Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, jeg trenger et script som kan ta sql backup av siden min. Databasen er ca 62 mb.

når jeg bruker phpmyadmin og sånne scripts så får jeg memory limit error.

Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 105 bytes) in /home/vhosts/sidenmin.com/httpdocs/backup/my.php on line 1479

det er shared server så jeg vil liksom ikke endre memory limit så finnes det ingen programmer som kan backe up databasen?

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan det jo hende at det finnes noen som skjønner hva du prøver å fortelle i innlegget ditt, men jeg hører altså ikke til dem. Kanskje fordi jeg ikke interesserer meg det døyt om PHP? Hvem vet. Uansett, jeg finner det fryktelig lite interessant å måtte lese PHP-feilmeldinger som gud og hvermann måtte få på sine servere. Det kan de gjerne kjase og mase om til de blir blå i trynene sine, på det dertil egnede PHP-forumet.

Dette er et forum der det diskuteres databaser.

Hilsen Werner

Lenke til kommentar

Koble deg til databasen med f.eks. MySQL Administrator som er en applikasjon du kjører lokalt på den egen maskin og bruk denne til å ta backup. Kan sikkert brukes til automatisering, men det finner du isåfall mer om i dokumentasjonen. Ellers så er det sikkert ingen sak i bruke et PHP-script til det, er vel bare å optimalisere det med hensyn på bruk av minne.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Har du ssh tilgang til serveren?

Har du det kan du enkelt ta backup av databaser ved å bruke denne kommandoen:

mysqldump --user username --password=passord db_name > dumpfil.sql

Gitt at den kjører på en linux maskin da... mulig kommandoen mysqump finnes til windows også, men det har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Ellers så er det sikkert ingen sak i bruke et PHP-script til det, er vel bare å optimalisere det med hensyn på bruk av minne.

Nei, det er ingenting i veien for å ta backup av nærmest uendelig store databaser i PHP. Det er bare å hente ut n rader om gangen og skrive de til disk så slipper man unna minneproblemet, men som det blir nevnt er nok MySQL Admin og mysqldump litt enklere løsninger på problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...