Gå til innhold

Hvor sterk er din religiøse tro?

Hvor sterk er din religiøse tro?  

189 stemmer

1. 1. Hvor sterk er din religiøse tro?

• Jeg tror på absolutt alt i min religion
      13
    • Jeg tror på mesteparten i min religion
      7
    • Jeg tror på rundt halvparten
      4
    • Jeg tror på litt av min religion (f.eks ting som er historisk sannsynlige)
      23
    • Jeg tror ikke på noe religiøst
      143

Anbefalte innlegg

"Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da skal menneskene være selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, og ondsinnede, svikefulle, oppfarende og innbilske. De elsker nytelser høyere enn de elsker Gud." - 2 Tim 3,1-4

Fordi vi har nytelser rundt oss og lever i overflod, trenger vi ikke Gud. Men så blir livet snudd på hodet, og man mister alt man har...

Trusseler... Som resten av kristendommen.... Vil du ikke så skal du skremmes til å tro...

Men jeg syntes det er en imponerende liste over ting jeg liksom er som ateist når du ikke kjenner meg.. :)

Men jeg vil heller snu litt på den flisa jeg og si at det er DERE, som er kristne, som er dette på den lista di. Det er DERE som er selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, og ondsinnede, svikefulle, oppfarende og innbilske for ikke å snakke om hvor godt dere tror om dere selv nettopp fordi dere er kristne.

Jeg er ingen av de delene der, jeg er snill og grei og hjelpsom, har aldri drept noen, juger VELDIG skjeldent og stjeler ikke noen verdens ting men allikevel blir jeg i din tro fordømt til en evighet i helvette fordi jeg ikke tror på den tilbedningssyke guden din... Slapp av, jeg gir f**n i dette jeg, jeg ønsker faktisk ikke noe evig liv om din gud hadde kommet og levert meg det personlig, men regner ikke med at du skjønner det. Du er tydeligvis vant til å la bibel sitater snakke for deg, men alt JEG ser er et ignorant menneske som er villig til å mistro ALT som ikke stemmer med boka som nesa di er full av trykksverte fra og DET er synd.

Det er så utrolig mye mer i denne verden en sjalu, blodtørstige og tilbedningssyke guder, men hvis du vil kaste bort livet ditt på det skal ikke jeg stå i veien... Bare ikke kom å prakk svineriet på meg og mine så skal jeg være fornøyd :)

Ok. Er ikke meningen å true deg eller skremme deg, eller noe, jeg bare siterer det som står i Bibelen. Jeg forstår ikke hvorfor man blir så provosert av det, jeg deler bare min overbevisning med deg, akkurat som du deler din med meg.

Det er helt ok at du ikke ønsker å ha noe med dette å gjøre! Og du kan bare si det som det er (og det tror jeg sannelig har blitt gjort). Jeg tror ikke Gud er blodtørstig og tilbedningssyk. Han vil tvert om gi oss evig liv, det er ganske stor forskjell på dette.

Men det virker som du blir provosert av tankene mine, så jeg skal tie. Grunnen til at jeg er så overbevist om dette, er hendelser i mitt eget liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da skal menneskene være selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, og ondsinnede, svikefulle, oppfarende og innbilske. De elsker nytelser høyere enn de elsker Gud." - 2 Tim 3,1-4

Fordi vi har nytelser rundt oss og lever i overflod, trenger vi ikke Gud. Men så blir livet snudd på hodet, og man mister alt man har...

Trusseler... Som resten av kristendommen.... Vil du ikke så skal du skremmes til å tro...

Men jeg syntes det er en imponerende liste over ting jeg liksom er som ateist når du ikke kjenner meg.. :)

Men jeg vil heller snu litt på den flisa jeg og si at det er DERE, som er kristne, som er dette på den lista di. Det er DERE som er selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, og ondsinnede, svikefulle, oppfarende og innbilske for ikke å snakke om hvor godt dere tror om dere selv nettopp fordi dere er kristne.

Jeg er ingen av de delene der, jeg er snill og grei og hjelpsom, har aldri drept noen, juger VELDIG skjeldent og stjeler ikke noen verdens ting men allikevel blir jeg i din tro fordømt til en evighet i helvette fordi jeg ikke tror på den tilbedningssyke guden din... Slapp av, jeg gir f**n i dette jeg, jeg ønsker faktisk ikke noe evig liv om din gud hadde kommet og levert meg det personlig, men regner ikke med at du skjønner det. Du er tydeligvis vant til å la bibel sitater snakke for deg, men alt JEG ser er et ignorant menneske som er villig til å mistro ALT som ikke stemmer med boka som nesa di er full av trykksverte fra og DET er synd.

Det er så utrolig mye mer i denne verden en sjalu, blodtørstige og tilbedningssyke guder, men hvis du vil kaste bort livet ditt på det skal ikke jeg stå i veien... Bare ikke kom å prakk svineriet på meg og mine så skal jeg være fornøyd :)

Ok. Er ikke meningen å true deg eller skremme deg, eller noe, jeg bare siterer det som står i Bibelen. Jeg forstår ikke hvorfor man blir så provosert av det, jeg deler bare min overbevisning med deg, akkurat som du deler din med meg.

Det er helt ok at du ikke ønsker å ha noe med dette å gjøre! Og du kan bare si det som det er (og det tror jeg sannelig har blitt gjort). Jeg tror ikke Gud er blodtørstig og tilbedningssyk. Han vil tvert om gi oss evig liv, det er ganske stor forskjell på dette.

Men det virker som du blir provosert av tankene mine, så jeg skal tie. Grunnen til at jeg er så overbevist om dette, er hendelser i mitt eget liv.

Nå var det ikke tankene dine jeg ville til livs heller, ville bare ha deg til å forstå at det slettes ikke er alle som holder bibelen for sann, slik du åpenbart gjør.... Vi andre ser ikke på bibelen som hverken hellig eller som noe stort verk, men en samling historier fra mennesker som forsøkte å forklare verden de så rundt seg med de midlene og metodene de da hadde til rådighet. Å bruke dette som rettesnor i dag, når det er så inn i granskauen mange ting vi VET er bedre å bruke, for ikke å snakke om at vi VET at de fleste av disse fantastisk historiene er akkurat det, fantastiske, og ikke noe annet, ja da må en være skikkelig på tur, unnskyld at jeg sier det. Du gjør den store feilen og tro at ALLE tror at bibelen er hellig og sann.... og basserer ditt livssyn på dette, nettopp fordi du tror det er sant.... og det blir for dumt for meg, sorry!

For meg så blir det like dumt som å bassere livet sitt på historien om ringenes herre... En flott bok med en flott moral den også, men ikke noe mer enn det....

Lenke til kommentar

Hmmm..

Hvis jeg sir at jeg trur at en høyere makt har skapt universet vi lever i idag.

Men samtidig sier at jeg ikke har noen interesse for religion, fordi det rett å slett ikke intereserer meg å gå i dybde om det.

Så jeg har en "tro" på noe, men ingen religionsinteresse? :!:

Føler meg bare forvirret når jeg prøver å forklare dette xD

Lenke til kommentar
Hmmm..

Hvis jeg sir at jeg trur at en høyere makt har skapt universet vi lever i idag.

Men samtidig sier at jeg ikke har noen interesse for religion, fordi det rett å slett ikke intereserer meg å gå i dybde om det.

Så jeg har en "tro" på noe, men ingen religionsinteresse? :!:

Føler meg bare forvirret når jeg prøver å forklare dette xD

Forsøk å si: "Jeg vet ikke, men jeg er sikker på at vi finner det ut en dag!" :)

Å peke på en gud og si at han gjorde det løser ikke en dritt, for hvor i all verden kom den guden i fra? Hvem skapte han? Og hvem skapte han som skapte gud? Og hvem........ ---> i det uendelige...

Mye bedre å si som sant er, vi vet ikke... :)

Lenke til kommentar

Nå var det ikke tankene dine jeg ville til livs heller, ville bare ha deg til å forstå at det slettes ikke er alle som holder bibelen for sann, slik du åpenbart gjør.... Vi andre ser ikke på bibelen som hverken hellig eller som noe stort verk, men en samling historier fra mennesker som forsøkte å forklare verden de så rundt seg med de midlene og metodene de da hadde til rådighet. Å bruke dette som rettesnor i dag, når det er så inn i granskauen mange ting vi VET er bedre å bruke, for ikke å snakke om at vi VET at de fleste av disse fantastisk historiene er akkurat det, fantastiske, og ikke noe annet, ja da må en være skikkelig på tur, unnskyld at jeg sier det. Du gjør den store feilen og tro at ALLE tror at bibelen er hellig og sann.... og basserer ditt livssyn på dette, nettopp fordi du tror det er sant.... og det blir for dumt for meg, sorry!

For meg så blir det like dumt som å bassere livet sitt på historien om ringenes herre... En flott bok med en flott moral den også, men ikke noe mer enn det....

Ok, jeg forstår. Igjen -- jeg deler kun mine egne observasjoner.

Og jeg tror absolutt ikke at det er mange som tror på Bibelen, tvert imot, jeg tror de fleste forkaster den ved første blikk. Det er derfor jeg deler mine tanker så fritt, fordi det er så mange som tviler på det fordi de ikke setter seg inn i det selv og for én gangs skyld prøver å tro. Selv skammer jeg meg ikke over å tro blindt på Bibelens ord, fordi jeg har både min og venners og familiens erfaring med Bibelen (løfter, profetier som har gått og går i oppfyllelse, sannheter, osv.) og Gud, og jeg har sett hvor trofast og øm Gud er mot meg og mine troende venner (før de engang kom til tro).

Min konklusjon er bare at folk, før de dømmer akkurat dette, burde prøve å tro på Bibelen så hardt en bare klarer en stund og prøve å tro at Jesus hører når en ber (om hva som helst). Så enkelt, ja, banalt er det. Bare det å be bønnen "Gud jeg vet ikke om du er der eller ikke, vær snill å vise meg tydelig at du hører meg dersom du er der," vet jeg har forandret og vil forandre livet totalt til den beinhardeste ateist.

Det jeg ikke forstår er at man nekter å så mye som ønske å tro på noe mer enn dette livet, til tross for alle dem som vitner om hvordan Bibelen har forandret livene deres og gitt dem oppriktig håp om noe mer. Hos noen virker det nærmest som om de har oppfatningen om at alle troende som forteller om mirakler og hendelser i sine egne liv, er løgnere og dikter opp livene deres, for å lure dem til å tro.

Gud tvinger seg ikke på noen, og tvinger ingen til å tro på Ham. Vi har en fri vilje, og Bibelen lover at Bibelens Gud vil la seg finne dersom man søker Ham med et helt hjerte og virkelig prøver å finne Ham:

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren." - Jer 29,13-14

Lenke til kommentar

Og jeg tror absolutt ikke at det er mange som tror på Bibelen, tvert imot, jeg tror de fleste forkaster den ved første blikk. Det er derfor jeg deler mine tanker så fritt, fordi det er så mange som tviler på det fordi de ikke setter seg inn i det selv og for én gangs skyld prøver å tro. Selv skammer jeg meg ikke over å tro blindt på Bibelens ord, fordi jeg har både min og venners og familiens erfaring med Bibelen (løfter, profetier som har gått og går i oppfyllelse, sannheter, osv.) og Gud, og jeg har sett hvor trofast og øm Gud er mot meg og mine troende venner (før de engang kom til tro).

Min konklusjon er bare at folk, før de dømmer akkurat dette, burde prøve å tro på Bibelen så hardt en bare klarer en stund og prøve å tro at Jesus hører når en ber (om hva som helst). Så enkelt, ja, banalt er det. Bare det å be bønnen "Gud jeg vet ikke om du er der eller ikke, vær snill å vise meg tydelig at du hører meg dersom du er der," vet jeg har forandret og vil forandre livet totalt til den beinhardeste ateist.

Det jeg ikke forstår er at man nekter å så mye som ønske å tro på noe mer enn dette livet, til tross for alle dem som vitner om hvordan Bibelen har forandret livene deres og gitt dem oppriktig håp om noe mer. Hos noen virker det nærmest som om de har oppfatningen om at alle troende som forteller om mirakler og hendelser i sine egne liv, er løgnere og dikter opp livene deres, for å lure dem til å tro.

Gud tvinger seg ikke på noen, og tvinger ingen til å tro på Ham. Vi har en fri vilje, og Bibelen lover at Bibelens Gud vil la seg finne dersom man søker Ham med et helt hjerte og virkelig prøver å finne Ham:

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren." - Jer 29,13-14

Du tror de fleste forkaster bibelen ved første blikk. Er du en hykler dersom du forkaster andres religioner ved første blikk samtidig som du reagerer på at andre forkaster din religion ved første blikk? Har du noen gang satt deg inn i en religion som ikke handler om Jesus? Har du noen gang forsøkt å tro på Taranis, den keltiske tordenguden?

Taranis_Jupiter_with_wheel_and_thunderbolt_Le_Chatelet_Gourzon_Haute_Marne.jpg

Har du noen gang prøvd å tro på Marduk, eller forkastet du denne guden ved første blikk?

Marduk_and_pet.jpg

Det jeg ikke forstår er hvorfor du nekter å så mye som ønske å tro på noe mer enn kun en gud, til tross for alle dem som vitner om hedenske guder i hopetall. Tenk på alle dem som vitner om å ha blitt helbredet av Belenus, eller overlevd en dødelig sykdom på mirakuløst vis ved hjelp av Apollo. Hos noen virker det nærmest som om de har oppfatningen om at alle som tror på hedenske guder er syndere som står i ledtog med Satan og for å lure de kristne.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Du tror de fleste forkaster bibelen ved første blikk. Er du en hykler dersom du forkaster andres religioner ved første blikk samtidig som du reagerer på at andre forkaster din religion ved første blikk? Har du noen gang satt deg inn i en religion som ikke handler om Jesus? Har du noen gang forsøkt å tro på Taranis, den keltiske tordenguden?

Taranis_Jupiter_with_wheel_and_thunderbolt_Le_Chatelet_Gourzon_Haute_Marne.jpg

Har du noen gang prøvd å tro på Marduk, eller forkastet du denne guden ved første blikk?

Marduk_and_pet.jpg

Det jeg ikke forstår er hvorfor du nekter å så mye som ønske å tro på noe mer enn kun en gud, til tross for alle dem som vitner om hedenske guder i hopetall. Tenk på alle dem som vitner om å ha blitt helbredet av Belenus, eller overlevd en dødelig sykdom på mirakuløst vis ved hjelp av Apollo. Hos noen virker det nærmest som om de har oppfatningen om at alle som tror på hedenske guder er syndere som står i ledtog med Satan og for å lure de kristne.

Dette er et godt spørsmål.

Ettersom jeg har funnet så mye mer enn det jeg trodde jeg kunne noensinne lete etter, kommer jeg ikke til å "sjekke innom" andre religioner eller trosretningner. Jeg er overbevist om at det jeg har funnet er sannheten, og det er derfor jeg oppfordrer andre til å granske Bibelen og selv prøve ut de løftene om bønnesvar og guddommelig veiledning og inngripen, nettopp fordi jeg selv, venner og familien har opplevd dette så direkte!

Jeg vet det kan høres ut som en klisjé eller hva det måtte være, og for et par år siden trodde jeg aldri jeg skulle si det, men -- jeg har aldri opplevd å være så trygg og glad som jeg har gjort da jeg valgte å prøve Bibelen og stole på Guds løfter. Jeg har måttet lide en masse, og jeg tror det er en djevel som har gjort og gjør alt han kan for å få meg til å gi opp. Men jeg får styrke og mot og glede til å holde ut når jeg ber om det, og jeg ber om det hele tiden.

Bare en tanke: Kristendommen synes å være den mest attraktive religionen, Bibelen er den eneste boken som lover evig liv til den som fester sine åndelig øyne på Jesus. Bibelen hevder at ikke noe menneske er godt nok i seg selv og kan frelse seg selv fra den evige døden -- kun Gud kan gjøre dette for mennesket, og ifølge Bibelen, er det nemlig dette Gud lengter etter å gjøre, fordi Han elsker oss og vil være sammen med oss.

I alle andre religioner, må menneskene sone med både offergaver og selvpinsel for å tilfredsstille gudenes blodtørst og vrede, og noenlunde forenes med dem. Kun Bibelens Gud tar selv menneskets skyld, og ofrer sin egen Sønn for syndige mennesker, selv før de tok imot og trodde på Ham, for å gjenforene menneskene med Gud. Gud tvinger ingen, men Han ønsker at alle skal bli frelst, uavhengig av trosretning, nasjonalitet, funksjonshemning, osv.

Til tross for søke etter en kjærlig Gud, latterliggjør og fnyser de fleste av Bibelen, og jeg aner ikke hvorfor. Hvordan kan man være kynisk og skeptisk overfor et slikt håp, uten engang å ha gravd dypt under alle fordommene?

Bibelen forteller samtidig om hvordan Satan vil lykkes i å forføre så godt som hele verden med sine løgner og anklagelser mot Gud; at Han er urettferdig, hevngjerrig, tilbedelsessyk, egoistisk, vred, ignorant, uinteressert og til og med død. Mennesket vil heller tro at det ble til av ingenting, ved hjelp av ingenting, enn å tro at vi er skapt av en kjærlig hånd. Og det vil heller tro at det døden er alt som venter, enn å tro at det er en mulighet å få oppleve uendelig større lykke og fred og tilfredshet i en evigvarende evighet, med en nå kropp og ubgrenset frihet og kjærlighet.

Dette er ulogisk og uforsvarlig, det er synd (på begge måter). Vi vil heller dø i stolthet over usselheten vår, enn å legge av stoltheten og ha evig liv!

"Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett.

For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv åpenbart det. Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning.

De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr.

Derfor overga Gud dem til urenhet, så de fulgte sitt hjertes lyster og vanæret kroppen sin med hverandre. De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte istedenfor Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper." - Rom 1,18-26

Evolusjonismen ærer det skapte i stedet for Skaperen ved å påstå at naturen og alt liv skapte seg selv og ble til av seg selv ved hjelp av prosesser. Naturen blir gitt den guddommelige kraften til å skape som kun Gud har.

Bibelen er skremmende nøyaktig på dette området, og jeg anser dette skriftstedet som et av det kraftigste fordømmelsene av evolusjonismens og ateismens ånd.

Lenke til kommentar

Er ikke bibeln blitt tungt omskreven de siste mange hundre år?

latterliggjør og fnyser de fleste av Bibelen

Såklart

""De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte istedenfor Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen.""

Jeg mener at den teksten der er så kårny skrevet som det går ant desverre..

Lenke til kommentar

Mennesket:

Sagt med en annens vide ord:

Den dagen du forstår hvorfor du er ateist for alle andre guden unntatt din egen forstår du også hvorfor jeg er ateist til din... Tenk litt over det.

Du klarer ikke å se lenger enn til bredden av din egen lille dam, for det er SANNHET for deg og deg om det. Lykke til videre i livet, det tror jeg du vil trenge. Og jeg håper at du finner ut av svineriet du tror på så tidlig som mulig, for til tidligere du finner ut at du tror på en gedigen løgn til mildere blir sjokket...

Du evner ikke å se dettedu dessverre, akkurat som du ikke evner å se andre ting i livet som ikke begynner med gud, jesus eller det hellige spøkelset heller og deg om det. Men ikke prakk dette på andre er du snill. Løgn ER forstsatt løgn selv om du syntes innpakningen er søt... :)

Og til deg som syntes det er synd at kristendommen/religion er på vei tilbake...

Vil du virkelig ha tilstander som i god gammel kristentid her i landet igjen? Der alle som ikke var helt A4 regelrett ble mobbet ut av samfunnet om ikke drept? Er det ikke bedre å ha det slik vi har det i dag, der vi setter MENNESKET i høysetet isteden for sinnsvake, forvridde dogmer? Eller er du så til de grader trangsynt at du ikke vil ha et fritt land, der alle kan mene og tro hva de vil? Du vil ha sensur og løgn på det meste isteden for sannhet og utringsfrihet?

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har funnet så mye mer enn det jeg trodde jeg kunne noensinne lete etter, kommer jeg ikke til å "sjekke innom" andre religioner eller trosretningner. Jeg er overbevist om at det jeg har funnet er sannheten, og det er derfor jeg oppfordrer andre til å granske Bibelen og selv prøve ut de løftene om bønnesvar og guddommelig veiledning og inngripen, nettopp fordi jeg selv, venner og familien har opplevd dette så direkte!

Jeg vet det kan høres ut som en klisjé eller hva det måtte være, og for et par år siden trodde jeg aldri jeg skulle si det, men -- jeg har aldri opplevd å være så trygg og glad som jeg har gjort da jeg valgte å prøve Bibelen og stole på Guds løfter. Jeg har måttet lide en masse, og jeg tror det er en djevel som har gjort og gjør alt han kan for å få meg til å gi opp. Men jeg får styrke og mot og glede til å holde ut når jeg ber om det, og jeg ber om det hele tiden.

Ettersom jeg har funnet sannheten i et annet livssyn enn kristendommen, kommer jeg ikke til å "sjekke innom" din religion. Du kommer heller ikke til å sjekke innom mine guder, så ikke kom her med hyklingen din.

Bare en tanke: Kristendommen synes å være den mest attraktive religionen, Bibelen er den eneste boken som lover evig liv til den som fester sine åndelig øyne på Jesus. Bibelen hevder at ikke noe menneske er godt nok i seg selv og kan frelse seg selv fra den evige døden -- kun Gud kan gjøre dette for mennesket, og ifølge Bibelen, er det nemlig dette Gud lengter etter å gjøre, fordi Han elsker oss og vil være sammen med oss.

Selvfølgelig er bibelen den eneste boken som lover evig liv dersom man tror på Jesus! Men det er jo ikke eneste boken som lover evig liv! Hva vet du egentlig om andre religioner? Hvilken kunnskap har du om andre religioner enn din egen? Kom gjerne med navn på noen religioner du kjenner til som ikke handler om Jesus. I andre religioner kan du for eksempel lære at mennesket er godt nok i seg selv, mennesket trenger ikke frelse fordi døden kun er en reise, mennesket er ikke avhengig av gud. Du kan finne hva du vil i andre religioner, og ofte bedre ting enn hva bibelen har å tilby.

I alle andre religioner, må menneskene sone med både offergaver og selvpinsel for å tilfredsstille gudenes blodtørst og vrede, og noenlunde forenes med dem. Kun Bibelens Gud tar selv menneskets skyld, og ofrer sin egen Sønn for syndige mennesker, selv før de tok imot og trodde på Ham, for å gjenforene menneskene med Gud. Gud tvinger ingen, men Han ønsker at alle skal bli frelst, uavhengig av trosretning, nasjonalitet, funksjonshemning, osv.

Nei, det er faktafeil. Man må ikke sone med både offergaver og selvpinsel for å tilfredsstille andre guder. Det er bibelen som forteller om en skyld som menneskene ikke har i andre religioner. Synd finnes ikke. Å ofre sin egen sønn som samtidig er seg selv for noe man selv har satt igang samtidig som det ikke finnes, ja det er galskap bare kristne kan få seg til å tro på. Gud driter i hva du og andre mennesker tror på.

Til tross for søke etter en kjærlig Gud, latterliggjør og fnyser de fleste av Bibelen, og jeg aner ikke hvorfor. Hvordan kan man være kynisk og skeptisk overfor et slikt håp, uten engang å ha gravd dypt under alle fordommene?

Hvordan kan du være kynisk og skeptisk overfor mine guder uten engang å ha gravd dypt under alle fordommene? Nei stopp med denne typiske hyklerske innstillingen kristne er kjent for å ha.

Bibelen forteller samtidig om hvordan Satan vil lykkes i å forføre så godt som hele verden med sine løgner og anklagelser mot Gud; at Han er urettferdig, hevngjerrig, tilbedelsessyk, egoistisk, vred, ignorant, uinteressert og til og med død. Mennesket vil heller tro at det ble til av ingenting, ved hjelp av ingenting, enn å tro at vi er skapt av en kjærlig hånd. Og det vil heller tro at det døden er alt som venter, enn å tro at det er en mulighet å få oppleve uendelig større lykke og fred og tilfredshet i en evigvarende evighet, med en nå kropp og ubgrenset frihet og kjærlighet.

Hvis noen er uenig med din religion, så er selvsagt det en del av religionen din! Slutt å sutre på den måten. Da kelterne ble utslettet av romerne og til slutt døde ut (også mot andre folk) så var det ikke nødvendigvis slik at de sutret om at alt dette var en del av deres religion. Uansett hva som skjer mot din religion, så er det alltid forklart i bibelen. Det synes jeg blir for dumt.

Dette er ulogisk og uforsvarlig, det er synd (på begge måter). Vi vil heller dø i stolthet over usselheten vår, enn å legge av stoltheten og ha evig liv!

Jeg vil heller dø med stolthet og ære, enn å leve et usselt stakkarslig kristent liv. Din gud forlanger at du kneler, mine guder forlanger at jeg står.

"Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett.

"Gud dreit på seg da jeg plantet øksen i hans skalle." Bibelsitater er uten verdi i denne debatten.

For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv åpenbart det. Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning.

Det man kan vite om din gud, likker åpent foran dem fordi Gud selv har åpenbart det? Her følger en liste over verdensdeler hvor din gud ikke åpenbarte seg, hvor ingenting av bibelens fortellinger var åpenbart. I følgende steder kunne ingen se og erkjenne din guds gjerninger:

Afrika

Europa

Nord-Amerika

Sør-Amerika

Asia (utenom midtøsten).

Her åpenbarte gud seg og gjorde seg synling (ifølge bibelen):

Israel

De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr.

Heller dø enn å tro på din gud. Vil ikke du heller dø enn å tro på mine guder? Da vet du hvordan det føles.

Derfor overga Gud dem til urenhet, så de fulgte sitt hjertes lyster og vanæret kroppen sin med hverandre. De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte istedenfor Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper." - Rom 1,18-26

Religiøs imperialisme og selvopphøyelse på andres bekostning. Du gjør meg kvalm.

Evolusjonismen ærer det skapte i stedet for Skaperen ved å påstå at naturen og alt liv skapte seg selv og ble til av seg selv ved hjelp av prosesser. Naturen blir gitt den guddommelige kraften til å skape som kun Gud har.

Påstår evolusjonsteorien at naturen skapte alt liv og ble til av seg selv? Du vet jo ikke hva det handler om en gang! Evolusjonsteorien handler IKKE om hvordan livet ble til! Kan du prøve å lære dette?

Bibelen er skremmende nøyaktig på dette området, og jeg anser dette skriftstedet som et av det kraftigste fordømmelsene av evolusjonismens og ateismens ånd.

Bibelen har aldri vært nøyaktig. Det er vanskelig å diskutere med deg når du ikke har kunnskaper om det du snakker om, og heller ikke kunnskaper om hva vi snakker om. Du har god mulighet til å lære deg noe nytt her, men tar du det til deg? Er du interessert i å lære deg hvorfor du ikke har forstått hva evolusjon handler om? Er du interessert i å lære om andre religioner istedenfor å bare si generelle ting uten at du kan argumentere for det?

Hvis du skal delta i en debatt her, så er det ønskelig at du har kunnskap om religion. Du har kunnskap om din religion og ingen annens. Det var derfor jeg dro temaet bort fra jesus og over til andre religioner, for da havner du på dypt vann. Da vet du ikke hva du snakker om lenger. Jeg prøver å få deg bort fra ditt interessefelt for å vise deg at selv om du tror at kristendommen eneste alternativet, finnes det et hav av guder å velge mellom.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ettersom jeg har funnet sannheten i et annet livssyn enn kristendommen, kommer jeg ikke til å "sjekke innom" din religion. Du kommer heller ikke til å sjekke innom mine guder, så ikke kom her med hyklingen din.

Selvfølgelig er bibelen den eneste boken som lover evig liv dersom man tror på Jesus! Men det er jo ikke eneste boken som lover evig liv! Hva vet du egentlig om andre religioner? Hvilken kunnskap har du om andre religioner enn din egen? Kom gjerne med navn på noen religioner du kjenner til som ikke handler om Jesus. I andre religioner kan du for eksempel lære at mennesket er godt nok i seg selv, mennesket trenger ikke frelse fordi døden kun er en reise, mennesket er ikke avhengig av gud. Du kan finne hva du vil i andre religioner, og ofte bedre ting enn hva bibelen har å tilby.

Nei, det er faktafeil. Man må ikke sone med både offergaver og selvpinsel for å tilfredsstille andre guder. Det er bibelen som forteller om en skyld som menneskene ikke har i andre religioner. Synd finnes ikke. Å ofre sin egen sønn som samtidig er seg selv for noe man selv har satt igang samtidig som det ikke finnes, ja det er galskap bare kristne kan få seg til å tro på. Gud driter i hva du og andre mennesker tror på.

Hvordan kan du være kynisk og skeptisk overfor mine guder uten engang å ha gravd dypt under alle fordommene? Nei stopp med denne typiske hyklerske innstillingen kristne er kjent for å ha.

Hvis noen er uenig med din religion, så er selvsagt det en del av religionen din! Slutt å sutre på den måten. Da kelterne ble utslettet av romerne og til slutt døde ut (også mot andre folk) så var det ikke nødvendigvis slik at de sutret om at alt dette var en del av deres religion. Uansett hva som skjer mot din religion, så er det alltid forklart i bibelen. Det synes jeg blir for dumt.

Jeg vil heller dø med stolthet og ære, enn å leve et usselt stakkarslig kristent liv. Din gud forlanger at du kneler, mine guder forlanger at jeg står.

"Gud dreit på seg da jeg plantet øksen i hans skalle." Bibelsitater er uten verdi i denne debatten.

Det man kan vite om din gud, likker åpent foran dem fordi Gud selv har åpenbart det? Her følger en liste over verdensdeler hvor din gud ikke åpenbarte seg, hvor ingenting av bibelens fortellinger var åpenbart. I følgende steder kunne ingen se og erkjenne din guds gjerninger:

Afrika

Europa

Nord-Amerika

Sør-Amerika

Asia (utenom midtøsten).

Her åpenbarte gud seg og gjorde seg synling (ifølge bibelen):

Israel

Heller dø enn å tro på din gud. Vil ikke du heller dø enn å tro på mine guder? Da vet du hvordan det føles.

Religiøs imperialisme og selvopphøyelse på andres bekostning. Du gjør meg kvalm.

Påstår evolusjonsteorien at naturen skapte alt liv og ble til av seg selv? Du vet jo ikke hva det handler om en gang! Evolusjonsteorien handler IKKE om hvordan livet ble til! Kan du prøve å lære dette?

Bibelen har aldri vært nøyaktig. Det er vanskelig å diskutere med deg når du ikke har kunnskaper om det du snakker om, og heller ikke kunnskaper om hva vi snakker om. Du har god mulighet til å lære deg noe nytt her, men tar du det til deg? Er du interessert i å lære deg hvorfor du ikke har forstått hva evolusjon handler om? Er du interessert i å lære om andre religioner istedenfor å bare si generelle ting uten at du kan argumentere for det?

Hvis du skal delta i en debatt her, så er det ønskelig at du har kunnskap om religion. Du har kunnskap om din religion og ingen annens. Det var derfor jeg dro temaet bort fra jesus og over til andre religioner, for da havner du på dypt vann. Da vet du ikke hva du snakker om lenger. Jeg prøver å få deg bort fra ditt interessefelt for å vise deg at selv om du tror at kristendommen eneste alternativet, finnes det et hav av guder å velge mellom.

Vel, når jeg deler tanker og erfaringer, er jeg ikke ute etter å fordømme alle andre religioner og tenkemåter, men heller å opphøye den bibelske kristendom fordi jeg selv som et stort sett vanlig menneske har hatt dusinvis med aha-opplevelser ved den. Mennesker er mennesker, uansett om de er kristne eller ateister. Jeg deler bare mine erfaringer og et par skriftsteder, men det provoserer folk når andre mennesker brenner ivrig for sin tro og forsøker å dele den med andre som måte være åpne for det.

Bl.a. Marduk pleide man å ofre sønner og døtre til ved å brenne dem. Men det stemmer at i mange religioner så er synden ikke er et faktum, og at mennesket blir guddommeliggjort. Ifølge Bibelen, så var det denne forlokkende løgnen som fikk det perfekte og lykkelige paret (som var mye mer "guddommelig" enn det vi er i dag) til å falle, nettopp fordi de smigret selvet:

"Slangen var listigere enn alle ville dyr som Herren Gud hadde skapt. Den sa til kvinnen: «Har Gud virkelig sagt at dere ikke skal spise av noe tre i hagen?» Kvinnen svarte slangen: «Vi kan godt spise av frukten på trærne i hagen. Bare om frukten på det treet som står midt i hagen, har Gud sagt: Den må dere ikke spise av og ikke røre; ellers skal dere dø!» Da sa slangen til kvinnen: «Dere kommer slett ikke til å dø! Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.»" - 1 Mos 3,15

I Edens hage ga Gud dem valget mellom å stole på Gud eller selvet. De hadde all grunn til å stole på Gud ettersom de var fullkomment lykkelige og jorden var perfekt, de hadde samkvem med engler og Guds egen Sønn kunne de snakke ansikt til ansikt med. Gud ville simpelthen teste deres hengivenhet til Gud, nemlig fordi Gud ikke vil tvinge noen til å velge Ham.

Jeg tror at hvorfor andre religioner er bedre enn Bibelens sett i den forstand, er fordi de lar stoltheten og egenkjærligheten forbli ukrenket. Bibelens Gud vil at mennesket skal legge av seg dette, slik som Han gjorde det ved at Han ga det Han var stolt over, sin Sønn Jesus, til en fallen og syndig verden som overhodet ikke brydde seg og langt mindre fortjente det (de hadde selv valgt synden framfor Gud). Dette vitner Jesus om selv i Bibelen, og på tross av at Han levde et syndfritt liv, helbredet og forsåvidt gjorde mirakuløse gjerninger som å vekke opp døde (!!) og aldri tenkte på seg selv, så nekter de fleste å anerkjenne Ham som guddommelig, og dermed tro Ham og ta Han på Hans ord.

Bibelen dekker faktisk så og si alle relevante og aktuelle tema for mennesker, det er ikke noe jeg finner på. Leser man gjennom den, finner man det selv. Jeg kan godt ta med enda flere sitater fra Bibelen som grunnlag på det jeg sier. Det hadde vært for dumt om jeg sa en masse som jeg vet ikke står i Bibelen når det er den jeg forsvarer.

Jeg tror man har kunnet se og erkjenne Guds gjerninger over hele kloden og ikke bare i Israel. Det finnes vitner som kan fortelle om guddommelig inngripen, mirakuløse gjerninger, bønnesvar, osv., ikke bare i Israel, men på hvert eneste kontitnent.

Rent informativt: I Johannes' Åpenbaring (siste boken i Bibelen), står det dessuten (jeg lyver ikke) om hvordan USA og pavemakten vil stå i sentrum i sluttfasen av verdenshistorien, og vil tvinge alle som bor på jorden, uansett trosretning, nasjonalitet, osv., til å ære paven og den katolske kirken ved å helligholde og ære søndagen (tro det eller ei). Så er det bare å vente og se om dette vil skje. Ifølge Bibelen, så vil alle de som lyder dette påbudet, straffes med synlige, fysiske straffedommer, og folk vil forstå at det er overnaturlige fenomener. Fordi de nå ser at Gud er en realitet og noe de må forholde seg til, kommer de til å flakke rundt på leting etter Bibelen, faktisk, for å bli anerkjent av Gud. Men de vil ikke lykkes.

Grunnen til dette er at søndagen ikke er den Bibelske helligdagen, men lørdagen, sabbaten -- og derfor vil dette være erstatte Guds bud med menneskebud. Alle har tilgang til denne informasjonen, og til den tid, vil alle ha tatt et valg enten for eller mot Bibelens klare ord.

Naturligvis er det skrevet med symbolikk i Åpenbaringsboken, ellers ville Bibelen blitt utslettet av dem det gjelder. Bibelen er konsekvent på de symbolske bildene som brukes gjennom boken (slange/drake = Satan, vann og havmasser = store folkemasser, osv.), og på den måten kan man tolke de forskjellige symbolene ved å sammenligne med andre skriftsteder.

Og jeg forsto ikke helt den biten med "religiøs imperialisme og selvopphøyelse på andres bekostning". Jeg siterte simpelthen fra Bibelen, og Paulus fordømmer her dyrkningen av skaperverket i stedet for Skaperen. Evolusjon handler om hvordan livet ble til å utviklet seg (Big Bang, osv.).

Men jeg er ferdig med diskusjonen, det er meningsløst egentlig. Ville bare dele tanker og erfaringer som jeg har hatt, og det er helt greit at man er uenig. Jeg er bare overbevist og vil gjerne at andre skal finne det jeg har funnet.

Lenke til kommentar
Vel, når jeg deler tanker og erfaringer, er jeg ikke ute etter å fordømme alle andre religioner og tenkemåter, men heller å opphøye den bibelske kristendom fordi jeg selv som et stort sett vanlig menneske har hatt dusinvis med aha-opplevelser ved den. Mennesker er mennesker, uansett om de er kristne eller ateister. Jeg deler bare mine erfaringer og et par skriftsteder, men det provoserer folk når andre mennesker brenner ivrig for sin tro og forsøker å dele den med andre som måte være åpne for det.

Hadde det provosert deg om jeg forsøkte å lære andre å tilbe Satan? Din gud er for meg som Satan er for deg.

Bl.a. Marduk pleide man å ofre sønner og døtre til ved å brenne dem. Men det stemmer at i mange religioner så er synden ikke er et faktum, og at mennesket blir guddommeliggjort. Ifølge Bibelen, så var det denne forlokkende løgnen som fikk det perfekte og lykkelige paret (som var mye mer "guddommelig" enn det vi er i dag) til å falle, nettopp fordi de smigret selvet:

Bl.a. din gud pleide man å ofre sønner og døtre til, sikkert ved brenning. Du kjenner vel bibelens historie om Jefta og hans datter? Og at du sier at ifølge bibelen er alle andre religioner falske, det er idiotisk argumentasjon. Ifølge min tro finnes ikke jesus. Hvorfor tror du på jesus når mine guder sier at han ikke finnes?

I Edens hage ga Gud dem valget mellom å stole på Gud eller selvet. De hadde all grunn til å stole på Gud ettersom de var fullkomment lykkelige og jorden var perfekt, de hadde samkvem med engler og Guds egen Sønn kunne de snakke ansikt til ansikt med. Gud ville simpelthen teste deres hengivenhet til Gud, nemlig fordi Gud ikke vil tvinge noen til å velge Ham.

Edens hage er uvesentlig - det er bare en jødisk myte. Som alle burde vite er jødisk myte ikke det samme som fakta.

Jeg tror at hvorfor andre religioner er bedre enn Bibelens sett i den forstand, er fordi de lar stoltheten og egenkjærligheten forbli ukrenket. Bibelens Gud vil at mennesket skal legge av seg dette, slik som Han gjorde det ved at Han ga det Han var stolt over, sin Sønn Jesus, til en fallen og syndig verden som overhodet ikke brydde seg og langt mindre fortjente det (de hadde selv valgt synden framfor Gud). Dette vitner Jesus om selv i Bibelen, og på tross av at Han levde et syndfritt liv, helbredet og forsåvidt gjorde mirakuløse gjerninger som å vekke opp døde (!!) og aldri tenkte på seg selv, så nekter de fleste å anerkjenne Ham som guddommelig, og dermed tro Ham og ta Han på Hans ord.

Bibelens gud vil at jeg skal kaste min stolthet på sjøen og heller gå rundt og sutre og jamre og synes stakkarslig om meg selv fordi han ofret horesønnen sin for at jeg skulle blah blah blah. Jeg vil heller dø enn å tro på din gud!

Bibelen dekker faktisk så og si alle relevante og aktuelle tema for mennesker, det er ikke noe jeg finner på. Leser man gjennom den, finner man det selv. Jeg kan godt ta med enda flere sitater fra Bibelen som grunnlag på det jeg sier. Det hadde vært for dumt om jeg sa en masse som jeg vet ikke står i Bibelen når det er den jeg forsvarer.

Bibelen er totalt urelevant for meg. Jeg er ikke jøde og jeg bor ikke i Israel. Din gud har ingen makt her.

Jeg tror man har kunnet se og erkjenne Guds gjerninger over hele kloden og ikke bare i Israel. Det finnes vitner som kan fortelle om guddommelig inngripen, mirakuløse gjerninger, bønnesvar, osv., ikke bare i Israel, men på hvert eneste kontitnent.

I følgende verdensdeler var det ingen som kunne se og erkjenne din guds gjerninger:

Afrika

Europa

Sør-Amerika

Nord-Amerika

Asia (utenom Israel)

I alle andre land enn Israel måtte det reise kristne og fortelle menneskene om din gud. Din gud gjorde ikke noe annet enn å vise seg i Israel, resten av arbeidet måtte mennesker gjøre.

Rent informativt: I Johannes' Åpenbaring (siste boken i Bibelen), står det dessuten (jeg lyver ikke) om hvordan USA og pavemakten vil stå i sentrum

i sluttfasen av verdenshistorien, og vil tvinge alle som bor på jorden, uansett trosretning, nasjonalitet, osv., til å ære paven og den katolske kirken ved å helligholde og ære søndagen (tro det eller ei). Så er det bare å vente og se om dette vil skje. Ifølge Bibelen, så vil alle de som lyder dette påbudet, straffes med synlige, fysiske straffedommer, og folk vil forstå at det er overnaturlige fenomener. Fordi de nå ser at Gud er en realitet og noe de må forholde seg til, kommer de til å flakke rundt på leting etter Bibelen, faktisk, for å bli anerkjent av Gud. Men de vil ikke lykkes. Grunnen til dette er at søndagen ikke er den Bibelske helligdagen, men lørdagen, sabbaten -- og derfor vil dette være erstatte Guds bud med menneskebud. Alle har tilgang til denne informasjonen, og til den tid, vil alle ha tatt et valg enten for eller mot Bibelens klare ord.

Ifølge mine guder er det som står i Johannes sin åpenbaring løgn. Ingenting av dette vil noen gang skje.

Naturligvis er det skrevet med symbolikk i Åpenbaringsboken, ellers ville Bibelen blitt utslettet av dem det gjelder. Bibelen er konsekvent på de

symbolske bildene som brukes gjennom boken (slange/drake = Satan, vann og havmasser = store folkemasser, osv.), og på den måten kan man tolke de

forskjellige symbolene ved å sammenligne med andre skriftsteder.

Du kan tolke bibelen akkurat slik du vil. Det gjør alle andre også. Det er derfor det finnes 50’000 forskjellige kristne trosretninger.

Og jeg forsto ikke helt den biten med "religiøs imperialisme og selvopphøyelse på andres bekostning". Jeg siterte simpelthen fra Bibelen, og Paulus

fordømmer her dyrkningen av skaperverket i stedet for Skaperen. Evolusjon handler om hvordan livet ble til å utviklet seg (Big Bang, osv.).

Jeg kan gjerne forklare deg det tydeligere. Du er en religiøs egoistisk imperialist. Det betyr at du vil at andre skal tro på det du tror på, fordi det for deg er sannhet. Du klarer ikke å se at det andre tror på er sannhet for dem. Du kan ikke respektere andres sannhet og må heller erstatte andres guder med din gud. Hva om andre hadde gjort dette mot deg? Du har en naiv og egoistisk holdning. Du vil at andre skal tro på Jesus utifra dine kriterier, men du vil ikke tro på andre guder utifra de samme kriteriene! Hykler!

Men jeg er ferdig med diskusjonen, det er meningsløst egentlig. Ville bare dele tanker og erfaringer som jeg har hatt, og det er helt greit at man er uenig. Jeg er bare overbevist og vil gjerne at andre skal finne det jeg har funnet.

Din logikk er ikke riktig skrudd sammen. For å si det enkelt, hvorfor skal jeg tro på din gud og bibelen, når du ikke vil tro på mine guder? Hva er det Jesus

har gjort som ingen andre har gjort?

Når du klarer å innse hvordan du oppfattes av andre som ikke er som deg, ser du hvilken skam lever i.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å virke arrogant, skinnhellig eller overlegen på noen som helst måte.

Men jeg forsvarer heller med skam det jeg tror er den eneste sannheten (jeg tror ikke det finnes flere subjektive sannheter. Jeg tror en spade er en spade, uavhengig av hva man skulle ønske den var, hva man måtte ønske, hvem man er, osv.), enn å motta ære og annerkjennelse og aksept på bekostning av det jeg tror på og står for. Dette, fordi jeg selv faktisk har sett litt de snart 18 årene jeg har levd (og har delvis erfart) hvordan det er for et menneske å leve uten Gud, samtidig som jeg har sett den gleden og friheten som spesielt menensker som følger Bibelens Gud, har.

Jeg er ikke blind, jeg ser rundt meg og vurderer det jeg ser. Men jeg har en helt annen bakgrunn enn deg, og dette preger meg. Det jeg ser: Alt man får her er i dette livet er strevet med å være størst, best og mest intelligent og beundret av så mange som mulig, i maks. 70 år, og så er det over. Gode karakterer, god utdannelse, god job, fin dame, pene trekk, pen kropp, høy intelligens, stort hus, mye penger, ære, osv. Det eneste som teller er hvor mye man kan være stolt av. Jeg har selv opplevd det presset med å være best og flinkest i alt, og det er forkastelig. Til slutt orket jeg ikke mer, og valgte omsider å tro Jesus og ta Ham på Hans ord mht. tomheten i verdslig vinning som ære, rikdom, annerkjennelse og beundring av mennesker, osv., fordi jeg selv opplevde dets få gleder og talløse sorger.

Gleden over å kunne leve et meningsfylt liv og til slutt få ett helt nytt og bedre evig liv uten begrensninger of total frihet fra ondskap og synd, er ikke flyktig, og det gjør en i stand til å tåle alt bare for å vinne dette. Dette er noe av det en som kristen legger i "Den hellige ånds frukter", eller resulatetene av Guds Ånds påvirkning.

"Men det som før var en vinning for meg, det regner jeg nå for Kristi skyld som tap. Ja, jeg regner alt som tap, fordi det å kjenne Kristus Jesus, min Herre, er så mye mer verd. For hans skyld har jeg tapt alt, og alt jeg har tapt, regner jeg som verdiløst skrap, bare jeg kan vinne Kristus og bli funnet i ham, ikke med min egen rettferdighet, den som loven gir, men med den rettferdigheten jeg får ved troen på Kristus. Det er rettferdigheten fra Gud, bygd på tro. Da kjenner jeg ham og kraften av hans oppstandelse, får del i hans lidelser og blir ham lik når jeg dør som han – måtte jeg bare nå fram til oppstandelsen fra de døde!" - Fil 3,7-11

Det er det Jesus kalte menneskene til i Bibelen -- å vrake verden og all dets begjær etter vinning og penger, fordi det bare er onder. Det ødelegger de edle verdiene som Gud skapte i mennesket som omtanke, tålmod, takknemlighet, osv. For å vinne til seg så mye som mulig, er folk villige til å gi blaffen i hverandre, selv drepe hverandre.

Det er ikke mine kriterier, det er Bibelens kriterier: Simpelthen det å ta imot Jesus, altså, å tro Ham og ta Ham for de Han sier Han er.

Dette er ikke noe jeg har funnet på, tanken er direkte tatt ifra Bibelen. Ikke anklag meg, anklag Bibelen om du så vil.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller leve i den "synden" du forteller om for ikke å tro på Jesus, enn å leve i skam og tro på Jesus. Jeg har sett den ondskapen som bibelen skaper i mennesker, og jeg vil leve resten av livet mitt uten.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Jeg vil heller leve i den "synden" du forteller om for ikke å tro på Jesus, enn å leve i skam og tro på Jesus. Jeg har sett den ondskapen som bibelen skaper i mennesker, og jeg vil leve resten av livet mitt uten.

Da er vi enige om at vi er uenige. (:

Det er sant at mennesker misbruker og har misbrukt og forvrengt Bibelens lære for å skape frykt eller for å øke sin makt og velanseelse. Bare se på den katolske kirke i middelalderen, f.eks. Slik misbruk av makt er vel kjent hos menneskeheten.

Tar man en grundig kikk på Bibelen, finner man overhodet ikke noe støttepunkt i den for den type undertrykking og terrorisering av menneskets frihet slik som ble tatt i bruk av DKK i f.eks. middelalderen.

Lenke til kommentar

Da er vi enige om at vi er uenige. (:

Det er sant at mennesker misbruker og har misbrukt og forvrengt Bibelens lære for å skape frykt eller for å øke sin makt og velanseelse. Bare se på den katolske kirke i middelalderen, f.eks. Slik misbruk av makt er vel kjent hos menneskeheten.

Tar man en grundig kikk på Bibelen, finner man overhodet ikke noe støttepunkt i den for den type undertrykking og terrorisering av menneskets frihet slik som ble tatt i bruk av DKK i f.eks. middelalderen.

Mennesket:

Nevn EN ting god som du må være kristen for å utføre....

Nevn EN ond ting du ikke må ha religion for å gjøre. (Heksebrenning hadde ALDRI forekommet uten at dogmene i bibelen lå til grunn for det, homohetsen vi ser den dag i dag hadde ALDRI skjedd om ikke religiøse legger gamle idiotiske dogmer til grunn for sin "overbevisning". Onde ting blir utført HELE tiden med religion, nettopp fordi det er så til de grader stigmatisert og dogmatisk og ikke kan endres! Endrer du noe i bibelen er det ikke lenger guds ord, ikke sant? Og guds ord MÅ følges, samnme faan hvor stupid og utrolig dumt det er! Og religion lager grupper, det er snakk om "de muslimene" og "oss kristne" isteden for å sette MENNESKET i fokus og si OSS MENNESKER...

Religionen er stupidiserende og produserer dumme mennesker og dumme mennesker gjør ofte også dumme ting på grunnlag av dumme dogmer i dumme gamle bøker.... :no:

Legg merke til at det var først ETTER renesansen, altså oppmykningen av kristendommen, at vi fikk ting som ytringsfrihet og menneske rettigheter... Hvis vi hadde fulgt den våte drømmen om et totalt kristent land, altså uten oppmykning av stupidiserte dogmer, så hadde vi fremdeles hatt spinnville tilstander her i landet, lik dem de har nede i Iran, der de kjører over armene til 8 år gamle gutter så bena i armen splintres i småbiter og nekter de pleie etterpå slik at de aldri skal få brukt den armen igjen fordi de hadde stjålet mat for å overleve... alt sammen en straff fra "gud"...

Synd at du ikke ser hva religion gjør med en nasjon... og at du vil ha regimet tilbake, et regime der mennesker ikke er noe verdt i forholdt til dogmene til den pillråtne guden du tilber, men jeg tror ikke du ser det jeg. Det er KUN fordi kristendommen ikke er sterk lenger at vi har en god og rettferdig nasjon å leve i og nettopp fordi vi IKKE følger disse sinnsvake kristne "verdiene" har vi lov til å si, tenke, føle og mene hva vi vil! Og dette vil du ha vekk. Som jeg sa, det blir som å ØNSKE seg Hitler tilbake igjen det!!! Men det blir i så fall over mitt ihjelskutte lik..... Jeg vil ikke ha det regime tilbake, der forvaklede dogmer settes over menneskelig hensyn... Hverken av deg og dine eller muslimer eller noen andre forvrengte ideologier... Så vet du det!

Så kan du sitte der og ønske at det var kristendommen som bestemte over liv og død, for det kommer ikke til å skje, selv om det er de kristnes store våte drøm! :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Tar man en grundig kikk på bibelen, særlig GT, så finner man faktisk hauger av oppfordringer til vold og undertrykking. Følger man med på dagsrevyen og andre nyheter så ser man gang på gang hvordan onde gjæringer begrunnes med bibelen. Hvordan kristendom brukes i praksis i 2009.

(At onde gjæringer begrunnes med religion gjelder selvsagt ikke bare kristendommen.)

Lenke til kommentar

Og listen over onde ting utfør i guds navn er milevis lang...

Og dessverre tror slike mennesker som Mennesket at verden blir et LAAAAANGT bedre sted MED religion enn uten.... for alt han klarer å se er hvor herlig kristendom er og tenker ikke at neste step på den stigen er når de kristne begynner å tro at de har "rett" til å forgripe seg på andre mennesker som ikke tror, syns eller mener slik de tolker at guden deres vil at de skal tenke.....

Nevner homo saken igjen jeg, da den fremdeles, av en eller annen grunn, er aktuell. (litt rart at det bare er homosaken de trekker frem, for det står da vetterlig at kvinner som er utro skal steines på trappe til foreldrene, likeså skal kvinner steines hvis de bruker flere enn et stoff i klærne osv osv osv, men jeg går utifra at det er lettere å "ta" homser da de ville fått det fryktelig travelt hvis de skulle steine de kvinnene som bruker mer en et stoff i klærne sine... :no:) Når jeg ser en homo seksuell ser jeg MENESKET jeg og tenker ikke på hvor han/hun bedriver med andre bak lukkede dører, men det gjør ikke kristne. De er så opphengt i hvor en homo har tissemannen sin at en sksulle tro de var misundelige! Eller kanskje de tror det er smittsomt? :)

Hadde vi mennesker droppet religion og heller begynt å tenke på MENNESKER isteden for kristne, muslimer, hinduer, whatever er ihvertfall JEG sikker på at verden hadde blitt et bedre sted.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...