Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelser, hva gjør man?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har tenkt og fortelle noen jeg tilbringer nesten all min fritid sammen med at jeg har fått litt for sterke føleser ovenfor vedkommede, men samtidig driver jeg og flørter med noen andre! Jeg ble for litt siden kjent med et nytt menneske som jeg liker kjempegodt allerede, og det kan virke som vedkommede har gjensidige følelser. Så nå har jeg lyst til og rive av meg hodet, kaste det i veggen og trampe på det!

Hva skal jeg gjøre?

Jeg vet enda ikke helt sikkert hvordan min venn vil ta det når jeg sier det, vi er gode venner og har vert det noen år nå. Det kan virke til tider at det ikke bare er jeg som tenker sånn, men når vi sitter og snakker så virker det som at det kun er tilfeldig, og det bare det at jeg opfatter signal som egentlig ikke er der siden jeg har følelser som jeg ikke burde ha.

Også det nye menneske jeg har blitt kjent med... Vi deler så mye ting, vi ønsker det samme fremmover i livet. Jeg tror ganske sikkert at følelsene er litt mer gjensidig der.

Og det er egentlig ikke noe 'men' heller! Det er bare.. Jah...

Utenom at jeg veldig glad i vennen min..

Huff... Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aller først så må du fortelle hvilket kjønn du og vennen din er.

De forskjellige kjønnene reagerer forskjellig til sånne bekjennelser av følelser, så der må vi vite litt mer.

Kan begynne basic i hvert fall:

Er vennen din ei jente, så IKKE fortell om følelsene dine. Men vis dem! Kroppspråk som oser av interesse og intensjoner er gull her.

Er vennen din gutt, så kan det funke med å fortelle om det..

Men fortell gjerne litt mer.. Kjønn, alder, etc.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg er en gutt over 20, begge jentene er det samme.

Det som er er det at jeg ikke er sikker på om min veninde tenker noe av det samme.. vi er venner liksom. Gode venner. Jeg har prøvd og vise det noen ganger.. Ganske tydelig egentlig, med det tas på andre måter enn det jeg tenkte. Det kan og være at hun fårstår det, men bare ignorerer det og håper jeg skal slutte...

Men med hun nye jeg har blitt kjent med er det annerledes. Jeg har en gnist i meg som jeg ikke har kjent på lenge! Jeg føler at livet har kommet tilbake! Men jeg ville gjort alt for min veninde, og vil så gjerne vite om det er noe i gjengjeld der...

Men det og si til hun at jeg er forelsket, for og så si at det er noen andre jeg og er forelsket i? Neitakk... Men uansett vil hun finne det ut. Om jeg ikke sier noe til henne så lever jeg i uviten om hva hun mener..

Lenke til kommentar

Da er det aller første tipset jeg kan gi, og dette er viktig: Ikke si det med ord!

Vi gutta tenker at når vi sier følelsene på den måten, så sier vi "Du er ei veldig spesiell jente for meg, og jeg liker deg kjempegodt." mens det du egentlig sier er "Jeg er veldig usikker på meg selv og tør ikke ta sjangsen på å gjøre noe ut av meg. Derfor blottlegger jeg meg selv, fjerner utfordringen din, og håper på at du vil si det samme tilbake"

Hun vil i tillegg føle et press på at hun må gi deg et svar med en gang, og hvis hun har noe som helst av tvil i seg, så velger hun den sikre veien ut, og det er å avslå deg.

Så hvis du vil vite hva hun venninnen din føler, så må du bare hoppe ut av sikkerhetsboblen, og VISE henne hva du vil. Vær selvsikker på deg selv, og ta det du vil ha!

Men for meg virker det som du har mer lyst på hun nye i stedet for venninnen din.. Så aller først burde du vel finne ut av hvem av de to du har mest lyst på. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Det er det som er problemet, jeg har kommet i en alder der jeg prøver og se litt 'fremmover'. Og jeg tror, men er ikke sikker på at det er mer fremmtid med den nye venninden.. Jeg har gjort en god del for og vise hva jeg føler for hun jeg har kjent lenge, men jeg har aldri fått noe som virker konkret. Utenom et par tilfeller der der virker som om at hun mener det samme.

Men som du sier så tror jeg at jeg helst vil ha hun nye venninden.. Allerede fra første stund der så virket det som om at det var noe der.

Men (det blir veldig mange 'men' her...) jeg hadde ofret livet mitt for hun jeg har kjent lengst.

Det kan og hende at jeg bare har bygget opp følelser fordi jeg har kjent henne så lenge, og vi deler så mye. Snakker sammen om alt og vi har det kjempekoselig sammen.

Lenke til kommentar

Da går du etter hun du har mest lyst på. :)

Som jeg kan se det, så er du godt plassert i vennesonen hos venninna di, og hvis hun ikke har trigget på de signalene du har gitt henne til nå, så har hun nok ikke annet enn vennefølelser for deg.

Så mitt råd er å la venninna di være venninne, og gå etter hu andre. For det er tydelig at det er hun du har mest lyst på. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Takker, tror jeg skal gjøre det:)

Jeg har jo gjort mye for at hun skal fårstå hva jeg syntes om henne, så det er nokk mest vennskap der..

Men da er jo alt blitt mye lettere for meg og jeg vet hva jeg skal gjøre;)

Tusen takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...