt. Med andre ord, den er ikke til å stole på.

Har bestilt både hodetelefoner til iphone og mp3-spiller fra focalprice. Hodetelefonene var defekte, så de sendte nye uten noe diskusjon. Mp3spilleren er en artig liten ipod nano klone. Har kun gode erfaringer med FP. Så lenge man handler i den tro at ingenting på kinasider er ekte er alt vel og bra.

Lenke til kommentar

Focalprice er en bra side! Har handlet der mange ganger, føler at de du får varene mye tidligere enn DX siden det ikke er så stor kø (det tar ca. 2 uker fra bestilling til du har den på døren, i følge mine erfaringer) Hvis du finner noe som du har tenkt å kjøpe, som er billigere på DX, bruk Price Match funksjonen, så får du det så godt som like billig.

Endret av Grix
Lenke til kommentar
Men altså, er leveringstiden 4-5 dager? På DX er leveringstiden for tiden 3-4 uker føler jeg.

Jeg har bestillt fra focalprice flere ganger den siste tiden. Leveringstiden har vært mellom 9 og 13 dager.

Det er samme gruppe av mennesker som står bak både DealExtreme, Kaidomain og Focalprice.

Først het de Fifthunit. Den ble drevet av Kai og Kyle. Pga. uenigheter mellom Kai og Kyle ble Fiftunit/Axshop nedlagt.

Deretter startet Kyle opp Dealextreme på restene av Fifthunit. Kai startet mer eller mindre fra scratch med KaiDomain.

Focalprice er enda en avlegger av Dealextreme som er startet av en tidligere ansatt hos Dealextreme.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...