Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veldig dårlig selvtillit


Anbefalte innlegg

Hei , jeg er 13 år gutt: På barneskolen ble jeg alltid mobbet over navnet mitt , de fant alltid opp noen nye kallenavn til meg (frekke kallenavn).. Jeg er heller ikke norsk..

Jeg tør å snakke med jenter , klenger veldig mye.. Men når det kommer gutter , så backer jeg alltid ut.. Jeg tør rett og slett ikke å motsi andre gutter.. Blir ofte kalt slasken , og når folk kaller meg slasken så sier jeg ikke imot.. Eller hvis folk slår meg , så slår jeg ikke tilbake... Jeg er den sterkeste i klassen , men tør forsatt ikke å slå imot hvis noen slår meg.. Folk pleier også å kalle meg stygg , pleier ikke å si imot..

 

Så hva kan jeg gjøre for å forbedre selvtilliten min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som har fungert for meg, er å finne sider ved seg selv som er positive. For eksempel vet jeg at jeg er intelligent, omtenksom, reflekterende og engasjert, og ved å fokusere på disse positive egenskapene, har jeg sakte men sikkert bygget opp bedre selvverd og selvtillit.

 

Mobbing kan sitte i kroppen i mange, mange år, men det er viktig å huske på at de andre er bare mennesker, akkurat som deg. Deres meninger betyr ingenting, med mindre du synes den er verdt noe.

 

Men som sagt: finn de gode verdiene i deg selv, og fokuser på dem, og ikke på de negative.

Lenke til kommentar

har selv 8 år som mobbet bak meg fra kallenavn, fysisk slåing og til å bli kalt brilleslange. min trøst var at de som gjør dette har mest sannsynlig selv problemer og prøver å la dette gå utover andre. de vil senere i livet møte veggen siden ingen vil være venn med dem.

 

det er i disse stundene du må finne ut hvem du er, hva du står for og utvikle deg selv som person. hvis ikke du gjør noen aktiviteter utfor skolen er dette en meget fin ide å gjøre, om du spiller fotball vil sikkert flere få større respekt for deg siden du er god :)

Lenke til kommentar
Det som har fungert for meg, er å finne sider ved seg selv som er positive. For eksempel vet jeg at jeg er intelligent, omtenksom, reflekterende og engasjert, og ved å fokusere på disse positive egenskapene, har jeg sakte men sikkert bygget opp bedre selvverd og selvtillit.

 

Mobbing kan sitte i kroppen i mange, mange år, men det er viktig å huske på at de andre er bare mennesker, akkurat som deg. Deres meninger betyr ingenting, med mindre du synes den er verdt noe.

 

Men som sagt: finn de gode verdiene i deg selv, og fokuser på dem, og ikke på de negative.

 

uff værste jeg veit sånne som dere, har en kompis som alltid skal skrike ut hvor god han er i f.eks matte og gjøre narr av de som er "dummere" enn han, eller se teit på deg, og han skjønner heller ikke ironi så bra, så han tror ofte han er smartere enn alle andre og at du bare er dum i hodet.

Lenke til kommentar
uff værste jeg veit sånne som dere, har en kompis som alltid skal skrike ut hvor god han er i f.eks matte og gjøre narr av de som er "dummere" enn han, eller se teit på deg, og han skjønner heller ikke ironi så bra, så han tror ofte han er smartere enn alle andre og at du bare er dum i hodet.

 

Wow. Gratulerer med ukens groveste feiltolkning, da.

Lenke til kommentar
Det som har fungert for meg, er å finne sider ved seg selv som er positive. For eksempel vet jeg at jeg er intelligent, omtenksom, reflekterende og engasjert, og ved å fokusere på disse positive egenskapene, har jeg sakte men sikkert bygget opp bedre selvverd og selvtillit.

 

Mobbing kan sitte i kroppen i mange, mange år, men det er viktig å huske på at de andre er bare mennesker, akkurat som deg. Deres meninger betyr ingenting, med mindre du synes den er verdt noe.

 

Men som sagt: finn de gode verdiene i deg selv, og fokuser på dem, og ikke på de negative.

 

uff værste jeg veit sånne som dere, har en kompis som alltid skal skrike ut hvor god han er i f.eks matte og gjøre narr av de som er "dummere" enn han, eller se teit på deg, og han skjønner heller ikke ironi så bra, så han tror ofte han er smartere enn alle andre og at du bare er dum i hodet.

haha, tenker du kan prøve å lese om igjen.

Lenke til kommentar
min trøst var at de som gjør dette har mest sannsynlig selv problemer og prøver å la dette gå utover andre.

 

Hvordan kan det være trøst? Jeg har gjennomgått det samme og jeg syntes bare det er tragisk..

Jeg har meget lyst til å skade sånne mennesker kraftig

 

uff værste jeg veit sånne som dere, har en kompis som alltid skal skrike ut hvor god han er i f.eks matte og gjøre narr av de som er "dummere" enn han, eller se teit på deg, og han skjønner heller ikke ironi så bra, så han tror ofte han er smartere enn alle andre og at du bare er dum i hodet.

 

Idiot..

 

 

OT: Du er den eneste som kan gjøre noe med dette. Jeg skal gi deg en ganske grei guide på å nå sine mål:

1. Define your goal

2. Define yourself

3. Do the math

4. Get the hell to doing it!

 

En bok som anbefales er How to become an alpha male av John Alexander. Google ivei :p

 

Lykke til!

 

//Blarcky :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...