Tho®¿ Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hei. Jeg gikk til innkjøp av en Kenwood monoblokk forsterker for 5dager siden. I går skjedde det fatale! Hadde nesten ikke noe lyd på, alt virket perfekt i 4dager. Hadde på lav lyd, ingen tukting eller noe. Kjørte bilen helt normalt, plutselig kom det masse rare "skvise" lyder ut av subben! Skrudde så umiddelbart av spilleren, kjørte noen meter til for å komme til en bussholdeplass, rett før jeg kommer dit, hører jeg de samme rare "skvise og ploppe" lyder. Da skrur jeg av tenninga, og bretter inn på bussholdeplassen, river opp bakluka og ut velter røyk og en eim av brent elektronikk. Får revet opp panseret og nappet ut sikringen. Anlegget er som følger: Kenwood KFC-W2511 10” Kenwood KAC-8104D monoforsterker I dag så åpnet jeg skruene på undersiden (Sto ingen ting om warrenty void der?) og knipset noen bilder: Så, spørmålet mitt er: Dette er vel en garanti sak? Jeg får vel forhåpentligvis igjen en ny en? Alt er kjøpt på Innstallbay på hamar... Stikker innom der uansett i mårra... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Klar garantisak dette, såfremt du har stilt den fornuftig inn. Installbay skal vel være greie å ha med å gjøre, så det ordner seg vel. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Klar garantisak dette, såfremt du har stilt den fornuftig inn. Installbay skal vel være greie å ha med å gjøre, så det ordner seg vel. Jada, jeg er da ikke helt bak mål Dette er innstillingene som forsterkeren sto på da det brant. Jeg kjører hi line in, fra bilens orginale høytalere. ( Da jeg har en helt ny bil og det ikke er mulig å komme til spilleren ellers...) Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 line in fra bilens orginale høyttalere. åssen kobler du dette da? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 line in fra bilens orginale høyttalere. åssen kobler du dette da? Via denne snedige lille saken, det følger med en koblingskontakt også. Da kobler man bare Høyre og Venstre inn på den. Da slipper du å dra "remote power on" og phono kabler fra spilleren. =) Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 oki, begynte å lure siden du ikke hadde med den kontakten på forrige bilde.. Men høres ut som samme problemet jeg hadde med en JL-Audio 1000/1 den spillte faktisk ikke engang, hadde bare stått på i ca 10 minutter, så kom det noen ploppelyder fra subben og litt sånn og vips så velta røyken ut.. garantisak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå